Riktig - for ikke så lenge siden satt jeg på med et Flytog hvor det var strømuttak i veggene og nye trekk på setene. Noe wifi merket jeg ikke, men det kan vel godt være at det var tilgjengelig likevel...
Eller ta NSB Regiontog. Men da må man nesten velge mellom (garantert) internett eller å komme noen minutter fortere fram![]()
Nja. Når jeg driver å forsover meg om morgenen og har beregnet 30 min på OSL er det greit med avganger hvert 10. minutt.....da er wifi ikke helt prioritert![]()
Flytoget er jo stadig i utvikling, selvom jeg mener de leverer et veldig bra produkt fra før. Men nå kommer jo strømuttak til alle plasser, og i tillegg wifi - noe jeg faktisk ikke visste skulle komme.
Jeg er faktisk ganske uenig med deg; Flytogets konsept har utviklet seg svært sakte de 12 årene de har vært i drift, produktet er overpriset og har egentlig kun én virkelig verdifull kvalitet, og det er punktlighet.
Reisetid er den viktigste faktoren for at jeg stort sett bruker flytoget. Det knuser flybussene dersom man bor i nærheten av Oslo S eller Nationaltheateret eller Skøyen osv.
Reisetid er den viktigste faktoren for at jeg stort sett bruker flytoget. Det knuser flybussene dersom man bor i nærheten av Oslo S eller Nationaltheateret eller Skøyen osv.
Flappflapp har definitivt noen poenger, men jeg mener også frekvensen er et av deres sterke sider, med avganger fra Oslo S hvert 10 minutt. Riktignok ikke veldig tidlig/sent og på lørdager, og det hjelper lite hvis ikke Oslo S er nærmeste stasjon.
Har dog ikke alltid vaert saa heldig, men det har kanskje skjedd noen forbedringer i tunnelen i det siste?
Jeg ser ingen grunn til at Flytoget skulle sloss for bedre mobildekning oppover Gardermobanen, den er jo god nok som den er!
Jeg tror det også er et kapasitetsspørsmål. Fulle tog bryter oftere.
Derimot har mobildekningen langs linjen vært en katastrofe (i alle fall for oss med Telenor), noe jeg mener togselskapet burde kunne gjøre noe med. Og personlig setter jeg det langt høyere opp på ønskelisten enn et halvkjapt wifi-nett.
Telenor holder på å bygge ut full 3G dekning på HELE strekningen Asker-OSL (inkl. tuneller!) Om noe av dette blir 3G 900 Mhz, eller om alt er 3G 2100 Mhz er jeg ikke sikker på.
Det lager faktisk mening, det passer godt med mine erfaringer (hvor jeg til tider har gitt opp å snakke i telefonen, mens det som i går var null problem hele veien).
Tja, jeg har de siste gangene opplevd totalt bortfall mellom Oslo S og Lillestrøm, samt utfall av god data-dekning mellom Lillestrøm og OSL.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.