Re: Re: DY skyver fra seg ansvaret.
Du snakker om hva som er økonomisk forsvarlig. Jeg snakket om at man ligger helt på grensa av hva flyselskapene klarer å presse i pris med ansatte som fremdeles er ansatt på det alle andre tar for selvsagte vilkår. Jeg gidder ikke gå inn i diskusjonen om hvordan dette påvirker sikkerhetskulturen i selskapet, det er allerede gått grundig inn i. Vi som jobber i dette kjenner det i hvert fall ganske godt..
Hvordan du kan påstå at DY ligger "helt på marginene av hva som kan kalles "forsvarlig drift".(ditt sitat), fremstår for meg som litt rart. DY er et av FÅ flyselskaper som skaper overskudd, og det må vel være særdeles forsvarlig drift!
Så er vel fortsatt DY en LCC variant, lav kostnad selskap, som igjen genererer billige billetter da de har en foretningsmodell som muliggjør dette. Feks SAS forsøker å konkurrere med billige billetter, men driver dyrere enn DY, noe som gir røde tall, og da er det vel kanskje mer legitimt å spørre om det er forsvarlig drift....
Du snakker om hva som er økonomisk forsvarlig. Jeg snakket om at man ligger helt på grensa av hva flyselskapene klarer å presse i pris med ansatte som fremdeles er ansatt på det alle andre tar for selvsagte vilkår. Jeg gidder ikke gå inn i diskusjonen om hvordan dette påvirker sikkerhetskulturen i selskapet, det er allerede gått grundig inn i. Vi som jobber i dette kjenner det i hvert fall ganske godt..