Er det noen som lurer på hvordan det står til med ex. SAS 767?

Re: Er det noen som lurer på hvordan det står til med ex. SAS 767?

Nå lagret Victorville.

Boeing 767 -283 24728 305 XA-FRJ AeroMéxico ferried 01sep15 MEX-VCV on return to lessor ex N728CG

Åter till N728CG och "stored" i VCV
 
Re: Er det noen som lurer på hvordan det står til med ex. SAS 767?

Uppdatering av förteckningen:

-383ER 24848 SE-DKS/OY-KDN , nu HS-BID i trafik hos Business Air

Sendt til ROW nå, så ikke umulig at det var siste flight

Boeing 767 -383 24848 325 N24848 Global Aircraft Leasing ferried 31mar-01apr16 BKK-JRF-ROW ex HS-BID
 
Re: Er det noen som lurer på hvordan det står til med ex. SAS 767?

-383ER 24729 SE-DKU/LN-RCK , nu N220CY i trafik hos ABX Air

Og den ser nå slik ut (foto 'Steve')

50989_1452126678.jpg
 
Re: Er det noen som lurer på hvordan det står til med ex. SAS 767?

Har alltid lurt litt på hvorfor og hvordan de to -200'ene havnet hos SAS. Var det en del av "pakka" SAS fikk hos Boeing, eller ble de i god SAS-ånd spesielt innkjøpt for å fly Sao Paulo og Singapore non-stop? Det var vel stort sett baere disse to rutene de betjente, -300 fløy vel det meste andre pluss noen LHR-turer av og til?
 
Re: Er det noen som lurer på hvordan det står til med ex. SAS 767?

Så vidt jeg vet ble de to -283 maskinene kjøpt inn for å fly på Sør-Amerika (og muligens også SIN ja).

De steppet også inn på LHR-rutene av og til. Jeg så iallefall en av disse på FBU og da skulle den til LHR. Ellers var det jo mest de to non-standard -300 maskinene som opererte LHR-rutene fra ARN, CPH og FBU.

Espen
 
Re: Er det noen som lurer på hvordan det står til med ex. SAS 767?

Det var Sao Paolo og Singapore de skulle betjene. Businessman's Airline med høy sjampisfaktor og stor C-klasse. Desverre slo ikke beregningene helt til.
 
Re: Er det noen som lurer på hvordan det står til med ex. SAS 767?

Nei, -200 ble jo ikke lenge hos SAS, en av få SAS-typer jeg aldri rakk å få en tur med. Hadde vel heller egentlig ikke råd til en SIN eller GRU billett den gangen... Hvor lenge var de hos SAS?
 
Re: Er det noen som lurer på hvordan det står til med ex. SAS 767?

90-93. På slutten ble de brukt litt rundt omkring. Husker godt vi fikk en som erstatningsmaskin på SK907. Vaktsjefen satte noen av oss mest erfarne på innsjekk for å ri av stormen - dvs reroute ca 50 gjester. Vi delte ut travel vouchere med rund hånd til de som kun skulle til Newark og lot dem aldri få sjansen til å protestere. Sendte dem med kveldsmaskinen fra CPH. De som insisterte på å ta Delta ga vi bare $100, så var det plutselig ok med CPH. ;)
 
Re: Er det noen som lurer på hvordan det står til med ex. SAS 767?

-383ER 24318 SE-DKO/LN-RCH -> CS-TLO Euro Atlantic AW
http://www.airliners.net/open.file/911416/L/

Denne er nå ferdig som utleiemaskin hos Euro Atlantic og er nå bygget om til frakter og overtatt av Atlas. Planespotter.net melder Atlas skal fly den for Amazon Prime, så da dukker den vel snart opp i Amazon sine farger

Boeing 767 -383(F) 24318 257 N1511A Atlas Air delivery 04-05apr18 TLV-PSM-VCV after freighter conversion ex CS-TLO
 
Re: Er det noen som lurer på hvordan det står til med ex. SAS 767?

Brenner det et blått lys for SE-DKR/LN-RCE?
I alle fall er den flydd til GYR etter at leaseperioden hos Asia Atlantic Airlines er over.

Skyliner:
Boeing 767 -383 24846 309 N846AU Automatic Leasing ferried 05-06feb19 UTP-HNL-GYR ex HS-AAB
 
Re: Er det noen som lurer på hvordan det står til med ex. SAS 767?

Brenner det et blått lys for SE-DKR/LN-RCE?
I alle fall er den flydd til GYR etter at leaseperioden hos Asia Atlantic Airlines er over.

Skyliner:

Fotografert av Alan Price/Jet City Shutter Geek på Goodyear. Tatt Oct 17, 2019

81282017_2375500082666801_5538300709750964224_o.jpg
 
Last edited:
Re: Er det noen som lurer på hvordan det står til med ex. SAS 767?

Time for an update :)

Uppdatering av förteckningen:

-383ER 24318 SE-DKO/LN-RCH , nu N1511A active with Amazon Prime Air

-383ER 24357 LN-RCB , nu N984AN stored HDO since January 2015

-383ER 24358 OY-KDH , nu N219CY i trafik hos ABX Air

-383ER 24475 OY-KDI/SE-DOB/LN-RCG , nu N346CL cancelled 20 jan. 2010 , scrapped MZJ

-383ER 24476 OY-KDK/SE-DOB/LN-RCI , nu N538BC scrapped

-383ER 24477 OY-KDL , nu PH-AHQ Arkefly till Roswell januari 2015 scrapped

-283ER 24727 SE-DKP , nu XA-TOJ Aeromexico hard landing Madrid 16 april 2013 , scrapped Madrid maj 2014

-283ER 24728 LN-RCC , nu N728CG stored VCV since September 2015

-383ER 24729 SE-DKU/LN-RCK , nu N220CY i trafik hos ABX Air

-383ER 24846 SE-DKR/LN-RCE , nu N846AU stored GYR since February 2019

-383ER 24847 LN-RCD , nu PH-AHX Arkefly till Roswell juni 2014 för scrapping

-383ER 24848 SE-DKS/OY-KDN , nu N24848 stored in DMK(?)

-383ER 24849 SE-DKT/OY-KDO/LN-RCF , nu N125RD partly scrapped Rome, NY April 2013

-3Y0ER 24952 SE-DKZ , nu N334AT scrapped GYR

-383ER 25088 OY-KDM , nu N767PF scrapped March 2013 TUP

-383ER 25365 SE-DKX/LN-RCL , nu P2-PXW Air Niugini i trafik

-3Y0ER 25411 SE-DKY , nu VP-BUY Azur Air i trafik

-383ER 26544 SE-DOC/LN-RCM , nu N226CY i trafik hos ABX Air
 
Re: Er det noen som lurer på hvordan det står til med ex. SAS 767?

-383ER 24849 SE-DKT/OY-KDO/LN-RCF , nu N125RD partly scrapped Rome, NY April 2013

Litt mer sliten år for år ....
Foto Jay Kuruma
 

Attachments

  • 450227378_997958721996005_3637073675547297653_n.jpg
    450227378_997958721996005_3637073675547297653_n.jpg
    133.6 KB · Views: 125
Back
Top