Endringer i satser i EB 1. desember?

Spennende... For meg betyr egentlig bonuspoeng lite om de ikke er mange nok til status, og ekstrapoeng betyr nada. Fordelene statusen gir for de som reiser mye er mye mye viktigere enn bonusreiser.

Spennende... For meg betyr egentlig bonuspoeng lite om de ikke er mange nok til status, og ekstrapoeng betyr nada. Fordelene statusen gir for de som reiser mye er mye mye viktigere enn bonusreiser.
Totalt uenig med deg.

Hvorfor skal man plutselig snakke om status og bonuspoeng som et enten eller? Ja takk, begge deler, sier nå jeg. Å dele ut gullkort til nordmenn koster ikke SAS mye penger, og det er jo åpenbart at den nye strategien er flest mulig statuskunder, men langt færre poeng i EB-banken. For meg har poengene stor nytteverdi - hotelovernattinger, upgrades, bonusreiser (*A First Class, point bargains uten fuel surcharge) etc. - og hvis fremtiden i EB betyr færre poeng ut i fra mitt reisemønster, er det bye-bye EuroBonus. EBG-statusen klarer jeg meg fint uten - den har ingen reell verdi innenriks uansett - og *A Gold er relativt lett å skaffe seg hos f. eks. Continental.

At bonuspoeng er av mindre betydning for de som ikke reiser så mye, kan jeg forstå, men hvis man flyr 100.000 miles+ i året, er det kjipt å sitte igjen med et plastkort uten betydning som eneste belønning...

Det var en del snakk om at Eurobonus skulle relanseres i 2010. Rent bortsett fra at kvalifiserende flighter er innført, og V-klasse er blitt 25%, så har det vel ikke vært mye revolusjonerende nytt så langt. Er det noen som har hørt noe mer om hva vi kan forvente oss av nytt i år, eller er det hele blitt lagt på is?

Jeg kan ikke si noe generelt om SAS sine endringer, men jeg fikk høre om noe nytt i dag; min far fortalt at han hadde fått brev fra sin Pandion kontakt, der han fikk tildelt lifetime EBG status i SAS som takk for sin lojalitet gjennom mange år! Dette har i allefall aldri jeg hørt noe om tidligere, mulig noen andre har det?

Flying blue har något liknande tror jag. Du blir guldmedlem "for life "om du är guldmedlem i 10 år på raken.

Back