Re: Enklere transfer utland-innland på OSL fra høsten 2015 - Connecting Norway
Hadde du faktisk reist kun med håndbagasje hadde det ikke vært noe problem. Det som var ditt problem, og som tydeligvis er en utfordring med systemet, er når du mister bagasjen. Da tror Connecting Norway-systemet at du fremdeles har bagasje, selv om flyselskapet har mistet det. Det er selvsagt kjipt for deg, men ikke akkurat noe kjempeproblem i det store bildet, da det er et mindretall som faktisk mister bagasjen på veien
Og det er forresten ikke noe problem for tollen og sjekke hverken bagasje som mistes eller den som går gjennom Connecting Norway
Tror man skal skal ta det de sier der med en klype salt
Men hvorfor i all verden må jeg ned i ankomsthallen når jeg kun har håndbagasje???? Min innsjekkete bagasje kom jo ikke med flyet, altså reiser jeg da KUN MED HÅNDBAGASJE.
Da må jo dette idiotiske systemet behandle meg som alle andre som KUN REISER MED HÅNBAGASJE.
Er du ikke enig? Eller syns du det virker fornuftig å sende meg på en skikkelig rundtur på OSL fordi bagasjen min ikke kom med flyet, noe som gjør at sannsynligheten for at jeg ikke rekker min neste flygning er betydelig større?
Jeg sier det igjen, bagasjen kom ikke med flyet, altså har jeg ingen innsjekket bagasje i Norge, og er da både i teorien og praksis kun en reisende med HÅNDBAGASJE.
Hadde du faktisk reist kun med håndbagasje hadde det ikke vært noe problem. Det som var ditt problem, og som tydeligvis er en utfordring med systemet, er når du mister bagasjen. Da tror Connecting Norway-systemet at du fremdeles har bagasje, selv om flyselskapet har mistet det. Det er selvsagt kjipt for deg, men ikke akkurat noe kjempeproblem i det store bildet, da det er et mindretall som faktisk mister bagasjen på veien
Og det er forresten ikke noe problem for tollen og sjekke hverken bagasje som mistes eller den som går gjennom Connecting Norway
Det er SK4490 direkte OSL-LYR.
Jeg ringede til SAS Reservation, og de oplyste, at bagagen skal tollbehandles i OSL, men at 45 min var rigeligt. Måske var de bare ikke rigtigt informerede.
Tror man skal skal ta det de sier der med en klype salt