Er 40´ en god deal?!

Holmion

ScanFlyer Blue
Er 40´ en god deal?!

Driver å planlegger en tur downunder som jeg mest sansynlig gjør i juni, muligens oktober - må se an litt. Uansett, turen blir i C og jeg vil reise med SQ. Snakket med et SK billettkontor her om dagen, og de ga meg en pris på OSL-ZRH-SIN-MEL og samme vei tilbake på 40.000,-. Det var faktisk rimeligere enn å kjøpe egen tilsutningsbillett til ZRH fra OSL... og så bestille ZRH-SIN-SYD/MEL på SQs sider! God knows why?! Jeg har noen krav på denne reisen; 1) Fly de nye businessclass setene til SQ 2) Fly via ZRH som er en mye "lettere" flyplass enn FRA, CDG osv som også tilbyr 773ER. CPH er ikke noe tema da de kun har 772ER og Spacebed...
Så spørsmålet er; er 40.000 NOK en grei deal til Australia? - sist fløy jeg SQ/TG dit på business og det var helt fint det. Men SQ er favoritten, og de er de eneste som tilbyr fully flatbed med unntak av NZ som man selvsagt også kan fly via LHR og HKG men da kun til AKL og så videre forbindelse til SYD/MEL..?
Mitt andre spørsmål er, hvis man tar utgangspunkt i reise med SQ på OSL-ZRH-SIN-MEL/SYD; hvor mye EB-poeng drar man på en sånn tur? Kanskje burde jeg fly via BKK med SK for å nappe i land de 25% jeg får på SK?!
Any thoughts?!

Re: Er 40´ en god deal?!

Med fare for å drive egenreklame her, vil jeg anbefale at du sjekker på www.wideroe.no først. På en reise OSL-MEL-OSL f,eks 4-18 jun, hvor jeg søker etter laveste pris i Business får jeg opp Qantas til kr 32125 , Biz.
Lenger ned på listen finnes det en kombinasjon med SK/SQ til kr 38872, også i Biz.

Heisann! Takk for innspill! Jeg skal sjekke WFs nettside, men greia er jo at jeg ikke nødvendigvis vil ha det aller rimeligste på C, jeg vil være sikret det nye C-produktet - som såvidt meg bekjent tilbys fra ZRH, CDG, FRA og BCN

Heisann! Takk for innspill! Jeg skal sjekke WFs nettside, men greia er jo at jeg ikke nødvendigvis vil ha det aller rimeligste på C, jeg vil være sikret det nye C-produktet - som såvidt meg bekjent tilbys fra ZRH, CDG, FRA og BCN
Prøv da også via Avansert søk, hvor du kan begrense antall flyselskap du ønsker å se på

Avhengig av hva klasse du vil ha i hos SQ (D-klasse er ikke dyr, sammenlignet med andre, men en jævel å få booket om i på kort varsel), så har Travelnet IT-prising rundt 28k pluss avgifter.

-A

Hmmm, okay, det er jo selvsagt fristende å velge D. Det jeg fikk pris på fra SK er C, men siden dette er ferie, så har ikke noe veldig behov for fleksibilitet i billetten. Det er klart; 40´ er jo litt stivt, desto nærmere 30´ et eller annet jeg kommer desto bedre...

Hmmm, okay, det er jo selvsagt fristende å velge D. Det jeg fikk pris på fra SK er C, men siden dette er ferie, så har ikke noe veldig behov for fleksibilitet i billetten. Det er klart; 40´ er jo litt stivt, desto nærmere 30´ et eller annet jeg kommer desto bedre...

SIN-ZRH er håpløs med tanke på ombooking stort sett uansett klasse i biz. Skal du garantere deg noe mer fleksibilitet så dra via Deathrow eller Frankfurt. Du kan få seter på enten A380 eller 77W igjennom de to plassene også, men SIN-ZRH har et veldig sterkt O/D-marked.

-A

C er jo å flotte seg litt uten grunn... Som Alex sier, det er ofte fullt hus hos SQ så C er liksom litt bortkastet

C er jo å flotte seg litt uten grunn... Som Alex sier, det er ofte fullt hus hos SQ så C er liksom litt bortkastet

C er greitt via LHR, FRA og AMS f.eks., men skal du via ZRH så kan du like godt sikte på D-klasse, litt avhengig av sesong, etc. Men feks på vei oppover nå så var det booket fullt to uker ut i tid SIN-ZRH, i alle klasser.

I juni tror jeg det er like moro alle veier.

-A

Hvis du booker på wideroe.no hvordan vet du hvilke klasse det er? Søkemotoren finner vel bare billigeste alternativ i Business og det vil vel være D klasse som regel.

Hmmm, ja det kan godt hende at WFs søkemotor automatisk tilbyr det billigste i sin klasse. Jeg vet ikke. Uansett, det å reise fra AMS betyr det samme som å reise via CPH, nemlig 772ER og Spacebed (nothnx). Fra LHR kan man selvsagt fly 380, men tanken på å bruke LHR er egentlig frastøtende, derfor liker jeg tanken på en relativt liten og oversiktlig flyplass som ZRH - dessuten har SK allerde gitt meg 11A på 773ER flightene og 17K på 747-flighten mellom MEL og SIN, så det er ikke så ille;-)

Hmmm, ja det kan godt hende at WFs søkemotor automatisk tilbyr det billigste i sin klasse. Jeg vet ikke. Uansett, det å reise fra AMS betyr det samme som å reise via CPH, nemlig 772ER og Spacebed (nothnx). Fra LHR kan man selvsagt fly 380, men tanken på å bruke LHR er egentlig frastøtende, derfor liker jeg tanken på en relativt liten og oversiktlig flyplass som ZRH - dessuten har SK allerde gitt meg 11A på 773ER flightene og 17K på 747-flighten mellom MEL og SIN, så det er ikke så ille;-)

11A eller K er de to beste setene i den delen av huset ja. :)

-A

No offence, men har man råd til 30k for en flybilett har man vel råd til 40 og?

No offence, men har man råd til 30k for en flybilett har man vel råd til 40 og?

Eller man flyr for 30 og handler en pen 14-24mm f/2.8 i Sim Lim Square for de 10 man sparte. Sparerer man enda mer kan man handle en D3. Wink-Wink, Nødsj-Nødsj. ;)

-A

Nettopp! Har bl.a en Canon 70-200 USM 2,8 som definitivt kunne vært byttet mot en med stabilisator f.eks...;-)

Uansett om det blir C, D (eller Y) så hadde det vert artig med en reiserapport i t-r forumet. Har du kameraet klart?

Back