Erfaringer med Club Carlson

Status
Not open for further replies.
OK? Her har jeg 100% treff på både oppgradering og gaver. Senest i går.

Kanskje de har skjerpet seg :-)

Jeg fikk iallefall en grundig oppgradering i dag, så at de har endret holdning til Gold+ er helt sikkert.

Hadde bestillt standard rom, og fikk junior suite. Gave var på plass. Det har nok noe med at jeg har klaget på tingenes tilstand før, og at dagens rom er booket igjennom hotellsjefen, men gir topp karakter i dag ja.

Nå har jeg ikke tid til å se på filmer på rommet i dag, men er det ikke slik at business+ rom har gratis in-house filmer? TV'n mener at jeg må betale for det.
 
Har aldri fått en dritt på dette hotellet, men har heller aldri vist kortet. Mulig de ikke ser slikt i systemene sine der? Snodig.

Fikk høre ved tidligere anledning at det første de gjorde om morgenen var å gå igjennom bestillingene for å oppgradere elite (om man kan kalle Business Class en oppgradering).

Skal sies at de ikke sjekket opp bestillingen før jeg viste kortet.
 
Hotell: Radisson Royal Dubai
Status: Concierge
Oppgradert: JA, tidlig innsjekk ja (kl 11 på formiddagen)
Velkomstgave: Sa i fra, fikk en boks sjokolade og et kort
Øvrig:
Fikk 20% rabatt på mat og drikke med kun kortet i mobilappen. Det var litt motvillige, men gav meg det tilslutt. Vanligvis kreves det jo fysisk kort. (Jeg tror policyen sier 15%)
 
Congierce-statusen utløper februar 2015, og idag booket jeg en uke i NYC på Radisson Martinique on Broadway. Noen som vet om det er soft landing på status hos CC?

Telles Congiercestatusen min med i denne bookingen da jeg booket som Congierce?
 
To erfaringer fra forrige uke, har sølv-status, der man kan få oppgradering:

Radisson Blu OSL:
Ved innsjekk spør jeg mannen om han har sett at jeg har sølv-status. Det hadde han ikke. Da sier jeg at jeg har rett på oppgradering, hvis tilgjengelig. Han knotter på maskinen og finner et Business-rom. Greit for meg, får Nespresso på morgenen.

Radisson BLU Resort, Gran Canaria:
Sjekker inn for en ukes opphold, har booket standard hotellrom.
Ved innsjekk spør jeg om han har sett at jeg har sølv-status. Det hadde han ikke. Da sier jeg at jeg har rett på oppgradering, hvis mulig. Han vet jeg har rett, men tør ikke uten å spørre sin overordnede. Hun sier et kort og kontant "NO", uten å sjekk noe som helst.
Han overbringer avslaget til meg, med begrunnelsen at neste nivå, suite med et soverom ikke er tilgjengelig. Det vet jeg ikke er sant, for jeg sjekket tilgjengeligheten på rom med ClubCarlson-app'en dagen før, og alle romkategorier var wide open for booking. Men fyren er meget hyggelig og trivelig, så jeg sier ingenting og mottar et standard-rom. Men innsjekken får jeg også et velkomstbrev fra hotelldirektøren, som forøvrig er nordmann, med oppfordring om å ta direkte kontakt hvis det er noe jeg er misfornøyd med.

Jeg er misfornøyd med avslaget på oppgradering, som jeg mener er begrunnet med en bløff og basert bare på vrangvilje. Men ettersom dette er en lørdag, antar jeg at direktøren ikke er på jobb før mandag, så jeg venter til da. Både på søndag og mandag formiddag sjekker jeg tilgjengelighet på rom, og fortsatt er alle kategorier ledige for booking for resten av oppholdet vårt.

Mandag formiddag går jeg i resepsjonen og ber om å få møte direktøren, slik han sier i velkomstbrevet han undertegnet, og han kommer og møter oss i resepsjonen. Jeg forklarer min opplevelse av innsjekken og viser ham at appen viser ledige rom. Jeg har også med en print-out av siden i brosjyren om medlemsfordeler, der det står tydelig at man skal kunne nyte bekvemmeligheten av oppgradering ved tilgjengelighet. Jeg printet denne siden og tok med forsi jeg hadde fulgt med på denne tråden her på Flyprat, og sett at endel hoteller tydeligvis oppfatter at forpliktelsene hotellene har i lojalitetsprogrammet ikke alltid er så viktig.

Direktøren er en hyggelig kar, hører på hva jeg sier og tar med seg print-outen min og sier han skal se på det. Vi snakker også litt løst og fast om andre ting.

vi går tilbake til rommet og etter en stund ringer de fra resepsjonen og sier at de har et annet rom vi kan få, om vi vil komme å se på det, om det er OK. Vi går og ser, og det er en suite med et soverom. Selvfølgelig takker vi ja, og flytter. Vi får også to flasker vann som velkomstgave.

Ironien er at det er samme dame som sa "NO" som nå viser oss det nye rommet og hjelper oss med flytting og oppgradering. Jeg tenker i mit stille sinn at nå blir hun sikkert sur på oss som har "opponert", men hun er både blid og hyggelig under hele resten av oppholdet.
 
Last edited:
Du var nok heldig her for du har ikke rett på oppgradering til neste romkategori, men innen samme kategori noe som vel betyr at du skal få rom med utsikt eller høy etasje etc.

Men grattis med suiten, har hatt en sånn selv.
 
Du var nok heldig her for du har ikke rett på oppgradering til neste romkategori, men innen samme kategori noe som vel betyr at du skal få rom med utsikt eller høy etasje etc.

Men grattis med suiten, har hatt en sånn selv.

Tja, mulig det, men nå var det altså han fyren i innsjekk som sa "next level, one bedroom suite, is not available". Her er det som står på ClubCarlsons webside: "Complimentary Room Upgrade
Enjoy the comfort of a room upgrade, offered at check-in when available."
 
Congierce-statusen utløper februar 2015, og idag booket jeg en uke i NYC på Radisson Martinique on Broadway. Noen som vet om det er soft landing på status hos CC?

Telles Congiercestatusen min med i denne bookingen da jeg booket som Congierce?

En relativt nylig erfaring fra en annen (riktignok gold til silver, men sikkert samma for concierge til gold) tyder på at Club Carlson praktiserer soft landing.

http://goo.gl/7Vo2Qe
 
OBS OBS: Radisson hoteller i Russland ser ikke automatisk status. Radisson Royal i St Petersburg oppretta en konto for meg de, men da stussa jeg på det og slang appen med kortet på bordet og de krediterte poengene dit til min egentlige konto. Radisson ROYAL i Moskva så heller ikke status ved innsjekk, men da hadde jeg appen klar pga tidligere nevnte erfaring. Fikk da oppgradering som vanlig! OBS OBS, viktig å være klar over dette, ha klart app eller kort.
 
Hei. Booket rom på Radisson Martinique on Broadway i NYC gjennom SAS/expedia, der gikk det ikke an å legge inn CC#. Finnes det noen egen mailadresse for concierge? vil få lagt inn nummeret i bestillingen!
 
Hei. Booket rom på Radisson Martinique on Broadway i NYC gjennom SAS/expedia, der gikk det ikke an å legge inn CC#. Finnes det noen egen mailadresse for concierge? vil få lagt inn nummeret i bestillingen!

Tror ikke du får gjenkjent CC status når du booker gjennom 3 parts sider
 
Hotell: Radisson Blu Scandinavia, Oslo
Min status: Concierge
Rom booket: Advance prepaid rate, standardrom
Oppgradert: Business class rom
Andre fordeler: Imsdal og et rødt eple
 
Last edited:
Hotell: Radisson Blu Downtown, Dubai
Min status: Concierge
Rom booket: Standardrom
Oppgradert: Ja. Junior suite (luktet røyk) - byttet til en annen junior suite (luktet også røyk) - så sa jeg: bare gi meg ett rom. Fikk så et business class rom i 13.etasje med utsikt mot Burj al Khalifa. Helt greit!
Andre fordeler: Naj, forventet ikke det heller. Booket rommet via Club Carlson-appen i taxien på vei fra flyplassen til hotellet. Eller jo... Jeg fikk jo sjekket inn klokken 10.

Hun som sjekket meg inn, var forøvrig riktig så stolt. Hun var ny i jobben, og var stoooorfornøyd med å ha sjekket inn 5 Concierge medlemmer allerede den dagen. Skal si, skal si, ikke dårlig!
 
Last edited:
Hotell: Radisson Blu Airport Hotel Gardermoen
Min status: Concierge
Rom booket: Standardrom, 2-for-1
Oppgradert: Jeeeepp, juniorsuite! 5502
Andre fordeler: Vann, fruktfat, frokost på rommet på søndagen, og sen utsjekk (kl. 18.00)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top