• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Er wideroe.no syk?

sukram

ScanFlyer Gold
Jeg forsøker å skreddersy noen reiser på nyåret, men har problemer med wideroe.no. Nærmere bestemt deres "lavpriskalendre". Jeg har søkt på OSL-NYC og OSL-DXB, men får konsekvent feilbeskjed 66003 på "Sjekk alternative datoer".

Noen med samme problemet, eller enda bedre, løsningen på problemet?

Ikke noen feil som er avdekket
Gjorde et raskt søk via forsiden OSL-NYC-OSL 13-27 jan og fikk pris NOK3714 med Swiss
På OSL-DXB-OSL samme datoer var prisen 2843 med Turkish.
Hvilke datoer er det du forsøker å booke på ?

Jeg forsøker f.eks OSL-DXB-OSL og TOS-DXB-TOS 4-10 feb. Jeg får frem priser på de eksakte datoene, men når jeg trykker "sjekk alternative datoer" går den rett til nevnte feilbeskjed.

Jeg forsøker f.eks OSL-DXB-OSL og TOS-DXB-TOS 4-10 feb. Jeg får frem priser på de eksakte datoene, men når jeg trykker "sjekk alternative datoer" går den rett til nevnte feilbeskjed.

Ok, det må vi sjekke. Bare endre dato i toppfeltet og klikk på Nytt Søk knappen så lenge

Ok, det må vi sjekke. Bare endre dato i toppfeltet og klikk på Nytt Søk knappen så lenge

Fikk det samme:
  • Vi har problemer med oppgitt søk. Vennligst forsøk igjen, eller kontakt oss for mer informasjon hvis problemet fortsetter. (66003)
  • Ingen tilgjengelighet for søkekriteriene du har oppgitt. (66311)

Og mens du sjekker opp feil så ta med denne også:

Søkte OSL-LHR t/r 24-25/1 og valgte "sjekk alternative datoer" for å få opp matrisen. Da får jeg opp matrisen som strekker seg fra 13-19 horisontalt og 22-28 vertikalt. Kun en pris kommer opp og det er øverste venstre celle (13-22/1). Alle de andre er tomme. (Kan evt. sende skjermbilde senere i dag hvis behov)

Får det samme med andre datoer eller eks. OSL-CDG/AMS el.l. samt at noen av prisene som kommer opp i matrisen er spinnville. OSL-CDG 14.289 kr for økonomi med restriksjoner i matrisen, og hvis man velger prisen så får man opp en mer normal pris (rundt 1400-1600 kr)

Selger ikke WI AS billetter med BA?

Søker litt på OSL-LHR, og det er KUN *A selskaper som kommer opp som alternativer... Verken BA eller KLM kommer opp som alternativer...

Jeg søkte på OSL-SFO med BA på avansert søk og fikk følgende feilmelding: "Følgende feil har oppstått
Det er en konflikt mellom ekskluderte og foretrukne flyselskaper in hovedprisforespørselen. (66020)"

En tommelfingerregel er vel at WIAS er greit å bruke hvis man skal søke opp billetter innenfor *A. Skal man ha noe annet enn dette, så må man lete andre steder.

Det er mange selskaper som kun selger spesialpriser på egne dokumenter. Det gjør at vi ikke kan selge de beste prisene. Andre ganger legges prisene kun ut på egne websider og utvalgte partnere .. Er ikke sikker på siste nytt om BA, men vi var i dialog med dem før jul ...

Vi har feilmeldt den kalendersaken til vår leverandør Amadeus, og inntil dette er fikset er det ikke noe problem å booke, men da ved å bruk "Nytt Søk" knappen om man vil sjekke alternative datoer.
Når det gjelder BA, så ønsker ikke de at WF skal selge dem lenger ;-(
Interline avtalen ble sagt opp i desember.

Farmer said:
Interline avtalen ble sagt opp i desember.
Litt på siden - betyr det at interlining mellom eks. WF og BA på OSL heller ikke eksiterer?

BSSW said:
Er det en grunn til dette?
Generelt så leste jeg på Flyertalk at det var mye surr med salg av interline-billetter (eller hva vi skal kalle det) hos andre selskaper også. Dette kom visstnok av fuel-tillegget som er lagt inn som en avgift og ikke som billettpris. Og enkelte selskaper håndterte dette forskjellig. Da ble en del surr med å få "avgiftsberegningen" korrekt osv. osv. (NB! Dette var vare noe jeg leste, og ikke har mer dekning for) Har vært en del tilfeller av feilprising pga. dette har jeg sett.

Og som Farmer og MOW har nevnt tidligere, en del selskaper ønsker å kanalisere kundene gjennom egne kanaler for å kunne selge tilleggsprodukter som bil, overnatting m.v.

Back