• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Endret status på return flight

stoeckli

ScanFlyer Blue
Endret status på return flight

Letet litt på BA sine sider for å finne ut hva som skjer om man endrer status underveis i en reise. Eks: Hvis man kjøper en t/r bill til en feriedestinasjon og man etter utreise f.eks har poeng nok til å gå fra "Blue" til "Silver". Har man da på returen mulighet til X1.25 miles og evnt tilgang til Executive Lounge? Eller er det slik at dette begynner å gjelde ved neste billettbestilling og man har nytt kort fysisk med seg?
Dette fant jeg ikke noe godt svar på, er det noen som vet?
 
Re: Endret status på return flight

Statusen din endrer seg med en gang du når kravene for nytt nivå. Dermed vil du også i dette tilfelle få mer poeng på returen. Siden sølvkort gir tilgang til BA sine lounger, så skal du i teorien også få dette, men det kan bli en utfordring å komme inn på kontraktslounger uten det fysiske kortet. På LHR, derimot, bør det gå bra.

EDIT: Forbehold her er selvsagt at poengene registreres før returflighten, ellers er det jo kun du som vet dette.
 
Re: Endret status på return flight

NB! I London vil de også se kortet! Du kan få BAEC til å fakse en bekreftelse til deg. Det kan ta opp til en uke før status endres fra Blue til Silver. Dersom status endres etter at du har tatt flighter som går ut over kravet så trekker de for mange TP fra kontoen din (en velkjent feil i datasystemet), du må da ringe/maile og be dem tilbakeføre TPs.
 
Back
Top