Erfaringer med Club Carlson

Status
Not open for further replies.
Jeg er en av Club Carlsons dårligste kunder - ingen status (har riktignok juksesølv etter å ha blitt matchet mot et annet program for et par år siden).

For noen uker siden tilbragte jeg én natt på at Radisson Blu-hotell og betalte en helt ordinær pris for dette (1250 kr eller så). Denne ble ikke kreditert, og jeg purret til kundeservice. Fikk så følgende svar:

We appreciate your recent message.

We apologize for you having to contact us in regard to your Club Carlson account. We have awarded 41,166 points for your stay of Apr [xxx] 2015 at the Radisson Blu Hotel, [yyy]

Thank you for allowing us the opportunity to assist you.

Skal jeg bare ta pent imot, eller burde jeg si ifra om at de har vært svært generøse med poengtildelingen her? Risikerer jeg noe om jeg kaster bort poengene på tant og fjas og de deretter oppdager feilen sin?

Edit: Det snilleste er vel å donere poengene til en av de veldedige organisasjonene CC samarbeider med.

Last edited:
Du risikerer ingenting, se på det som plaster på såret for at du måtte kontakte kundeservice og hygg deg med poengene dine. Hvis jeg var deg ville jeg tatt en titt på endringene som slår inn 1.juni og f.eks se om det passer å booke et av hotellene som går opp til kategori 7.

Club Carlson / Radisson Blu er generelt meget hjelpsomme, og gir ofte meget gode kompensasjoner, dersom man har tatt seg bryet med å klage. Har de få gangene jeg har klaget, enten fått bra med bonuspoeng, evt. fri minibar (dersom dette ikke inngår i rommet), og t.o.m gratis weekend-opphold på samme hotell (Jr.suite) osv. , så poengene
kan du nok fint ta i mot, uten å plages av dette.

De få gangene jeg har klagd har jeg enten fått et surt svar tilbake eller ingen svar i det hele tatt.

Hotell: Radisson Blu Royal Garden Trondheim
Min status: Gull
Rom booket: Business-class
Oppgradert: Ja, til junior-suite over to etasjer og utsikt mot Nidelven
Andre fordeler: Flaske mineralvann og stort fat med sjokolader og friske bær

Hvordan er statusmatch mellom CC og Eurobonus nå som det er kommet et nivå over gull? Vil jeg som EBG bli matchet med CC Gold, eller blir man satt som CC Silver?

Stavanger Radisson Atlantic
Status: Concierge
Bokket: vanlig
Mottatt: Business class room

Ble mest forundret av at de gidder å sette opp en liten useless gave på rommet. Har jo varslet om at jeg er allergisk mot frukt og nøtter........

Attachments

• IMG_2987gift.jpg
    IMG_2987gift.jpg
    30.3 KB · Views: 525
Ang. statusmatch så ville de ikke matche mitt EBP denne gangen siden de nå hadde fått nye regler som tilsier bare match en gang - og den fikk jeg forrige gang. Så da blir det bare sølvfarget på kortet her fremover...

Ang. statusmatch så ville de ikke matche mitt EBP denne gangen siden de nå hadde fått nye regler som tilsier bare match en gang - og den fikk jeg forrige gang. Så da blir det bare sølvfarget på kortet her fremover...

Wow, dette er bare utrolig kjipt. Gjelder dette kun fra SAS elitestatus, eller andre flyselskap også?

Hadde et meget flott poengopphold på Park Plaza Westminster i London med familien nylig, og skrev en positiv anmeldelse på tripadvisor. Fikk nettopp en personlig melding fra hotellet hvor de takket så mye for tilbakemeldingen og om jeg bodde hos de igjen i nærmeste fremtid så måtte jeg gi beskjed så skulle de fikse oppgradering. Skikkelig bra kundeservice :-)

Radisson Blu Værnes: Oppgradert til Business rom + sjokolade på rommet
Radisson Blu Gardermoen: Oppgradert til Business rom + sjokolade
Park Inn Oslo: Oppgradert til Superioer rom + sjokolade

Alle ganger var det bestilt ordinært rom/billigste romtype

Radisson Atlantic: Booket billigste, oppgradert til Business Class i 12 etasje. Velkomstsgave var et jordbær og litt sjokolade. Savner kun en gratis flaske vann så ville jeg vært storfornøyd.

Hotell: Radisson Blu Nydalen
Status: Silver
Booket: Billigste rom til fleksibel pris
Oppgradert: Fikk vite at de hadde holdt av "et fint rom i sjuende etasje med utsikt", men siden det ikke var klart, og jeg hadde en avtale å rekke, valgte jeg å få noe som var ledig. Det ble et i femte, med utsikt mot et bygg, men med seng, dusj og dass klarte jeg meg ;).

Ellers: Oppdaget plutselig morgenen etter at det lå et håndkle bak den ene stolen på rommet. Det stammet ikke fra meg, så der har vaskedamen vært sløv.
Fant heller ikke noen flaskeåpner, så minibarraidet jeg planla etter å ha returnert til hotellet utgikk.
Så også i app'en knyttet til kortet jeg brukte, at de hadde reservert hele fem(!) kroner mer enn romprisen. ^_^

Alt i alt fornøyd.

200 Rezidor aksjer kvalifiserer til gull...^_^

Status
Not open for further replies.
Back