Erfaringer med Emirates' økonomiklasse

Re: Erfaringer med Emirates' økonomiklasse

Har de i det hele tatt priser LAX-OSL med EK? Det er jo en veldig tungvin rute... Fikk ikke noen pris på dette i Amadeus iallefall

Det er jeg usikker på. Jeg flyr på Standby biletter!

Det er jeg usikker på. Jeg flyr på Standby biletter!

Da er det vel bare å ta ut på myidtravel.com, men at turen varer 16 timer og at OPUP hos EK er utopi, så er det vel bare å "benke" seg i de timene det tar.

Jeg har kun to flights med EK. Begge ganger DXB-CPH i økonomi med 777. Service, servering og IFE er bra til å være økonomi. MEN jeg opplevde det som veldig trangt! Det hører med til historien at jeg måler ca. 195 cm på strømpelesten, men jeg kan faktisk ikke huske å ha opplevd like dårlig plass på noen annen widebody.

Re: Emirates kommer til Oslo 2. September! Bli med på fest!

Mens jeg opplever EK som blant de med best benplass på økonomi og aldri reagert på bredden på setene og det er mitt favorittselskap av de jeg har prøvd mtp økonomi

Siterer meg selv igjen, og jeg er 197 på strømpelesten

Re: Emirates kommer til Oslo 2. September! Bli med på fest!

Siterer meg selv igjen, og jeg er 197 på strømpelesten

Har hørt det kan være litt trangt for de lengre herremenn ja, er selv 1.69 så sliter sjelden med at det trangt.

Re: Erfaringer med Emirates' økonomiklasse, minirapport.

Spontanbestilte min første EK tur om morgenen 26/9, avreise samme dag og med retur i dag, økonomi begge veier..
Via Amex har jeg EK GOLD, men har aldri fløyet de. KVS viste forsåvidt bra tilgjengelighet i M begge veier, så hadde ikke spesielle forhåpninger, imidlertid fikk jeg automatisk tildelt Bulkhead på utreisen.

26/9: EK160.
Sete 17 f/G ->11J/K ->6A/B.
Laang kø til økonomiinnsjekk, men kun én foran oss i GOLD/Business. Spurte den vennlige innsjekkingsagenten om muligheten for et gunstigere setevalg, og hun kunne formidle at vi var OPUP'et ;) Fikk flyttet frem til minikabinen før pushback og hadde en absolutt fin tur, selv om cateringen ikke nødvendigvis overbeiviser og kun én formell serveringsrunde på 6,5 timer synes litt snaut. Synes at setet var bedre enn fryktet, og kanskje ett av de beste ikke-flate setet. Pri-bagasje i DXB fungerte utmerket.

30/9: EK159.
Sete 17D/F -> 29D/E/F/G + 35D/E/F/G.
denne så desto mer åpen ut med >9 i alle klasser i følge KVS, og riktig nok: Ved innsjekk formidlet agenten totalbelegg på hele flighten til drøyt 80 pax, så ingen OPUP denne gangen. Sømløs innsjekk/passkontroll/Security med totaltid < 8 minutter.
Travel flyplass denne tirsdagsmorgenen og Gate C25 med førte rask og lang spasertur til en overfylt lounge ved C22. Forbausende bra utvalg av mat og drikke, men kort tid til Gate Closing.
Fant oss til rette i kabinen, og Service Manager ønsket oss personlig velkommen med navn før hun uoppfordret spurte om vi var fornøyd med setene (God benplass, men trange sideveis grunnet bulkhead). Deretter sa hun at det så ut til å være flere helt ledige midtrader lenger bak, og hun kunne gjerne holde av en til hver av oss. WOW!
Som sagt så gjort, og vi hadde full-flat-transversal-bed med 4 puter hver, betydelig bedre enn C-klasse.
Enkel frokost og godkjent lunch .
Pri-tag fungerte(!), koffertene kom som hhv nummer 4 og 5, og gate->taxfree->P-hus var på <25 min.

Alt i alt svært positivt overrasket begge veier.

Back