Er billig-pax fullverdige pax eller

Trash2000

ScanFlyer Blue
En gang for alle:

Burde lufta vært reservert godt betalende pax som reiser med nettverksselskapene, eller fortjener også mindre velstående privatfolk en tur med billigselskapene?
 
Æh... avstemningen din minner om valget i Kina, bare et mulig valg.
Liten tasteleif?

Hilsen,
Laurenz
 
For å gjøre det litt mer seriøst, svarene er endret til for/mot-svar, så slipper vi å ha en poll uten mening. Dere to som har stemt har fått stemmene tatt bort så kan dere velge på nytt.

(For de som kom inn før, alternativene var to varianter av samme, ikke for/mot).

-A
 
Billigpax`n fortjener også plass hos de etablerte - der de har det beste tilbudet!!!
 
Originally posted by EB

Billigpax`n fortjener også plass hos de etablerte - der de har det beste tilbudet!!!

Ellers ville antall flyreisene gå betraktelig ned. Takket være lavprisselskapene så kan alle nyte og reise med fly :wow:

Jan
 
Jøss, selvsagt er billig-fax fullverdige. Man kjøper et produkt som tilbyes for salg. Hvorfor skulle man da ikke være "fullverdig"?
Det er jo et like dumt spørsmål som å spørre om folk som kjøper en vare på tilbud i en butikk ikke er fullverdige kunder.
 
Men er tydeligvis den holdningen som går igjen hos mange her inne. Fordi man reiser med Ryanair, bør man ikke forvente at loven skal gjelde?
 
Originally posted by Trash2000

Men er tydeligvis den holdningen som går igjen hos mange her inne. Fordi man reiser med Ryanair, bør man ikke forvente at loven skal gjelde?

Og mange mener de er bedre enn andre om de går i en bukse til 5000. Den holdningen finner man overalt, og den er like idiotisk i alle sammenhenger.
Men, la de nå få lov til å tro at de er bedre, om det får dem til å føle seg vel.
 
Originally posted by Stian

Jøss, selvsagt er billig-fax fullverdige. Man kjøper et produkt som tilbyes for salg. Hvorfor skulle man da ikke være "fullverdig"?
Det er jo et like dumt spørsmål som å spørre om folk som kjøper en vare på tilbud i en butikk ikke er fullverdige kunder.

Vel, problemstillingen er vel heller billig pax som forventer alt mellom himmel og jord ellers ringer man VG. Eksempel: " Bestefar ble syk, så vi måtte skynde oss hjem til Norge. Flyselskapet belastet oss 5000 for å endre billettene"
 
Originally posted by Tommy777

Originally posted by Stian

Jøss, selvsagt er billig-fax fullverdige. Man kjøper et produkt som tilbyes for salg. Hvorfor skulle man da ikke være "fullverdig"?
Det er jo et like dumt spørsmål som å spørre om folk som kjøper en vare på tilbud i en butikk ikke er fullverdige kunder.

Vel, problemstillingen er vel heller billig pax som forventer alt mellom himmel og jord ellers ringer man VG. Eksempel: " Bestefar ble syk, så vi måtte skynde oss hjem til Norge. Flyselskapet belastet oss 5000 for å endre billettene"

Man har da de samme rettighetene iføge lovgivningen om man har kjøpt en dyr eller billig billett.
Hvis flyselskaper ikke vil gi service til pax som har kjøpt rabbaterte billetter får de heller la være å selge rabbaterte billetter.
Jeg tror de aller færreste forventer seg "alt mellom himmel og jord", som du så foraktfullt sier. Men et minstemål av kundeservice burde være en selvfølge når man driver en service-business. Flyselskapene er tross alt til for kundene, og ikke omvendt.
 
Det er en merkelig diskusjon dette her, som man ser på nettsider, hører på jobb osv.
Er det ikke omtrent som med de fleste andre produkter at man får det man betaler for?
Jeg syntes det blir litt dumt når folk sitter med "nesa i været" på Sterling og syter over kjedelig mat og lite benplass, men har samtidig betalt en snau tusen lapp.. Taxi en halvtime lørdag natt koster jo nesten det samme :-)
 
Apropos kundeservice, så er det slett ikke bestandig at de såkallt full-service selskapene er så bra. Leste nettopp om en som reiste på FIRST fra Istanbul til JFK med BA via LHR og mistet baggasjen sin (bombe). Etter flere uker fikk han beskjed fra BA om de hadde gitt opp å finne den og tilbød ham £820 i kompensasjon, noe han ikke godtok. BA nektet imidlertid å tilby ham noe mer, før han gikk til CNN med historien sin. Da CNN "tok saken" for ham, var BA plutselige villige til å punge ut med et langt høyere beløp uten spørsmål engang.
Så, hvorfor ikke gå til media dersom det kan lønne seg. Det har jo vist seg at kundeservicen plutselig bedrer seg betraktelig når media blir koblet inn i saken.
 
Det hele blir jo gjerne et definisjonsspørsmål. Selvsagt skal lavpriskundene ha de lovpålagte rettigheter (ref. Ryanairs forsøk på å forlenge ferien til folk i Madrid), men de kan ikke forvente seg de samme "frills" man får hos de andre.

Men ellers er det mye snakk om service her. Det er et begrep som favner vidt, alt fra å møte hyggelige og i påkrevde tilfeller løsningsorienterte mennesker til å få en gratis kopp kaffe ombord. Jeg vil si at LCC'ene kan vinne mye goowill på det første uten at det omtrent koster dem en krone. Å ta på en byråkratisk tone hjelper ingen, og bør unngåes i det absolutt lengste. Men det vil selvsagt også inngi at selskapene må gi de ansatte noe mer myndighet enn i dag, men jeg er overbevist at det lønner seg på sikt.
 
Originally posted by SudCaravelle

Det er en merkelig diskusjon dette her, som man ser på nettsider, hører på jobb osv.
Er det ikke omtrent som med de fleste andre produkter at man får det man betaler for?
Jeg syntes det blir litt dumt når folk sitter med "nesa i været" på Sterling og syter over kjedelig mat og lite benplass, men har samtidig betalt en snau tusen lapp.. Taxi en halvtime lørdag natt koster jo nesten det samme :-)

Dette er greit og flott, men omhandler knapt problemet. At man på eco får liten beinplass, ølet er svindyrt og maten borte er OK. Folk skjønner at det henger sammen med konsekvensene av å fly billig, men man forventer allikevel at man kommer til riktig sted og til nesten riktig tid.
 
Stort sett kommer de jo frem da.. Og vil du være sikker så betal litt ekstra. Det blåses vel opp litt vel mye om hvor mye tull det er med "LCC", spesielt i disse agurk tider. Prosentemessig så ligger vel ikke Ryanair osv. SÅ dårlig ann? Hvis det skulle skorte på ressursene en dag så kjører jeg gjerne en tur til Torp.
 
Back
Top