Enklere transfer utland-innland på OSL fra høsten 2015 - Domestic Transfer

Re: Enklere transfer utland-innland på OSL fra høsten 2015 - Connecting Norway

For noe drid. Utrolig mange folk til å hjelpe, men ingen kom gjennom på tross av håndbaggasje only og gjennomgående billett. Hjelper ikke med 117-billett hvis Lufthansa flyr. Deretter rett i Fast Track som var stengt og laaaang kø og rakk akkurat Closing (takk og pris flyet gikk fra A4). Var egentlig ikke så irritert, mest skuffet. Men andre i samme situasjon holdt på å klikke i vinkel. Hjalp heller ikke med en sikkerhetskontroll. GG Avinor/andre involverte.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Som alltid så er det operating carrier som spiller noen rolle. Og dette er jo bare for de som kommer med SK/DY/WF [emoji6]

MUC-OSL med LH mandag. 70 minutter to det for clearance. Latterlig. Og mange andre flighter tok lang tid, så hopet seg opp med folk.

MUC-OSL med LH mandag. 70 minutter to det for clearance. Latterlig. Og mange andre flighter tok lang tid, så hopet seg opp med folk.

LH er da ikke med i connecting norway?

Dette røret de driver med på OSL og "Domestic transfer" kan de bare droppe like godt først som sist. Hadde med kona gjennom på vei fra Roma for et par uker siden, og selv om det var rolig trafikk en lørdag ettermiddag brukte de over 50 minutter på å klarere et par kofferter (tror ikke mange skulle videre fra vår flight)

Kona som jobber med service og kundebehandling sto bare og ristet på hodet. Jeg har jo prøvd systemet noen ganger, og dette står til under stryk i alle bøker jeg kan finne!!

Så jeg orket ikke mer av styret og har nå booket om nesten alle utenlandsreiser til å gå via ARN eller CPH på hjemreisen igjen. Så får heller OSL tape inntekter og passasjerer, og jeg kan bare oppfordre alle reisende og de som skal videre med transfer om å unngå flyplassen på vei hjem til de klarer å lage et system som virker.

Synes fortsatt synd på de spanske turistene som mistet siste fly nordover tidligere en gang når jeg sto og ventet der. Da hadde de stått over 2 timer uten å forstå noen ting, folk gråt og skapte et skikkelig lurveleven, de i gule skjorter prøvde så godt de kunne men systemet fikk de ikke gjort noe med....

Dropp hele greia, hent ut bagasjen på OSL som før, og innse at dette kan dere ikke!

Kim

Hadde en kamerat som testa det forrige uke og det funka veldig bra. Savnet ikke akkurat å vente på bagasje, opp en etg, sjekke inn får så å gå igjennom sikkerhetskontrollen igjen.

De som skriker høyest og er mest bastant er sjelden et representativt og godt utvalg er min erfaring...:spin:spin:spin:spin:spin:spin:spin;)

Vi får se hvordan dette fungerer i kveld. Har 55 minutt fra landing til push på neste flight hvis ruten følges. Skal videre med kveldens siste fligth OSL-BGO så føler på meg at jeg skal prestere å bli ganske småsur hvis dette går i henhold til intensjon.

Hadde en kamerat som testa det forrige uke og det funka veldig bra. Savnet ikke akkurat å vente på bagasje, opp en etg, sjekke inn får så å gå igjennom sikkerhetskontrollen igjen.

De som skriker høyest og er mest bastant er sjelden et representativt og godt utvalg er min erfaring...:spin:spin:spin:spin:spin:spin:spin;)

Om du synes jeg hyler høyt er du velkommen til det. :)

Men har prøvd dette systemet en god del ganger nå (10+) og har til dags dato ikke vært kjappere èn eneste gang enn det gamle "hent koffert og sjekk inn igjen".

Bra din kompis var fornøyd da, alle kan ha flaks innimellom. ;)

Så får du heller rope høyt tilbake når systemet fungerer raskt og sømløst, så skal jeg vurdere OSL igjen.

Kim

Vi får se hvordan dette fungerer i kveld. Har 55 minutt fra landing til push på neste flight hvis ruten følges. Skal videre med kveldens siste fligth OSL-BGO så føler på meg at jeg skal prestere å bli ganske småsur hvis dette går i henhold til intensjon.

Sikkert ikkje populært, men det er jo berre å gå ut og rundt (uten bagasje) om ein får det travelt, og heller ta å lage mista-bagasjesak på ankomst.

Det er interessant at de som opplever at Connecting Norway svikter i stor grad har egne opplevde erfaringer, mens de som synes at Connecting Norway er brilliant har ikke selv benyttet seg av loesningen men har noen svaert gode kammeratter, venner etc.

Det er interessant at de som opplever at Connecting Norway svikter i stor grad har egne opplevde erfaringer, mens de som synes at Connecting Norway er brilliant har ikke selv benyttet seg av loesningen men har noen svaert gode kammeratter, venner etc.

Jeg tviler ikke på at kimpe har hatt en kjip opplevelse. Jeg har heller ingen jeg kjenner som synes domestic transfer er brilliant, de synes bare det funker og er en forbedring. Jeg bor i Oslo og vil mest trolig aldri benytte meg av det så er nødt til å høre med de jeg kjenner som stort sett er ordinære reisende som ikke er på forum. Generelt sett så bedømmer jeg ikke helheten basert på de mest bastante opplevelsene og erfaringene da folk stort sett holder kjeft når noe funker som forventet, dvs en hører aldri om det.

Og så leser jeg at transfer utland-innland har økt kraftig flere mnd på rad noe som kan tyde på at ikke alle opplever problemer med domestic transfer.

Men hva vet jeg - jeg kan jo bare sitte her å finne på historier...;)

Last edited:

Og så leser jeg at transfer utland-innland har økt kraftig flere mnd på rad noe som kan tyde på at ikke alle opplever problemer med domestic transfer.

Slike årsak/virkning-effekter skal man vel være riiiimelig forsiktige med å antyde. Mye av den økte transferen kan jo likegodt være svære grupper kinesere på tur til Nord-Norge.

Det at antallet transfer utland-innland går opp betyr ikke at det ikke er problemer med løsningen.

Jeg har på ingen måte nok grunnlag for å si hvordan ordningen funker, da jeg kun har benyttet den en håndfull ganger, men jeg registrerer at den 2 av de siste 3 gangene har bydd på ganske lang ventetid.

Jeg har heller ikke noe representativt utvalg av opplevelser, men likevel mer enn nok til å konkludere med at hvis jeg skal gjennom den karusellen, så skjer det med kun håndbagasje. Ellers skjer transfer på en annen flyplass.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

Jeg tviler ikke på at kimpe har hatt en kjip opplevelse. Jeg har heller ingen jeg kjenner som synes domestic transfer er brilliant, de synes bare det funker og er en forbedring. Jeg bor i Oslo og vil mest trolig aldri benytte meg av det så er nødt til å høre med de jeg kjenner som stort sett er ordinære reisende som ikke er på forum. Generelt sett så bedømmer jeg ikke helheten basert på de mest bastante opplevelsene og erfaringene da folk stort sett holder kjeft når noe funker som forventet, dvs en hører aldri om det.

Men hva vet jeg - jeg kan jo bare sitte her å finne på historier...;)

Er vel et visst anekdotisk preg over det du har skrevet til nå om dette ;)

Dette må vel være ganske nært definisjonen av et I-landsproblem. De minuttene man "taper" på klarering får man mange ganger igjen på langt flere avganger og bedre tilpassede reisetider via OSL enn noen annen flyplass i Europa.

Dette må vel være ganske nært definisjonen av et I-landsproblem. De minuttene man "taper" på klarering får man mange ganger igjen på langt flere avganger og bedre tilpassede reisetider via OSL enn noen annen flyplass i Europa.

I-landsproblem? Helt klart! :)

Men for oss som reiser svært mye og uansett må ha en mellomlanding på vei hjem (jeg bor utenfor Trondheim), så er det faktisk ofte like enkelt å planlegge å dra hjem via ARN/CPH/AMS som det er via OSL.

Og når ting er som de er så blir det nå valgt. Kanskje vi er få, men kjenner flere som fortsatt skyr OSL som pesten på retur, og heller velger direkteruter hjem der det er mulig og tilpasser bookingene sine etter det.

Kim

Som vi på ankomstservice sier - misconnecting Norway:(
Når det skal sies så skjer det jo av og til at det går bra og:colgate:

Enig med Kimpe. Dette virker enda ikke, og som naturalisert trønder kjører jeg også connection via CPH så langt mulig når jeg har bagasje.
Gulskjortene er også frustrert og vet like lite som kundene. De anbefaler nå rimelig konsekvent å ikke stole på skjermene, men bare prøve boardingkort på utgangen.
Er det noen som vet hva problemet er, og om det er botevon?

Joda, transferen er en fordel for de som reiser fra OS.... men ikke bruker transferen. ;)

Joda, transferen er en fordel for de som reiser fra OS.... men ikke bruker transferen. ;)

Hvis man flyr med SAS er det ikke mer enn 2-3 daglige direkteforbindelser mellom København og Trondheim. Man må jo være en ihuga OSL (Oslo)-hater når det blir viktigere for hjemreisen å unngå Oslo, enn å følge reisetider som passer jobb/fritid best mulig.

Back