• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Endelig mandag:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Glad morgen fra stuen med juletreet. Kaffe og forum før turen opp til toppen av byen. Julekonsert med en «konkurrerende» hotellkjede i Ris kirke i ettermiddag - hyggelig å være «pluss en». Ha en best start på uken.

God morgen fra R12 fra Mjøndalen. Tar tid å komme seg inn i nytt hus gitt, og i morgen så kommer siste flyttelass og en dama fra Sinsen ut til periferien gitt.

Kjente at guttas julebord på lørdag ble i hardeste laget. La meg tidlig i går, og ble nesten 9 timer i koma.

Ønsker alle en flott dag!

God morgen fra Asker. Hjemmekontor på grunn av sykt barn, tvangsomstart av PCen og ute regner det. Hittils leverer mandagen under pari. Ha en fin dag.

God morgen. Ferdig trent og havregrøten er innabords. Så da er det vel bare å angripe oppgavene. Litt logistikkutfordirnger siden jeg trodde jeg skulle til TRD i morgen kveld, men kona har bestemt at vi kanskje skal tilby oss å kjøre på håndballkmap i gokk samtidig som det er en danseforestilling. SAS topper det hele med juleruter så siste fly er 20.40.

God morgen fra ruters grønne inn fra nordlig periferi.
Hjemme etter en trivelig tur til København med jobben for årets Juleparty.
I år ble vi plassert på Best Western Plus. Noe som kanskje ikke var en ubetinget suksess. Nyoppusset resepsjon, og visstnok startet i 6 etasje. Lenger ned not so much…. Var noe mugg på badet som gjorde at det stinket så da ble det nytt rom. Samme med mine kolleger. 1 fikk nytt rom hvor det lå en naken mann som hadde en personlig hyggestund.
En annen kollega endte med å bo på det fjerde rommet, and the list goes on…
Men vi fant noen veldig bra spisesteder rundt der så fikk spist bra.
og sånn går nu dagan, god uke ønskes

• Like
Reactions: EB
Morn fra Tønsberg. Ble strafferunde t/r BHG da man hadde glemt å ta med bleier. Greit at den ligger bokstavelig talt rett rundt hjørnet i det minste.
Halvveis rolig ettermiddag i dag, da eldstemann skal på teater i ettermiddag

God morgen fra kontoret.. Kjenner batteriet er litt 90%, men slik er det vel ofte før jul. Gleder meg til peiskos med familien i kveld.

God morgen fra Kongsberg. Her øser det virkelig ned i dag. Bare en dag igjen nå før ferden går til CPH med en av sine A321LR. Blir artig å prøve ut flyet. I dag blir det litt kortspilling og forhåpentligvis jobbing før det bllir en økt med dialyse i kvled.

God morgen fra SE-RSI forhåpentligvis snart på vei til HAU. Den svenske kapteinen hadde en god brief om et teknisk problem og forklarte at de måtte bruke det «dere nordmenn kaller svenskeknappen.» Det funka.

Mårnings fra det Sørlandske!
Her bøtter det også ned, og jeg er glad jeg jobber innendørs.... Elendig søvn i natt som krones med dobbel jobbing fram til kl 22 i kveld. Jippi!!!
Så gjør jeg iallefall ikke noe annet galt i dag...

God morgen fra SE-RSI forhåpentligvis snart på vei til HAU. Den svenske kapteinen hadde en god brief om et teknisk problem og forklarte at de måtte bruke det «dere nordmenn kaller svenskeknappen.» Det funka.
Ofte restart av systemer funker enten det er i fly eller hjemme hos seg selv, jeg tror omtrent 80-90% av henvendelser til div IT support hadde blitt borte om folk hadde prøvd det trikset før de hadde ringt inn. Nå er jo uansett kravet for å si at et system funker i et fly litt høyere enn på folk flest sine pcer. Det må gjerne litt papiarbeid til i flybransjen.

God morgen fra Oslo. En kveldsvakt venter, så det betyr å bare ta det med ro om om morgenene. Får gå i butikken eller noe.

God formiddag fra solskinnet i Skaun!

Ny uke, nye muligheter! Kona i Stockholm fra i morgen, jeg skal bare en snartur til Oslo før det blir Valencia fra neste helg! Jula går, men på nyttårsaften, DA skal man være hjemme. :)

Ellers var Miami forrige uke like lekent som alltid! Lå jevnt på en 27-28 grader, og hyggelig når crewet på SAS-balja på vei dit kjenner deg igjen og spør om restauranttips og shoppingalternativer som de kan benytte under sitt nattstopp der! På hjemturen kom den kvinnelige purseren rundt å håndhilste på oss "stamgjester", og selv om turen var veldig turbulent pga vind over Atlanteren, så gik det i det minste kjapt. Brukte vel litt over 8.30 timer hjem, i motsetning til 10.30 nedover.

Nå skal det klimpres litt mer på EDB-maskinen, før kona og jeg tar en hjemmekontor-lunsj sammen. Alltid hyggelig det!

Kim

Ikke noe særlig magisk start på uka her. Kort og greit.

Ha en best mandag

• Like
Reactions: EB
God morgen fra Chile. Fridag her i dag og det passer glimrende for batteriet trenger litt ekstra lading. Solen skinner og temperaturen skal over 30 så kan ikke klage.

God kveld fra 1. klasse lounge(delen) til Thai i BKK
Overrasket over at jeg ble møtt ved ankomstgate da jeg kom fra Chiang Mai og ble eskortert til loungen, men i og med at jeg ba dem gi meg boardingkort hele veien fra Chiang Mai hadde de tydeligvis oversikten selv om jeg skal videre i first med Lufthansa A380
Håper det blir litt søvn i natt selv om jeg sover dårlig på fly uansett klasse

Back