Enklere transfer utland-innland på OSL fra høsten 2015 - Domestic Transfer

Re: Enklere transfer utland-innland på OSL fra høsten 2015 - Connecting Norway

Har Connecting Norway skiftet farge fra Heinemann-grønt til solgult? Jeg gikk akkurat forbi dette skuet på vei til loungen.

Attachments

• DSC_0309.jpg
    DSC_0309.jpg
    99.9 KB · Views: 1,899

Har Connecting Norway skiftet farge fra Heinemann-grønt til solgult? Jeg gikk akkurat forbi dette skuet på vei til loungen.

Ved gate E15 (ser f.eks. ingen ved gate E14) har det dukket opp en stor gul pil på gulvet, mens knekk-nakken-skiltet fortsatt er grønt.

EDIT: Ansiktsuttrykkene til folk er som før: forvirret!

Attachments

• DSC_0310.jpg
    DSC_0310.jpg
    95.1 KB · Views: 1,768
  • DSC_0311.jpg
    DSC_0311.jpg
    73.5 KB · Views: 1,777

Og på gulvet inne i broen kan man nå se disse.

Attachments

• DSC_0313.jpg
    DSC_0313.jpg
    57.1 KB · Views: 1,729

Kom med SK908 i morges og ble møtt av mange OSL-ansatte i gule trøyer som informerte om CN.

Fungerer det på alle ruter nå eller fortsatt bare med håndbagage utenom en håndfull destinasjoner?

Hvis de på død og liv ikke kan kalle det det er, hva med å sette opp store skilt hvor det forklares at "Connection Norway" betyr transfer til innenriks?

Fungerer det på alle ruter nå eller fortsatt bare med håndbagage utenom en håndfull destinasjoner?

Virker helt random hvilke flighter det gjelder. ARN idag i allefall.

Virker helt random hvilke flighter det gjelder. ARN idag i allefall.

En førstegangsflyvende venninne av meg fløy fra sentraleuropa via CPH til OSL og videre på domestic her for et par uker siden. SK-flights hele veien, men bagasje sjekket inn kun til OSL. Da ble forvirringen stor når man kommer til OSL, får beskjed om å følge Connecting Norway-merkingen, bare for å oppdage at det ikke var mulig å komme seg igjennom sperringene der. Heldigvis god tid til neste fly, så det gikk når hun etter noen tekstmeldinger fram og tilbake forstod hva som måtte gjøres.

Er det forresten vanlig at man bare sjekker bagasje bare frem til OSL når det er SK hele veien?

Bagasje på sammenhengende bilett vil normalt sjekkes helt frem til siste destinasjon, så f.eks. BCN-FRA-OSL-TRD på sammenhengende bilett skal være merket helt til TRD. Det siste jeg vet om SK/WF er at bagasje som kommer fra ARN, GOT og MUC skal gjennom Connecting Norway, alt annet skal hentes på bagasjebånd i ankomsthallen og klareres på vanlig måte. Ellers skal alle med kun håndbagasje på SK-SK kunne benytte forenklet tollbehandling forutsatt av at det er på samme bilett...

Kom med SK fra (HKG) ARN på mandag.
Fikk SMS om å kunne bruke CN.

Endte opp med 45 minutter venting ved bagasjebåndet, mistet flyet og overnatting på Radisson på SK sin regning.
Sjelden jeg har vært så forbanna som da.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Om de har lest flyprat eller hva det er så skifter de nå navn til domestic transfer

Attachments

• Screenshot_20160815-191343.jpg
    Screenshot_20160815-191343.jpg
    121.1 KB · Views: 1,373

Skiltene sa allerede "Domestic Transfer" da jeg begynte på OSL for 3 uker siden, så helt nytt er det jo ikke. Men at de leser flyprat ser jeg på som en selvfølge :p

Har skiltene også blitt gule eller er det bare denne veggen som er det og skiltene fortsatt er mintgrønne?

Skiltene har fått samme farge som resten av skiltene på flyplassen. Den gamle "connecting Norway"-logoen er fremdeles tilstede på skiltene i form av en liten, mintfarget sirkel med logo i ved siden av pilen. Og så har man laget gule piler på gulvet ut av broen. Og de som løper rundt og informerer har på seg gule t-skjorter.

Men hovedbudskapet ser nå i alle fall ut til endelig å ha blitt "domestic transfer".

Last edited:

Da skal jeg korrigere meg selv litt: det gyselige "connecting Norway"-skiltet henger fremdeles rundt i noen gater, da fortrinsvis når man kommer inn i terminalen fra broen. Nede i broen er det kun fast skilt til annkomst, men det henger også 2 skjermer som ganske sikkert brukes til "connecting Norway". Når KLM står parkert er den som passasjerene først ser helt blank (henger på veggen rett fram fra der passasjerene kommer ut av flyet), mens den andre sier "no entry" og henger over gangen opp til avgangshallen.

Da begynner omprofileringen å bli ferdig tror jeg....

Attachments

• flypratconnectnorw.jpg
    flypratconnectnorw.jpg
    141.7 KB · Views: 283

Noen som vet om Connecting Norway kan brukes om man ankommer fra Munchen med innsjekket bagasje på LH flygning hvor jeg har SK codeshare på billetten MUC-OSL? Dette får jeg ikke lest meg frem til på Avinor sine sider, og jeg har det ikke klart for meg om dette regnes som en SK flyvning i denne sammenhengen. SK3652 er flight nr, videre til SK innenriks på samme billett.

Noen som vet om Connecting Norway kan brukes om man ankommer fra Munchen med innsjekket bagasje på LH flygning hvor jeg har SK codeshare på billetten MUC-OSL? Dette får jeg ikke lest meg frem til på Avinor sine sider, og jeg har det ikke klart for meg om dette regnes som en SK flyvning i denne sammenhengen. SK3652 er flight nr, videre til SK innenriks på samme billett.

Nei. Gjelder kun SAS flyvninger.

Ser ut som connecting Norway vil være stengt frem 1 desember når den nye løsningen åpner i pir Nord

Connecting Norway stenger 23.10 kl. 23.30, passasjerer må levere bagsjen på nytt og gå gjennom ny sikkerhetskontroll som tidligere, frem til Connecting Norway åpner i pir nord 1.12.16

Noen som vet hvorfor man må gjennom ny security check når man skal bruke domestic transfer i Norge?

Back