Er du interessert i Nordkorea-do i august?

Er du interessert i Nordkorea-do i august?

• Er veldig interessert om det bekreftes at Mass Games skal holdes i år, ellers må det bli 2015

Votes: 5 7.7%
  • Er litt interessert om det bekreftes at Mass Games skal holdes i år, ellers må det bli 2015

Votes: 5 7.7%
  • Er veldig interessert selv uten Mass Games

Votes: 15 23.1%
  • Er litt interessert selv uten Mass Games

Votes: 13 20.0%
  • Vil helst holde meg langt unna nordmenn om jeg drar dit

Votes: 3 4.6%
  • Been there, done that

Votes: 4 6.2%
  • Landet er helt uaktuelt for meg

Votes: 20 30.8%

• Total voters
    65
Skal ikke fortsette å diskutere, men det er helt klart at det har positive ringvirkninger at turister får besøke Nord-Korea. Bla. at de som bor der faktisk ser at det er en verden utenfor, og utlendinger slettes ikke er så skumle som propaganda-maskineriet vil ha det til.

Legger ved et lite bilde jeg tok i Pyongyang i 2012.

Ellers hadde det jo vært artig med en slags "DO" i Nord-Korea, men for min del går det nok ikke i år.

(Denne er også verdt å se:)
https://www.youtube.com/watch?v=Rr4f823yXWM

Kunne tenkt meg en tur, men det kan nok tenkes at august 2014 kommer litt for raskt for min del, så 2015 passer nok best. Kanskje man kunne fått til å fly TU-154 eller Il-62 men man er det? :)

Har lekt med tanken helt siden jeg leste dette innlegget: http://www.airliners.net/aviation-forums/trip_reports/read.main/246358/ men blir dessverre ikke med det første tror jeg :(

Sånn halveis paranoid så lurer jeg på om det er helt trygt for turister å dra til Nord-Korea? Ingen fare for å bli holdt igjen så lenge man følger de reglene guidene setter for turen?

Når det gjelder boikott så forstår jeg ikke helt hvordan folk tenker, man velger å boikotte det som passer dem best. Regner med de som er sterkt imot turisme til Nord-Korea også boikotter emiratene og qatar siden de har total mangel på rettigheter til vanlige arbeidere og kvinner, ikke kjøper billige klær fordi de er produsert av barnarbeidere, ikke kjøper varer fra utlandet siden norske arbeidsplasser kan gå tapt, ikke drar til stater i usa som har dødsstraff etc. Man velger å boikotte det som passer best. Man bør ha et litt mer nyansert forhold til slike ting.

Var litt kjapp å trykte på "been there, done that", sannheten er at NK skal jeg skal tilbake til. Var det i september i fjor under nasjonaldagen.

August passer ikke meg i år og ikke vil jeg se om igjen det jeg har allerede sett.
Mass games er et "must", det er vel det jeg kan gjøre flere ganger.
Til info så brukte jeg koreakonsult.com i Stockholm. Bruker de gjerne igjen.

Egentlig spiller det ikke så stor rolle hvem man bruker da alle selger turer for det statlige turistbyrårt i NK. Våre vestlige reisebyråer er bare handling agent for det statlige turistbyrået. Vi spiste middag og var på museum sammen med alle de andre turistene fra andre vestlige reisebyråer. Vil fløy med det samme flyet inn/ut av P'yang.

Hvis det ikke blir tur på noen i august så er jeg med på å vurdere skitur til vinteren, se bl.a koreakonsult sitt program, eller individuelt opplegg. Mangen muligheter for den som virkelig vil.

Jeg og noen studiekamerater tenker oss på Koryo-tours sin "Summer Mini-Break" som bare er et par dager. 21-23. august. Det blir en kort tur, da vi også skal reise rundt i Kina før skolestart i Beijing i september.

Da er det booket tur til Nord Korea i Sep/Okt, 7 netter individuell tur. Blir meg, to guider og en sjåfør. Skal fly i Biz med Air Kyoro :colgate: Har ikke store forventninger til at det blir servert bobler der.

Da er det booket tur til Nord Korea i Sep/Okt, 7 netter individuell tur. Blir meg, to guider og en sjåfør. Skal fly i Biz med Air Kyoro :colgate: Har ikke store forventninger til at det blir servert bobler der.

Du skal ikke undervurdere Kim. Det var jo tross alt han som oppfant boblene. Skal ha vært rett før han fant opp hamburgern :D

Skal fly i Biz med Air Kyoro :colgate: Har ikke store forventninger til at det blir servert bobler der.

Hadde gleden av å fly på rad 1/biz på en IL-62m for 2 år siden, tror ikke det var bobler, nei, men øl var det mer enn nok av. :)

Regner med du skriver en lang og fyldig trip report?

Hvor booket du turen? Forskjellige sider? Vurderer å dra dit selv så alle tips er velkomne.

Last edited:
Jeg kommer dit 7 juli. Dayily mail rapoterte om manglende chek-Un desk. Håper de er på plass før jeg kommer :)

Alt mangler. Hele bygget sto ferdig i august i fjor da jeg departed, minnet meg om en mindre versjon av SVG [emoji4]

Back