• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Er flymat bedre enn pubmat?

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2006/06/25/ufood.xml&sSheet=/news/2006/06/25/ixnews.html

:cheers: :cheers: :up:

Replying to Topic 'Er flymat bedre enn pubmat?'

Sakset fra test på Scanair.no:
Vi diskuterte om det var potetmos eller fiskegrateng vi fikk til frokost, vi ble ikke enige..

Da er i så fall pubmat sørgelige greier...

Originally posted by Trety

Sakset fra test på Scanair.no:
Vi diskuterte om det var potetmos eller fiskegrateng vi fikk til frokost, vi ble ikke enige..

Da er i så fall pubmat sørgelige greier...

Jeg vil tro at det som er sakset fra artikkelen er omtrent like representativt for pubmat som det å si at flymat er godt. Dvs. det kan sikkert være slik i enkelte puber, og det kan sikkert være at enkelte flyselskap har god mat.

Flymat må vel ihvetrfall være sunnere enn pub-mat...det er ihvertfall mitt inntrykk etter 3 år i Skottland og ganske mange flyturer for min alder å være

Originally posted by Someone

Flymat må vel ihvetrfall være sunnere enn pub-mat...det er ihvertfall mitt inntrykk etter 3 år i Skottland og ganske mange flyturer for min alder å være

Vel, det er sikkert mange puber som serverer nokså trasige greier, men det finnes ganske mange puber etterhvert som serverer ordentlig god mat, men det er kanskje flest av disse i London (såkalte gastropuber). Jeg må vel innrømme at jeg veldig sjelden spiser tradisjonell pubmat.;)

Originally posted by TOS

Vel, det er sikkert mange puber som serverer nokså trasige greier, men det finnes ganske mange puber etterhvert som serverer ordentlig god mat, men det er kanskje flest av disse i London (såkalte gastropuber). Jeg må vel innrømme at jeg veldig sjelden spiser tradisjonell pubmat.;)

Joda endel smaker ganske alright, men kombinasjonen av litt mye usunn pub mat og endel Guinness gjorde sitt til at magen var langt flatere i fjor sommer enn i år.....:cheers:

Joda endel smaker ganske alright, men kombinasjonen av litt mye usunn pub mat og endel Guinness gjorde sitt til at magen var langt flatere i fjor sommer enn i år.....:cheers:

Det er kanskje Guinnessen mer en maten... Jeg spiser ikke pubmat, men drikker Guinness, og magen er definitivt ikke flat....:D

Og begrepet pubmat kan være så mangt i England - alt fra grisete fet dvask overkokt trailersjåførmat til nyyydelig walisisk lammeskanke med rødvinssaus og en kald duggfrisk 1664 til.
MAN_2006-03-25_The_Romper1.jpg

Det siste kan man få her, og med bare et par hundre meter bort til Aviation Viewing Park gjør jo stedet enda bedre.

Under siste opphold nede i Hampshire var jeg innom en rekke puber for å innta lunsj. The Thistle and Rose hadde blant annet en kaningryte (rabbit stew) som bare var nydelig.
TheThistleAndRose.jpg

Det eneste man måtte passe på her var å unngå head banging på grunn av takbjelkene.

TheCompassesInn.jpg

The Compasses Inn i Damerham kan også på det sterkeste anbefales for deres utvalg i både spise og drikke. Med andre ord et perfekt sted å bo de tre nettene jeg var Hampshire for å konsultere :up:

Med del reiser både innen Europa og over Atlanteren på business class, så vil jeg si at det har vært både skuffelser og overraskelser når det gjelder kvaliteten på maten. Men siden all mat på flyene er kokt/tilberedt på forhånd vil de aldri få den friskheten som den kan på landjorda. Er det noen som har fått skosåler (seige kjøttstykker) servert på fly? Jeg husker godt et eksemplar jeg fikk mellom Brussel og Bologna på Sabena - og det var en lunkent seigt kylligbryst badet i en ekkel olje med uttørkede urter drysset over. Eneste trøsten var den gode champagnen de hadde. En annen ulempe er at med det reduserte lufttrykket spiller også våre smaksorganer oss et puss.

Av de grunner ovenfor tror jeg aldri at flymaten kan nå opp til det som serveres på landjorda - forutsatt man skygger unna pøbber som ikke har fått hederlig omtale.

Men sånn ellers må jeg si at jeg har fått endel helt ok måltider ombord i fly. Ikke noe gastronomisk opplevelse, men helt greit. Det siste var faktisk hos SAS fra OSL til ARN på morgenkvisten. Frokosten smakte rimelig bra (og den beste appelsinjuicen jeg kan huske) og måltidet var stort nok i massevis.

The Romper - det er den puben som ligger akkurat der man svinger skarpt til høyre for å komme til Aviation Viewing Park?

Ellers så er det vel med pubmat som med mye annen mat at man har litt forskjellige preferanser, samt at noen som serverer mat ikke ville klart å levere kvalitet om det stod om liv, mens andre klarer å levere god kvalitet. Før man skal spise så bør man gjøre litt research først! Et år i Frankrike har gitt meg et klart inntrykk av at kvaliteten på den generelle matlagingen i Frankrike ikke er noe bedre enn det man får i England, Norge osv., så for å finne et sted som virkelig leverer så må man kikke i den lille røde til Michelin (og da snakker vi ikke nødvendigvis om stjernerestauranter) eller liknende guider.

Originally posted by TOS

The Romper - det er den puben som ligger akkurat der man svinger skarpt til høyre for å komme til Aviation Viewing Park?

Ja, og bildet ovenfor er tatt på baksiden i forhold til Sunbank Lane.
Og her har du et bilde fra forsiden med politibilen til venstre på vei ned til the Aviation Viewing Park.

MAN_2006-03-25_The_Romper2.jpg

Så det er på The Romper maten inntas mellom slagene? Med scanner på for å høre om det kommer noe spennende..? Jeg tenker at jeg stopper innom Aviation Viewing Park den 14. juli når jeg har levert resten av familien på SK4608.

Tror ikke det å ha med scanner på pubtur er det beste - da får man ikke med seg hva som skjer på nabobordet.

Nei, det bedre er å ta seg en tur innom spottergodtebutikken på AVP og plukke opp et eksemplar av månedens Flight Check. Da kan du planlegge når det er best å bevege seg i retning The Romper. Vår livstidsdiktator har god erfaring med å velge riktig tidspunkt for å sitte på The Romper, ikke sant CK? ;)

Ellers kan jeg anbefale deg å ta en titt på denne siden:
http://www.plane-spotter.com/Airports/index_Manchester.htm
Og spesielt en nøyere titt på rapporten fra 15 mai 2005 hvor The Romper omtales nærmere.

Synes nå peanøttene smaker ganske så likt enten det er på puben eller flyet jeg da... ;)

Originally posted by LCH

Synes nå peanøttene smaker ganske så likt enten det er på puben eller flyet jeg da... ;)

leste en gang om noen som hadde undersøkt peanøtter på barer, og de fant et urovekkende høyt urininnhold.... (du vet, folk går på do, vasker ikke hender, graver i peanøttbollen....fysjom!)

Feiget du ut CK - ingen kommentar til omtalen? :love

Urea i små mengder er både bra for plante- og hårvekst :biggrin

Originally posted by CK

Originally posted by LCH

leste en gang om noen som hadde undersøkt peanøtter på barer, og de fant et urovekkende høyt urininnhold.... (du vet, folk går på do, vasker ikke hender, graver i peanøttbollen....fysjom!)

Så det er DER saltsmaken kommer fra!?

Back