Erfaringer med Syrian Arab Airlines?

• Thread starter Thread starter jb1
  • Start date Start date

jb1

ScanFlyer Rusty
Medlem
Jeg skal en tur til Midt-Østen i sommer, og det frister å prøve et lokalt flyselskap, da jeg flyr med européiske selskaper til og fra. Det er kun en strekning som er aktuell å fly, mellom Aleppo og Damaskus. Jeg spør derfor om det er noen her som har erfaringer med Syrian Arab Airlines. De har en blandet flåte av vestlige og noen russiske. Det er veldig billig å fly innenriks i Syria, men landet er ikke så stort, slik at det ikke er mange strekninger man tjener tidsmessig på å fly. Anyone?

Syrian er ett veldig respektabelt flyselskap, de har ikke hatt for mange "uhell" og er ett relativt bra selskap. De opererer bare A320 til skandinavia tror jeg.

Syrian er ett veldig respektabelt flyselskap, de har ikke hatt for mange "uhell" og er ett relativt bra selskap. De opererer bare A320 til skandinavia tror jeg.

Den dagen jeg trenkte å fly fra Aleppo til Damaskus har de to avganger, en med en russer og en med airbus. Det er litt fristende å prøve TU-134, det har jeg aldri fløyet før. Jeg gjorde først en bestilling med på wideroe.no, men den ble kansellert da de ikke kunne utstede billetten siden de ikke hadde noen avtale med selskapet lenger, det ser ut som det må bestilles på Syrians egne sider.

Last edited:
Jeg, personlig, ville prøvd TU-134en, og ikke A320. Grunnet min entusiasme. Siden den ikke er på EU sin svarteliste, og selskapet heller ikke er det. Bør nok det gå fint!

Jeg, personlig, ville prøvd TU-134en, og ikke A320. Grunnet min entusiasme. Siden den ikke er på EU sin svarteliste, og selskapet heller ikke er det. Bør nok det gå fint!

Enig, jeg har bestilt på denn flyvningen, men det er ikke mulig å betale billetten på nett. Billetten må hentes innen 72 timer før avgang på et av selskapets billettkontorer, m.a.o. akkurat som i gamle dager.

Last edited:
Aaaah :-) En tur med TU-134. Ikke nøl ett sekund!! Og ta bilder til oss andre misunnelige!!

Espen

Fløy A320 fra DAM til LHR for to år siden, helt strøkent !
..samtidig en gedigen skuffelse, i.o.m. at jeg hadde flydd Kuwait Airlines Tehran-Kuwait-Damascus for å fly Syrian´s 747-SP på vei hjem fra Iran, som i alle tidtabeller stod oppført som maskinen som skulle bringe oss til London.. :-)
Du må selvfølgelig benytte anledningen til å fly TU-134, de forsvinner raskt nå ! Få om mulig med deg en tur med 727 og Yak 40 og.
Fikk selv kanselert nettbestilling pga. manglende mulighet til personlig frammøte/ å betale for billetten, kjøpte rett og slett ny bill. før avgang i Damascus..

Fløy A320 fra DAM til LHR for to år siden, helt strøkent !
..samtidig en gedigen skuffelse, i.o.m. at jeg hadde flydd Kuwait Airlines Tehran-Kuwait-Damascus for å fly Syrian´s 747-SP på vei hjem fra Iran, som i alle tidtabeller stod oppført som maskinen som skulle bringe oss til London.. :-)
Du må selvfølgelig benytte anledningen til å fly TU-134, de forsvinner raskt nå ! Få om mulig med deg en tur med 727 og Yak 40 og.
Fikk selv kanselert nettbestilling pga. manglende mulighet til personlig frammøte/ å betale for billetten, kjøpte rett og slett ny bill. før avgang i Damascus..

Ikke lett å få det flyet man vil, så skal jo ta det med en klype salt, om jeg får fly med TU-134, de kan jo bli endringer. Jeg skulle ha tid til å stikke innom et billettkontor, da jeg kommer til Syria fem dager før jeg skal fly med Syrian. *glede seg*

Back