Får vel ta med noe dokumentasjon på min oppgave med å "røyklegge" Irskesjøen med diverse stoffer (ref. en tråd i et annet underforum)...
Utgangspunktet for operasjonen som jeg er involvert i, sett fra en LAM4M utflyging som av og til benyttes om morgenen når toget av transatlantisk trafikk kommer fra vest. Denne ruten tar oss til Biggin over Docklands eller enda lenger øst til Lambourne og derfra East Midlands og Manchester før en svinger 90º til venstre mot Emerald Isle. Noe lenger, men når alternativet er "slot galore" er det fornuft i galskapen.
Andre enden sett fra en LIFFY4A utflyging, som er den vanlige veien på returen til Gatwick.
Underveis har der vært mye skyer i det siste og det jo fint da ingen kan se hva en faktisk gjør!
Her foregår det noe mystisk med den ene motoren. Den var litt syk, men det er nok bare skalkeskjul fordi dekselet ble lukket og så satte vi avgårde. For ordens skyld var det en av de to brannvarslingssløyfene som de prøvde å få liv i igjen men det ble gitt opp og vi gikk uten den.
En relativt travel dag på Gatwick, men køen var heldigvis borte når vi skulle dra...
Her er en annen Virgin på vei til varmere og garantert tørrere strøk! RWY08R mens vi sitter på taksebane G1 og venter vår tur.
Så forflytter vi oss til motsatt ende av rullebanen, til RWY26L. Disse har ikke vært her så lenge, og flyene ser jo riktig så fine ut, bortsett fra denne letter skabbete versjonen de sendte denne dagen.
Ikke mange av disse i passasjertrafikk lenger og Monarch har parkert 2, hvis jeg husker korrekt fra en av deres mekanikere.
En annen holdeposisjon, eller kanskje man skulle si kø, denne gang i Dublin for RWY28 i går.
Og når vi kom oss ut på rullebanen var dette utsikten så her måtte det forhandles om en alternativ utflyging og da ble man sittende og vente.
Radaren bekreftet at det ikke var ideelt å følge den grønne linjen, så det ble tidlig høyresving til heading 360º.
Og under flygingen tok vi igjen baksiden av fronten som hadde passert Dublin endel tidligere på dagen i Oxford-området. Den var ikke så definert da vi fløy samme ruten 4 timer tidligere.
Så står ikke verden til påske...De "etablerte" har nå kommet inn i dataalderen!
Déja vu fra min tid hos den orange brigade.
Det var nå det for denne gang...
Utgangspunktet for operasjonen som jeg er involvert i, sett fra en LAM4M utflyging som av og til benyttes om morgenen når toget av transatlantisk trafikk kommer fra vest. Denne ruten tar oss til Biggin over Docklands eller enda lenger øst til Lambourne og derfra East Midlands og Manchester før en svinger 90º til venstre mot Emerald Isle. Noe lenger, men når alternativet er "slot galore" er det fornuft i galskapen.

Andre enden sett fra en LIFFY4A utflyging, som er den vanlige veien på returen til Gatwick.

Underveis har der vært mye skyer i det siste og det jo fint da ingen kan se hva en faktisk gjør!

Her foregår det noe mystisk med den ene motoren. Den var litt syk, men det er nok bare skalkeskjul fordi dekselet ble lukket og så satte vi avgårde. For ordens skyld var det en av de to brannvarslingssløyfene som de prøvde å få liv i igjen men det ble gitt opp og vi gikk uten den.

En relativt travel dag på Gatwick, men køen var heldigvis borte når vi skulle dra...

Her er en annen Virgin på vei til varmere og garantert tørrere strøk! RWY08R mens vi sitter på taksebane G1 og venter vår tur.

Så forflytter vi oss til motsatt ende av rullebanen, til RWY26L. Disse har ikke vært her så lenge, og flyene ser jo riktig så fine ut, bortsett fra denne letter skabbete versjonen de sendte denne dagen.

Ikke mange av disse i passasjertrafikk lenger og Monarch har parkert 2, hvis jeg husker korrekt fra en av deres mekanikere.

En annen holdeposisjon, eller kanskje man skulle si kø, denne gang i Dublin for RWY28 i går.

Og når vi kom oss ut på rullebanen var dette utsikten så her måtte det forhandles om en alternativ utflyging og da ble man sittende og vente.

Radaren bekreftet at det ikke var ideelt å følge den grønne linjen, så det ble tidlig høyresving til heading 360º.

Og under flygingen tok vi igjen baksiden av fronten som hadde passert Dublin endel tidligere på dagen i Oxford-området. Den var ikke så definert da vi fløy samme ruten 4 timer tidligere.

Så står ikke verden til påske...De "etablerte" har nå kommet inn i dataalderen!


Det var nå det for denne gang...
Last edited: