Det er tøffe tak, men F***N vi skal klare det og alle dere i doom-and-gloom" gjengen skal få ete det i dere!!
Det er tøffe tak, men F***N vi skal klare det og alle dere i doom-and-gloom" gjengen skal få ete det i dere!!
Skal vi kreve 400 mill NOK for tapt inntekt på rådgivningsvirksomheten vår?Det fæleste SAS gjør med all denne reorganiseringen er jo det faktum at de ikke konsulterer med forumet her først. :colgate:
-A
Jeg tror de aller fleste på dette forumet ønsker SAS' beste og at SAS skal komme seg gjennom dette. Det vises blant annet ved det store engasjementet hver gang SAS diskuteres. Men en del har vel også begynt å gi litt opp. SAS klarer ikke å levere positive resultater! Det har vært et gjennomgående fokus på kostnadssiden (og ikke inntektssiden), noe som er viktig, men ikke uten at man også opprettholder og utvikler et bærekraftig tilbud langs hele linjen, inkludert et omfattende rutenett, bakketjenester, servicekonsept, EuroBonus, m.m. Stadige kutt - og ingen satsinger - får også konsekvenser for kulturen internt og sender dessuten viktige signaler til omverdenen om at ikke er alt er som det burde være.
Hvis ikke SAS viser kraftige forbedringer i Q3, og aller helst positive tall, så begynner jeg å i hvert fall å dømme hele Core SAS satsningen som et typisk too-little-too-late tiltak.
Så du bedømmer hele Core SAS ut i fra hva du selv føler og tror Core SAS er for noe, og hva du mener den allerede burde ha gitt av effekter? Hva sier SAS selv om Core SAS i så måte, og vil ikke det være en bedre målestokk?
Resultatene av omstrukturering kommer ikke over natten, men det er tidligere sagt at man skal begyne å se resultatene i høst. Jeg skulle bli veldig forundret om ikke alt som er gjort gir resultater, og når Mats Jansson sier de er forran skjemaet med Core SAS, så bør Q3 tallene være oppløftende lesning.
Det jeg sier, er at hvis det ikke vises resultater (penger) av Core SAS satsningen i Q3, så sier jeg at det tviler jeg på at virkningen er så god som den burde, evt. var satt i sving for sent. Det var sagt i rapporten fra Q2 resultatene at mesteparten av underskuddet da kom som et resultat av engangskostnader som følge av omleggingen fra 4 til 1 selskap. Dette er så vidt meg bekjent en vesentlig del av Core SAS.Så du bedømmer hele Core SAS ut i fra hva du selv føler og tror Core SAS er for noe, og hva du mener den allerede burde ha gitt av effekter? Hva sier SAS selv om Core SAS i så måte, og vil ikke det være en bedre målestokk?
Torsdag sendte Ryanair ut denne pressemeldingen:
"SAS- Norges største taper
Ryanair, “the world’s favourite airline”, gratulerer I dag SAS for å være Norges største taper. SAS har i løpet av det siste året tapt 5 milliarder NOK, rotet bort 263.000 bagasjer for sine passasjerer, mistet siden januar 3 mill reisende og nå har de mistet 4 av sine toppledere i SAS Norge.
I samme tidsrom har Ryanair etablert seg på en ny flyplass i Norge, tilbyr nordmenn 13 nye ruter I Europa og vil doble trafikken fra Norge de neste 12 månedene.
For å feire Ryanairs framgang lanserer vi nå 1 million billetter for bare kr 42. Billettene gjelder reiser i november – desember og tilbudet gjelder til midnatt 22.oktober 2009.
I en kommentar sier Ryanairs Stephen McNamara:
- Meldingen fra det norske folk er klar, de er lei av SAS sine høye priser, bortkommen bagasje og uttalige streiker. Som et resultat av dette har 3 millioner passasjerer byttet til lavprisflyvinger med Ryanair og benytter seg av lavere billettpriser og fantastiske destinasjoner.
- Når også toppledere flykter fra SAS Norge er det helt åpenbart at selskapet har store problemer. Uansett, når SAS fortsetter å tape terreng, vil Ryanair fortsette å vokse".
Jeg tror de aller fleste på dette forumet ønsker SAS' beste og at SAS skal komme seg gjennom dette. Det vises blant annet ved det store engasjementet hver gang SAS diskuteres. Men en del har vel også begynt å gi litt opp. SAS klarer ikke å levere positive resultater! Det har vært et gjennomgående fokus på kostnadssiden (og ikke inntektssiden), noe som er viktig, men ikke uten at man også opprettholder og utvikler et bærekraftig tilbud langs hele linjen, inkludert et omfattende rutenett, bakketjenester, servicekonsept, EuroBonus, m.m. Stadige kutt - og ingen satsinger - får også konsekvenser for kulturen internt og sender dessuten viktige signaler til omverdenen om at ikke er alt er som det burde være.
men også behagelig for de som kan nyte godt av tilbudet til FR.
Da er det bedre å legge en hundrelapp eller to ekstra på bordet og heller velge andre selskaper.....for oss som har råd til det selvsagt
Problemet for SAS i dag er at markedsforutsetningene endrer seg raskere enn de klarer og snu seg. Innen det såkalte SAS core er implementert så er ikke forutsetningene til stede lenger. De tviholder på "The Businessmans airline" filosofien men Ola og Kari som reiser i forretninger tar gjerne en "LCC" sammen med røkla. Og folk vil fly direkte, ikke via og via som SAS ønsker.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.