• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Erfaringer med Strawberry (tidl Nordic Choice Club)

Re: Erfaringer med Nordic Choice Club

Ving er ny partner så man gan veksle inn poeng i gavekort. Dog ikke den beste vekslingskursen

Tror ikke de er partner "motsatt vei" men er ikke sikker

Siden Nordic Choice senere i mai bytter navn til Strawberry (etter eierselskapet) så blir det vel nytt navn på bonusprogrammet også?

Siden Nordic Choice senere i mai bytter navn til Strawberry (etter eierselskapet) så blir det vel nytt navn på bonusprogrammet også?

Da var de i gang. I praksis er det jo bare et rent navnebytte, til et enklere navn. Og flere av selskapene innen Stordalen-sfæren nå er under samme tak

https://www.strawberry.no/

Dog ikke umulig det kommer flere partnere etterhvert?

Last edited:
Er det kommunisert hva de ulike hotellkjedene skal hete? Fikk en video med navnet mitt, men det var med jenter som kysset og folk i fallskjerm.

Strawberry Hotel Energy? Strawberry Savoy? Strawberry Folketeateret? Dette kan bli interessant.

Måtte nylig avbestille et hotell, og siden det var samme dag som innsjekk, ble jeg nødt til å ringe. Stod klar med bookingref og det som var (som av en eller annen grunn ikke var de samme i appen som på nettsiden?)og forberedt på å måtte lese opp.

"Hei, det er Martin, jeg må dessverre kansellere et opphold der jeg skulle sjekket inn i dag".

"Ja, det var på Clarion Post?"

Var litt imponert.

Kanselleringsmailen som dukket opp hadde for øvrig logoene til Choice International, ikke Nordic Choice.

Ving er ny partner så man gan veksle inn poeng i gavekort. Dog ikke den beste vekslingskursen

Oppdatert (?) vekslingskurser fra Jordbærkjeden til Ving

10 000 bonuspoeng = gavekort på 300 NOK

15 000 bonuspoeng = gavekort på 500 NOK

30 000 bonuspoeng = gavekort på 1000 NOK

50 000 bonuspoeng = gavekort på 2000 NOK

Oppdatert (?) vekslingskurser fra Jordbærkjeden til Ving

Hmm, kanskje de som er høyere enn 10k+ er nye, mener at 10 000 poeng = 300 kr har vært en slags standard for eksterne partnere tidligere.

Blir spennende hvordan Strawberry Cashpoints kursen ender opp, alt fra 3 til 6 øre er vel mulig, siden det skal gå begge veier.

Det staar man kan opptjene Finnair Plus poeng paa Strawberryhotellene. Kan man tjene baade poeng i Strawberry-programmet og i Finnair for samme opphold. jeg udnrer for det staar at man skal oppgi Finnair Plus nummer ved utsjekking?

Man skal nå få poeng her når man reiser med Go-Ahead på Sørlandsbanen.

Interessant. SJ Nord sluttet med sitt prio program i Norge da alle billetter skulle selges gjennom Entur, uten at jeg helt skjønte hvorfor det betød slutten. Programmet lever jo videre i Sverige.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Man skal nå få poeng her når man reiser med Go-Ahead på Sørlandsbanen.

Og Strawberry-medlemmer får ut april, 1 stk gratis varm drikke fra kafevognen på Sørtoget.

Fikk også høre fra GoAhead-personalet at det er snakk om å foliere ett av togsettene med Strawberry-reklame.

Kjekt med bonuspoeng for oss som frekventerer Sørlandsbanen en del, :D

Interessant. SJ Nord sluttet med sitt prio program i Norge da alle billetter skulle selges gjennom Entur, uten at jeg helt skjønte hvorfor det betød slutten. Programmet lever jo videre i Sverige.

Ja jeg husker jeg drev og styra mye for å merge kontoene mine i Norge og Sverige - til ingen nytte til slutt...
SJ har jo til og med egne lounger i Gøteborg og Stockholm om man tar 1 klasse. Men så er uansett alle togloungene jeg har satt mine bein i langt lavere standard enn flylounger. Det man får er kanskje litt enkel snacks, litt kaffe og muligens noe alkoholfri kald drikke.

Ja jeg husker jeg drev og styra mye for å merge kontoene mine i Norge og Sverige - til ingen nytte til slutt...
SJ har jo til og med egne lounger i Gøteborg og Stockholm om man tar 1 klasse. Men så er uansett alle togloungene jeg har satt mine bein i langt lavere standard enn flylounger. Det man får er kanskje litt enkel snacks, litt kaffe og muligens noe alkoholfri kald drikke.

Jeg klarte å slå dem sammen etter litt krøll og fikk litt poeng fra SJ Nord før muligheten forsvant. Det var snakk om lounge i Oslo og Trondhjem, men annet enn frokost på hotell i nærheten for passasjerer på nattogene kom det ikke noe. SJs lounge i Stockholm er helt ok, men som du sier, enklere enn de fleste flyplasslounger, men fint om man skal jobbe litt. Jeg regner med det er det samme i Gøteborg og Malmø.

Back