Re: Erfaringer med Emirates' økonomiklasse, minirapport.
Spontanbestilte min første EK tur om morgenen 26/9, avreise samme dag og med retur i dag, økonomi begge veier..
Via Amex har jeg EK GOLD, men har aldri fløyet de. KVS viste forsåvidt bra tilgjengelighet i M begge veier, så hadde ikke spesielle forhåpninger, imidlertid fikk jeg automatisk tildelt Bulkhead på utreisen.
26/9: EK160.
Sete 17 f/G ->11J/K ->6A/B.
Laang kø til økonomiinnsjekk, men kun én foran oss i GOLD/Business. Spurte den vennlige innsjekkingsagenten om muligheten for et gunstigere setevalg, og hun kunne formidle at vi var OPUP'et

Fikk flyttet frem til minikabinen før pushback og hadde en absolutt fin tur, selv om cateringen ikke nødvendigvis overbeiviser og kun én formell serveringsrunde på 6,5 timer synes litt snaut. Synes at setet var bedre enn fryktet, og kanskje ett av de beste ikke-flate setet. Pri-bagasje i DXB fungerte utmerket.
30/9: EK159.
Sete 17D/F -> 29D/E/F/G + 35D/E/F/G.
denne så desto mer åpen ut med >9 i alle klasser i følge KVS, og riktig nok: Ved innsjekk formidlet agenten totalbelegg på hele flighten til drøyt 80 pax, så ingen OPUP denne gangen. Sømløs innsjekk/passkontroll/Security med totaltid < 8 minutter.
Travel flyplass denne tirsdagsmorgenen og Gate C25 med førte rask og lang spasertur til en overfylt lounge ved C22. Forbausende bra utvalg av mat og drikke, men kort tid til Gate Closing.
Fant oss til rette i kabinen, og Service Manager ønsket oss personlig velkommen med navn før hun uoppfordret spurte om vi var fornøyd med setene (God benplass, men trange sideveis grunnet bulkhead). Deretter sa hun at det så ut til å være flere helt ledige midtrader lenger bak, og hun kunne gjerne holde av en til hver av oss. WOW!
Som sagt så gjort, og vi hadde full-flat-transversal-bed med 4 puter hver, betydelig bedre enn C-klasse.
Enkel frokost og godkjent lunch .
Pri-tag fungerte(!), koffertene kom som hhv nummer 4 og 5, og gate->taxfree->P-hus var på <25 min.
Alt i alt svært positivt overrasket begge veier.