Endelig mandag:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Glad morgen fra kjøkkenbordet hjemme på Ris. Nå skal kofferten pakkes og i 8-tiden setter Stelvio`n kurs mot Røros og en spennende arbeidsuke. Hjem igjen skal frysebaggen fylles med produkter fra RørosRein og selvplukkede multer - skal bli hyggelig å fylle huset noen søndager med familie. Klar, ferdig jobb:-)

Her i SF slår vi fortsatt et slag for sommerferien. Har syklet over Golden gate bridge og det gav mersmak for høstferien når ungdommen skal være med. Også rukket litt for mye vin i loungen og byttet til rad 81 på hjemreisen. Litt usikker på hva mandagen bringer, men blir nok iallfall Chinatown og noe shopping.

Morn fra Tønsberg.
Sitter og funderer på hvor tre uker har blitt av, for det er jaggu tilbake til jobb i dag. Siden man fortsatt ikke har en fungerende jernbanestasjon i byen blir det nok hjemmekontor hele uka.
Jobben spanderer også en dag fri for tilvenning i ny barnehage for arvingen, så blir ikke full uke

God morgen fra L1. Må innrømme det var litt deilig parkere han minste i barnehagen også sette seg på L1 for «a moment of Zen». Merker også jeg er klar for jobb igjen. Ryktes kona og eldstemann kommer hjem i kveld men huset ser mer en respektabelt ut inne. Ha en fjong dag

God morgen fra bortekontoret.. Rart og sitte her på en mandag og tenke over hva som skjedde i løpet av denne helgen. Landet 0900 i går, inn døren hjemme 10.20, vasket masse tøy, fikk to timer i solsengem under opholdet, disket opp real middag og satt utvilt og "fin" når dragen og barna kom hjem 21.30. Nesten så hun trodde jeg ikke hadde vært bortreist. Åtte dype timer søvn i natt og så er we good to go.

Hjemmer deilig altså.

God morgen fra kjøkkenbordet,
drikker en kaffe og konkluderer med at man kanskje skal gå til innkjøp av en slow drip brewer. Kaffemaskin og french press smaker ganske enkelt ikke helt det samme synes jeg, eller er det ambienten av favorittkaffebaren som mangler?

Ellers susler kidsa for seg hin; i vårt barnehagefri liv er det deilig å ha hatt en rolig frokost, og at de nå til tross for regnvær kan utfolde seg på lekerommet. Da det er "dauerregen" i dag, må vi vel kle på oss noe oljehyr før dagens skogseventyr :)

God dag fra Oslo, egentlig fryktelig digg å komme hjem etter mange dager med en madrass på gulvet overnatting. Valdresekspressen fungerte den, frykta litt kø og sånt ved Hønefoss og over Sollihøgda, men det var det faktisk ikke. Endte opp med at jeg kjøpte vanlig billett da jeg ikke fant ut av om skjøting og sånt var lov. Betalte nå overpris for det (Norway har jo dynamisk prising som flyselskapene har, noe jeg egentlig synes er en uting for buss og tog når man stort sett er vant med at billetten koster det og det mellom to stopp).
Ikke er Norway Bussekspress særskilt billige heller selv om man hitter på en billigere avgang, ikke rart folk velger bilen her til lands. Skal kollektivtransport være attraktivt å bruke over lenger distanse må det være klart billigere enn å kjøre, hvilket det slettes ikke er i dag. Du får meg ikke tro at de 4-5-600 kronene en bussbillett Oslo Beitostølen koster er billigere enn å kjøre enn elbil. Så koster det jo selvsagt å kjøpe en bil og alt det der, but still for en familie så er valget nok ganske lett. Her har jo tyskerne skjønt noe - for der koster billetten suksessivt mindre pr person om man reiser en gruppe sammen, iallefall på lokal transport internt i delstatene.

God morgen fra Nationaltheatret. Ferien er over og jeg og Elefanten på tilbake i barnehagen.

Venter på linje 1

Andy-out

God formiddag fra 3055. Helgen ble brukt på å bytte adresse fra 3050 til 3055. Litt rart å være på andre siden av ælva, men gud bedre det er deilig med nybygget leilighet der ALT er nytt. Dagen blir å bruke til hjemmekontor, også er det ett godt antall esker som skal pakkes ut.

Ønsker alle en flott dag!

God formiddag /ettermiddag fra Scandic Fornebu,

Har med halve familien fra sørvest for et par dager med besøk hos familie "høvdingen" på Jar.
Har fin utsikt fra rommet over gamle trakter , Sjøflyhavna og Rolfstangen.
Hotelleriet her er fullt av folk som skal på Norway Cup og ikke mye likt det jeg ser på mine jobbturer til Fornebuporten.

I ettermiddag skal "gjengen" få introduksjon på Sjøflyhavna restuarant og så skal vi borti Kilen en tur.

Ha en fin dag

Du får meg ikke tro at de 4-5-600 kronene en bussbillett Oslo Beitostølen koster er billigere enn å kjøre enn elbil.

Nemlig. Det blir omtrent samme pris for diesel og bensin også, t/r.
Sjekket toget til Bergen for en uke siden, 1200 kr én vei på de avgangene som ikke var utsolgt. Det ble omtrent halve prisen og kortere reisetid med bilen…

Nå blir jo få eller ingen rike her i landet av å kjøre buss eller tog, men også de trenger å få dekket kostnadene sine. Også er det jo litt loven om tilbud og etterspørsel....

Nemlig. Det blir omtrent samme pris for diesel og bensin også, t/r.
Sjekket toget til Bergen for en uke siden, 1200 kr én vei på de avgangene som ikke var utsolgt. Det ble omtrent halve prisen og kortere reisetid med bilen…

Bergensbanen har blitt notorisk vanskelig å få billett på. Vært helt kaostilstander å kjøpe billett der. Jeg har reist mye med tog i Norge og utlandet og det å ta seg en tur på sparket på fjerntogsstrekningene her til lands er så å si umulig i høysesong. Og om det er ledige billetter er de fryktelig dyre (dynamisk prising gitt). Jeg har forståelse for at flyselskapene gjør dette fordi de ikke blir subsidiert av den norske stat (bortsett fra anbudsrutene), men jernbanen blir subsidiert kraftig. Og man kan alltids sjekke Norwegian om SAS er dyre og vice versa. Men på strekningen Oslo-Bergen er det vanskelig å velge vekk Vy. Ironisk nok så er vel bussdriften til Vy nå blitt større enn togdriften. Og på strekningen Oslo-Gøteborg konkurrerer de med seg selv ved å stå for både buss og tog. Bussen er langt billigere og tar kortere tid enn toget og for en marginalt høyere sum kan man sitte alene på et enesete i 2 etasje.

God mandag fra Forus. Etter vel mye nedbør og gråvær de siste dagene ser det ut til at ting har snudd om en for noen dager. Foreløpig ligger det nok an til temperaturer over 20-tallet hvertfall til og med torsdag.

Merket at fellesferien er over og det var litt mer trafikk forbi her jeg sitter i morgentimene så aktivitetsnivået tar seg vel gradvis opp nå utover.

Apropos ferie. Booket ferie i helgen. Valget falt på en uke på Golden Sands utenfor Varna. Nytt land, ny flyplass, nytt flyselskap og all inclusive. Utreise om tre uker så på denne tiden om tre uker sitter jeg forhåpentligvis på stranda med den første øl'en.

Last edited:
Utreise om tre uker så på denne tiden om en uke sitter jeg forhåpentligvis på stranda med den første øl'en.

Det er jo ganske imponerende?

Og på strekningen Oslo-Gøteborg konkurrerer de med seg selv ved å stå for både buss og tog. Bussen er langt billigere og tar kortere tid enn toget og for en marginalt høyere sum kan man sitte alene på et enesete i 2 etasje.

Var i GOT for et par måneder siden, og selv med enkeltsete oppe var bussen billigere enn toget, og sistnevnte var strengt tatt ikke så avskrekkende dyrt det heller. Og med flere avganger, vil jeg påstå at bussen gruser toget på den strekningen.

Ellers god dag fra bortekontoret der det kontoreres. Straks bare fire dager igjen til helg nå.

Ha en god en :)

Travel dag ahead .. meh .. starter med utflukt til Svigerbeistet som har hatt en røff helg. Deretter skal ‘gutta’ til vetrinæren for rabies-sprøyter mm. Så blir det å haste hjem for å smiske med forsikringsselskapets takstmann, som skal verdsette noen småskader på huset etter stormen.

Men ingenting av dette skal gjøres før kaffekoppen er tom …..

Du kan jo også bare ta bussen ned til Solastranda med en øl, så får du imponert Martin i full fart. :)

Makan. Han spesifiserte ikke hvilken strand han skulle drikke øl på om en uke.

Apropos ferie, så prøvde jeg å slenge inn en feriesøknad. Hadde gjort leksa på forhånd og sjekket at ingen andre hadde planer om fri, og hintet til teamleader at om hun godkjente med en gang, så ble det billigere for meg, men hun hadde visst andre ting å gjøre som var viktigere. Makan!

Du kan jo også bare ta bussen ned til Solastranda med en øl, så får du imponert Martin i full fart. :)

Makan. Han spesifiserte ikke hvilken strand han skulle drikke øl på om en uke.

Buss til Solastranda? Det tror jeg aldri har eksistert. Hvertfall ikke i min levetid. Men kan fort være jeg jekker en øl når jeg kommer hjem fra jobb. Kan fort bli sånn siden det planlegges å fyre opp grillen.

Back