Fint de fikk plass til Nord Samisk da, sammen med engelsk, norsk-nynorsk og bokmål, men synd for de som kun snakker Syd Samisk. Jeg mener det hadde vært nok med 2 språk, ikke 4.
Hva skal jeg egentlig med dette lurer jeg på? Må likevel ha pass til reiser utenfor EØS (England også da muligens) og når ID kort og passet koster det samme blir det pass for meg.
Hva skal jeg egentlig med dette lurer jeg på? Må likevel ha pass til reiser utenfor EØS (England også da muligens) og når ID kort og passet koster det samme blir det pass for meg.
. Det gis rabatt om man bestiller pass og ID-kort samtidig.
Hva er prisen, må ha begge deler ved neste Norges besøk.
Hva er prisen, må ha begge deler ved neste Norges besøk.
Kan vel ikke brukes hos oss eller for kolonireiser, så spar penga. Førerkortet vårt fungerer like fint hvis du ikke har passet på deg.
Hvordan legitimerer du deg i hverdagen? Der har du svaret.
Bankkort med bilde og førerkort er ikke offentlig legitimasjon, selv om det de facto har blitt det pga. mangel på offentlig ID.
Bankkort med bilde har allerede blitt borte i mange banker, og forsvinner helt nå.
Førerkort kommer ikke lengre til å ha samme status som før....basert på erfaringer fra andre land.
Vil tippe at banker, utesteder, offentlige institusjoner etc. vil fremover kun akseptere ID-kort (eller pass) og ikke noe annet....da det offentlige ID-kortet er eneste ID-en som myndighetene garanterer for.
Bankkort med bilde har allerede blitt borte i mange banker, og forsvinner helt nå.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.