• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Er det ikke noe god tirsdag?

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
God morgen fra Knausen. Tidlig oppe har i dag og man må bare få pakket matpakkene før man hopper inn i shippingbunaden og pælmer seg ned på konferanse. Ble en nydelig laaaang lunsj i går med rå fisk og svært edle druer. I kveld blir det gode gamle Cafeen og da er man nesten halvveis i en veldig hektisk, men ganske herlig uke.

God morgen fra Hvalstad. Med barn som skal til tannlegen og et par andre private ærend, ble det mest praktisk med hjemmekontor i dag. Ser nesten ut som tåken er i ferd med å lette? Podcastinnspilling i kveld. Ha en fin dag

God formiddag og god 8.mars til alle kvinnelige medlemmer her på forumet! Her i midten av landet har vi fått en skikkelig skyllebøtte nå i natt, eller atmosfærisk elv som meterologene kaller det. Her er det vått-vått-vått, så all den fine snøen vår er i ferd med å regne bort. Vi får håpe på en kuldeperiode og litt mer påfyll av snø før vi pakker bort alt vinterutstyr. Ha en fin dag alle forumister.

Last edited:
God morgen fra Lillestrøm. Har fått kaffe på senga og svart på en epost. Det er god start på dagen. Blir lang dag på bortekontor og deretter Zoom med andre verdensdeler i kveld

Ha en Ekstra Best dag!

God formiddag fra Forus,
Morgen møter unnagjort , ny møter og presentasjoner forberedes.
Fantastisk flott vær her over i sørvest idag. Dog var det et par kalde grader på morgenkvisten og bilen måtte de-ices før den korte kjøreturen til jobb.
Ha en fin dag

G’morgen og grattis til alle herlige tupper der ute! :love:

Det lysner i horisonten, bikkjene er foret og dagens Airportle er løst. Klør meg i hodet over investeringer som ikke vil gå den veien jeg ønsker, men det er vel snart på tide å kjøpe seg inn i noen flyselskaper og vente på oppgangen. De har vel ikke nådd bunnen ennå, men det nærmer seg. Har imidlertid et par ’ankere’ som gjør at totalen likevel er brukbar. Så lenge man gjør det bedre enn markedet generelt, skal man ikke klage for mye. Kanskje man skal gjenopplive Bongos Aksjesparetips? A..k.a. Veien til Undergangen.. ?

Frokost overstått. Terrassen venter. Dagen er FRI!

God formiddag fra Kongsberg sykehus.

Prøvene viser fin bedring og det samme gjør den kliniske formen, så det er bra. Jeg må bli til i morgen i allefall, så skal de ta en vurdering da om om jeg får dra hjem eller om de skal fortsette behandlingen. Ellers var det en interessant natt. Jeg ble innlosjert på et tomannsrom i går kveld så det var greit. Klokken 0330 i natt ble jeg vekket av sykepleieren som fortalte at jeg måtte bytte rom til et firemannsrom. Utrolig irriterende at de gjør slikt midt på natten. Det var kommen inn en som måtte i isolat og da var eneste muligheten å ta rommet mitt og innlosjere meg og romkameraten på firemannsrommet. Jeg forstår jo at de må gjøre et slikt grep, men det er ikke morro for pasientene.

Ellers har formiddagen gått til å følge styremøtet digitalt ved min arbeidsplass Universitetet i Sørøst-Norge. Det var noen viktige saker der som det var greit å følge med på.

God ettermiddag fra Forus. Travel dag i resepsjonen da det plutselig rant inn med folk som ville på jobb. Men det er jo egentlig det man synes er kjekkest når det er noe å gjøre. Kjerra til fruen har vært på EU-kontroll og det er ting som tyder på at det kan bli aktuelt å bytte ut "romskipet". Så da er egentlig spørsmålet om det er el-bil som gjelder. Eller om vi skal gå for en hybrid-greie.

Ligger nok an til en treningsøkt i kveld enten jeg vil eller ikke. Ha en fin dag forumister!

God ettermiddag. Her i shappa ble kvinnedagen feiret med gratis lunsj, og jeg satte pris på at det var skikkelig mannelunsj. Ytrefilet med fløtegratinerte poteter.

Håper å få fortsatt arbeidsdagen fire timer til.

Tjohei!

Dagens startet med Champagne til frokosten for å feire de tre kvinnene jeg er på tur med! Nydelig start på dagen, nå ligger man ved bassengrt etter at møtene ble unnagjort i går.

Kan anbefale Vincci La Plantacion del Sur om noen skal til Tenerife!! Fikk litt Park Hyatt Dubai-vibber av hotellet her, noe som utelukkende er positivt!

Blir igjen her til søndag, måtte solen fortsatt skinne. :)

Kim

Fikk litt Park Hyatt Dubai-vibber av hotellet her, noe som utelukkende er positivt!

Det kommer helt an på hvem du spør :D

Tjohei fra Sørlandet også. En fin skrivedag nærmer seg slutten og det er straks på tide å finne frem skøytene for nest siste gang denne sesongen.

God ettermiddag. Her i shappa ble kvinnedagen feiret med gratis lunsj, og jeg satte pris på at det var skikkelig mannelunsj. Ytrefilet med fløtegratinerte poteter.

Håper å få fortsatt arbeidsdagen fire timer til.

«skikkelig mannelunsj»
«mann deg opp»
«ekte menn gråter ikke»

Akk ja, alle disse utdaterte holdningene om hva menn er eller må føle, eksempler på hvorfor feminisme og kvinnedagen enda er et viktig tema for både kvinner og menn. Personlig synes jeg for eksempel at en grønnsakswok bestående av grønnsaker høstet fra en hage som en mann har anlagt og pleiet en sesong er vel så tøft og mannlig som en filet av ku med potet kokt i morsmelk fra ku :colgate:

Lais fra EU. Planlegger tur til Nederland for å få meg nytt pass. Man vet man bor rart til når det er kortere å reise til Den Haag enn Berlin.

God ettermiddag fra Ris. Når Caravellen våknet var allerede første møte på Gabelshus godt i gang og etter det har det gått slag i slag. Nå logger jeg ut og lukker opp verandadøren…som kanskje forsterker lysten på noe godt og kjølig i glasset.

God fra Longyearbyen. Fantastisk snøscootertur unnagjort i perfekte værforhold, fikk sett minnesmerket for Opera-ulykken og, på litt avstand. Nå lunch og en lur før litt kreativt arbeid i kveld.

Ellers kan det jo nevnes at 8. mars 2005 var first flight for LR-versonen av B777. Og i tillegg hadde fergen følge over mot Bainbridge. En god dag, og tirsdag var det også!

Attachments

• P3080017.jpg
    P3080017.jpg
    134.5 KB · Views: 103
  • spekk.jpg
    spekk.jpg
    68.1 KB · Views: 103
Back