• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Endringer i Luftartstilsynet

• Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date

DY

ScanFlyer Dusty
Pressekonferanse klokken 15.30:
Endringer i Luftfartstilsynets ledelse
Det skal gjøres endringer i ledelsen av Luftfartstilsynet. Hva disse innebærer vil bli offentliggjort av Samferdselsminister Torild Skogsholm under en pressekonferanse i Regjeringsbygget mandag ettermiddag.
http://www.boarding.no/art.asp?id=15187

Dagbladet: http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/01/31/421985.html

Sjefen i Luftfarts-tilsynet må gå
annonse

Per-Arne Skogstads er ferdig som sjef.

Mandag 31.01.2005, 14:45
oppdatert 14:49
Det har lenge stormet rundt tilsynet. Nå har bråket toppet seg med at luftfartsdirektøren må gå, melder Siste.no

Samferdselsminister Torild Skogsholm skal presentere den nye ledelsen i tilsynet i ettermiddag.

(Dagbladet.no kommer tilbake med mer)

Originally posted by Olebno

Og i Bodø roper vi "Yipee".

Ja, nå som direktøren har gått kommer nok folk strømmende til Bodø. Og ikke nok med det, men alle som søker kommer til å være langt bedre kvalifisert til å jobbe i tilsynet. O fryd og glæde! :)

Selv er jeg ukuelig pessimist når det gjelder flyttingen av tilsynet til Bodø. Jeg ønsker den nye direktøren lykke til, men jeg tror hovedproblemet ligger et annet sted enn hos direktøren.

Peter

PRM fra samferdselsdep.:

http://odin.dep.no/sd/norsk/aktuelt/pressesenter/pressem/028001-990813/dok-bn.html

Pressemelding
Nr.: 09/05
Dato: 31.01.05

Otto Lagarhus midlertidig tilsatt som luftfartsdirektør
Samferdselsdepartementet har med virkning fra i morgen tilsatt Otto Lagarhus i en midlertidig stilling som luftfartsdirektør og leder for Luftfartstilsynet, for en periode på ni måneder. Stillingen vil seinere bli utlyst og besatt på vanlig måte.

Lagarhus er 59 år, er utdannet flyger, og han har arbeidet som flykaptein. I perioden 1993-1997 var han konserndirektør for den daværende produksjonsdivisjonen i SAS. I perioden 1981-1993 hadde han forskjellige lederstillinger i SAS, blant annet som administrerende direktør ved SAS Flight Academy. Siden 1997 har han vært daglig leder i konsulentselskapet "Lagarhus Aviation Consulting", med blant annet rådgivning overfor større internasjonale flyselskaper. Lagarhus har hatt en rekke verv i internasjonale organisasjoner innenfor sivil luftfart.

- Lagarhus har lang erfaring fra internasjonalt flysikkerhetsarbeid og lederstillinger innen skandinavisk luftfart. Hans luftfartsfaglige og ledelsesmessige kompetanse gjør ham godt egnet til å ivareta både flysikkerhetsarbeidet og arbeidet med å flytte Luftfartstilsynet til Bodø, sier samferdselsminister Torild Skogsholm.

"I perioden 1981-1993 hadde han forskjellige lederstillinger i SAS, blant annet som administrerende direktør ved SAS Flight Academy."

Husker fra avisintervjuer at han pendlet mellom Stockholm og bostedet sitt i Hof i Vestfold da han ledet Flight Academy. Han bor vel fremdeles i Hof?

Spennende og helt klart en dyktig mann som er satt til å rydde opp...

Meeeget dyktig mann,men jeg tror ikke han tror på noe tilsyn i Bodø,han heller!

For oss som har vært på NAIA,enten som elev,instruktør eller begge deler,så kan jeg opplyse om at det var Otto som startet skolen tidlig på 70-tallet.Skolen er still going strong.Det samme er "hjertebarnet" hans i SAS:SAS Flight Academy (aka Otto's lagerhus)

Vi snakket litt om oppsigelser i LT på jobben i går, og det ser ut som det slår til også. Skogstad var helt klart de ansattes mann.

Aftenposten

Nå tror jeg Skogsholm snart trenger gripetak eller falken for å komme ut av grøfta.

Skogstad var vel de ansattes mann i Oslo fordi han har jobbet knallhardt mot flyttevedtaket, de hadde vel enda et lite håp om at vedtaket ble omgjort.

Må jo få si at jeg har klokketro på flyttingen, det er god distriktspolitikk.

Originally posted by spitfire
Må jo få si at jeg har klokketro på flyttingen, det er god distriktspolitikk.

Så spørs det jo om distriktspolitikk bør være det primære i denne saken ...

I Aftenposten nevnes "tillitsvalgt Inger Anette Hottentot"
Er det virkelig riktig?:alien:

Originally posted by GF1

Har sett navnet på trykk tidligere, så det er nok riktig.

Originally posted by FBU 4EVER
Meeeget dyktig mann,men jeg tror ikke han tror på noe tilsyn i Bodø,han heller!

Vet nå ikke det. I følge innslag på TV'n i går og avisintervju synes det som om Hr. Lagarhus er meget sterk i troen på at flyttingen skal gjennomføres.

Originally posted by Olebno

Vet nå ikke det. I følge innslag på TV'n i går og avisintervju synes det som om Hr. Lagarhus er meget sterk i troen på at flyttingen skal gjennomføres.

Ja, hva annet skulle han sagt? Han er konsulent og er leid inn for en periode, og han sier det han får betalt for å si selvfølgelig. Man leier jo ikke inn en konsulent som sier han er imot flyttingen :)

Her bruker dem samme metode som ellers i næringslivet når det skal ryddes og effektiviseres: det skaffes en sjef for en periode som er der for å gjøre drittjobben ingen andre vil gjøre. Deretter ansettes det en ny sjef som starter med blanke ark og kan drive butikken videre. Enkelt og greit.

Originally posted by GF1

Jepp. Inger Anette er flygeleder, tidligere gift med en Hottentot. Det er flere med dette navnet i landet. Og de holder godt fast på det.

Back