Endelig ... Nytt ID-kort erstatter passet

Skulle gjerne sett at dette prosjektet snart ble ferdig, slik at jeg kan ta med meg nasjonalt ID-kort når jeg skal på reise innen Schengen.
Hvis man skal vente og vente siden det hele tiden kommer nye krav til ID-kortene, så vil man vel nesten ikke komme i mål. Burde man ikke tatt seg en kort flytur til f.eks Finland, som har klart å få til dette.

Skulle gjerne sett at dette prosjektet snart ble ferdig, slik at jeg kan ta med meg nasjonalt ID-kort når jeg skal på reise innen Schengen.

Blir nok dyrere enn flybilletten ... (også fra Aftenposten)

Sluttregningen vil uansett forbrukerne måtte regne med å dekke deler av. Kostnadene skal brukes som grunnlag for å bestemme størrelsen på gebyret for å få nytt pass og ID-kort.

Hvis man skal vente og vente siden det hele tiden kommer nye krav til ID-kortene, så vil man vel nesten ikke komme i mål. Burde man ikke tatt seg en kort flytur til f.eks Finland, som har klart å få til dette.

Ikke klag, jeg må ha pass med på Polet.

"Det siste året er 64 delprosjekter blitt forsinket."
64? :skep

Prosjektlederne skal også ha lønn. Spesielt når det ikke er håp om å få prestasjonsbonus.

Har du ikke lagt merke til at ting blir mye fortere gjort når man ikke har sertifisert prosjektleder i teamet? :stir

Høy optimisme for 2020 ser jeg, vi skal få nye ID-kort og pass, BER skal åpne og bygging av Fornebubanen skal starte. Hva blir det neste? Man setter i gang Ringeriksbanen?

Halleluja!

Et spm. Mulig det står høyere opp, men hvor lenge er kortene gyldige?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Man kan reise på visum i gammelt pass så lenge de ikke lager hull i akkurat den siden visumet er på

Altså, jeg blir fortsatt litt overrasket om ID-kortene kommer i november. De nye passene skulle være klare til jeg måtte fornye mitt, det er det snart to år siden jeg gjorde

Gledelig at jeg må ha nytt pass pga giftermål, da får man altså nordlyspassene? :) Også får vel lillemor også det da?

Får man ID-kort om man bor i utlandet? Jeg får jo ikke ID-kort her så lenge jeg er norsk statsborger...

Man burde jo få det om man bor i utlandet, halve formålet med det er at man skal slippe å drasse med seg passet overalt i EU

Back