Jeg var i Nord-Korea nå i mars. Mass Games er helt sikkert fantastisk, men jeg vil absolutt anbefale å reise til Nord-Korea uansett. En slik tur har ingen mangel på uvanlige inntrykk![]()
Hadde uansett vært morsomt med en "forumstur" dit.
Joda har sett det, men det skal ha skjedd tildigere at de har snudd etter å ha sagt at lekene skulle avlyses. De er for tiden veldig interessert i utenlandsk turisme og valuta så det er ikke umulig at de igjen snur her.Det blir ingen Mass Games i 2014, så de som vil få med seg det må nok vente til 2015. Her står det mer om det: http://www.koryogroup.com/travel_massGames.php
Hvordan ligger prisnivået det? Tenker på hotell + mat + transport. Og fikk du ordnet visum fra Norge, evt via hvilken ambassade.
Selv er jeg veldig interessert i å besøke JSA nordfra... i tillegg til Mass Games da
Man får ikke reise fritt rundt i Nord-Korea som turist. Du må ha med deg lokal guide overalt, og visum er det nok bare håp for å få gjennom et reisebyrå som arrangerer turer dit.
JSA fra nordsiden står veldig høyt på min liste! Synd vi ikke får lov å passere grensen der på utreise/innreise.
Takk for innsiktDet er jo litt av grunnen til å reise, oppleve galskapen på egenhånd. Opplevde dere noen problemer på turen?
Helt uaktuelt for mig..Når jeg er afsted ønsker jeg ikke en guide til at fortælle mig hvad jeg må og ikke må.....og slet ikke hvad jeg må fotografere eller ej.
I Nordkorea er alt styret af stat og politi, så dem har jeg ikke nogen intention om at besøge, NOGENSINDE....
Hilsen Ole
Slik tenker jeg også. Nord-Korea er et spesielt land, og man opplever lite frihet der. Det er ikke et sted man reiser for å kose seg på ferie eller for å klage over hvor lite man får lov til. Man reiser dit for å oppleve noe annerledes og for å få innblikk i kulturen i verdens mest lukkede land. Bli voktet av guider, høre om hvor fantastiske lederne er og bukke for statuer av dem er alt sammen en del av den surrealistiske og sære opplevelsen som bare Nord-Korea kan gi. Jeg forstår at det ikke frister for alle, men for meg var dette merkelige opplegget selve poenget med å reise dit.Tja, nå har jeg ingen planer om nord Korea, men det er jo nettopp dette som gjør landet "fasinerende" på en sær måte
Jeg brukte ca 15.000 kr, som da var en tur på en uke (8 netter, inkludert en natt på toget tilbake). I tillegg kom flybilletter Oslo - Beijing, visum til Kina og opphold i Kina.Hadde vert artig med en slik tur om jeg er på fri da. Dere som har hvert der før, grovt sett hva bør man regne med som reisebudsjett?
Og hva koster visum til Kina?
Å sponse ledelsen i verdens mest makabre fangeleir er så sinnssykt at jeg ikke kan få sagt det tydelig nok. Boikott det landet der, og send pengene til de som arbeider for at dets innbyggere skal bli fri.
Tenkt dere om. Å gjøre dette for egen forlystelse går ut over uskyldige kvinner og barn født i fangenskap.
Til Mod: Ja, jeg vet dette ikke er ett fora for å diskutere politikk, men i all anstendighets navn så må man ved urett ha lov til å si ifra uansett. Syns flyprat.no skal boikotte NK tråder og landet i sin helhet. Det bør også foraets debattanter.
Å sponse ledelsen i verdens mest makabre fangeleir er så sinnssykt at jeg ikke kan få sagt det tydelig nok. Boikott det landet der, og send pengene til de som arbeider for at dets innbyggere skal bli fri.
Tenkt dere om. Å gjøre dette for egen forlystelse går ut over uskyldige kvinner og barn født i fangenskap.
Til Mod: Ja, jeg vet dette ikke er ett fora for å diskutere politikk, men i all anstendighets navn så må man ved urett ha lov til å si ifra uansett. Syns flyprat.no skal boikotte NK tråder og landet i sin helhet. Det bør også foraets debattanter.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.