Originally posted by LN-MOW
Teknikerene liker ikke aa bli fratatt arbeidsoppgaver, og det har jeg forstaaelse for. Imislertid er virkeligheten den at mye 'rutinemessig' arbeide ikke behoever aa utfoeres av hoeyt utdannet personale. Dette har en del til felles med debatten som ble foert da man gikk fra tremanns-cockpit til tomanns-cockpit.
Originally posted by Airwolf
etter min mening er det forskjell på å nærmest behandle flyets computere og sjekke dekkslitasje.
Mvh
HB
Originally posted by EB
Nå har vi sett mye rart fra fagorganiserte den siste tiden...så ingen ting forundrer meg!
Originally posted by SK1399
Vi får trykke på noen få knapper, og håndtak - men kun med sjekklista i handa. Følger vi den så går det ikke galt.
Ja søl nå for all del ikke kaffi på den sjekklista, eller over fmc'en...for da blir kapteinen sur. Og ikke rør den store røde knappen like bak throttlene, for da dumper du et par tonn fuel rett i bakken![]()
Og ikke rør den store røde knappen like bak throttlene, for da dumper du et par tonn fuel rett i bakken
Mvh
HB
Originally posted by EB
Nå har vi sett mye rart fra fagorganiserte den siste tiden...så ingen ting forundrer meg!
Kunne nesten "kjøpt" hele artikkelen.....hadde det ikke vært for det tåpelige bildet dem valgte til artikkelen. Blir litt latterlig spør du meg....Originally posted by P.A. VIKING
Flere runder med dette på gang ?
NFO
NFO har i flere år sett at andre yrkesgrupper forsyner seg av tekniske arbeidsoppgaver. Dette har ikke gått upåaktet hen. Vi har hatt det som tema i flere fora.
26.september sendte NFO brev til Petter Jansen i SAS Braathens, hvor vi ber om en bekreftelse på at SAS Braathens IKKE skal benytte SGS eller andre ikke-tekniske organisasjoner til tekniske oppgaver. Dette er et standpunkt vi kjenner fra gamle Braathens.
Ja det ble ganske så stille i denne saken etterhvert. Virket som media ble brukt som propaganda for teknikerne. Men mulig jeg tar feil...kan jo komme en dokumentasjon snart.....Originally posted by LN-RKF
Det er overtallighet blandt flyteknikerne i STS, det kan nok være en av grunnene til dette utspillet.
Forresten, husker at for bortimot et år siden kunne vi lese dette innlegget på forumet her, der det bl.a stod at :
"Norsk Flytekniker Organisasjon vil på nyåret overlevere dokumentasjon på svekket flysikkerhet i Norge til HSLB. NFO er jo i lengre tid beskyldt for å fare med usannheter ettersom flyteknikerne så langt ikke har dokumentert sine påstander. Men det kommer.
Jeg antar at også media har en viss interesse av dette, og kan tenke meg at SAS skjelver i trusa om dagen...siden de ble rimelig godt avkledd nylig...."
Jeg husker at dette også stod på NFO sine sider den gangen, men den meldingen ble senere tatt bort.
Og nyåret er forlengst passert, men jeg kan ikke huske å ha hørt et kvekk mer om saken. Hva skjedde med dette? Bare nok et utspill for å få oppmerksomhet i media?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.