Endelig fredag...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Takk for "god tur". Er litt usikker på om jeg gidder dra. Får se....

Da har jeg nettopp vært på Deli de Luca for å handle inn høvelig drikke til kolleger på en dag som denne - før den store søndagen: Ananasbrus og Pærebrus fra Oskar Sylte. Skål!

God ettermiddag fra heimen. Hjemme fra jobb og i kveld skal det slappes av. En brun mann var innom med et billig fotostativ i dag også.

De nyansatte skal testes litt samt prøve uniformer etc.
Jammen ble det ikke ny uniform på meg også i dag, etter at GPSen i bilen fikk kjørt seg voldsomt og jeg rotet rundt i omkjøringer i industriområder på Ulven. Slimme uniformsskjorter er visst ukjent, og for meg som (ennå) er nokså tynn innebærer det skjorter man nær drukner i - ennå godt jeg fikk overbevist det noe eldre uniformsherren om å gå ned en størrelse på dressjakken.

Blir vel en rolig kveld her, før man skal opp og sende avgårde noen fly og passasjerer i morgen også.

Og så når jeg skal fylle inn skjema skal de forsyne meg ha passnummer og diverse andre opplysninger. Passet ligger hjemme, og hjemme har jeg ikke printer. Enkelt skal det ikke være.

Passnummer er nå obligatorisk når man sjekker inn til UK .. ikke Ryanairs feil.

God aften fra Seeheim. Har hatt en glimrende dag på LH Technik, rundtur på flyplassen og møte med representanter fra LH's ledelse - fra CEO og nedover. Hyggelig fyr forresten, han CEO'en - av en eller annen grunn kom han bort og håndhilste på meg.

Scoret også to flotte Star Alliance modeller - en 787 og en A-380!

Nå sitter vi på LH's treningssenter ved Seeheim hvor de siste 90 av oss skal gjøre nattkluben utrygg med Tommy777's bror som utskremt DJ. Skål Kosmonauter!! :drink

Ok, ikke Ryanairs feil, der altså. Greit å vite. Jeg prøver å holde meg "nøytral" ift Ryanair, tross alt.

Var det noen som takket LH-sjefene for de sporadiske gode prisene fra Bologna for oss nordmenn? :p

Jaja, turen høres så vanvittig bra ut at det blir bra bare å få sett bilder og få høre om hva man har gått glipp av. :)

God kveld fra OSL. Noen må slite for øvrigheta, og jeg er en av dem. Må holde koken til i morgen tidlig. Avløsning lørdag 0700, så blir det helg på meg også!

Kan jeg få lov til å stille et spørsmål her inne, siden jeg ikke har lyst å lage en tråd utav det? :)

...supert! Da spør jeg:

http://data.flight24.com/airplanes/ln-kkj/ - hvis jeg ser på denne siden akkurat nå, har flyet sust opp og ned og opp og ned mer eller mindre nøyaktig samme rutene i hele dag. Er det slik at en pilot jobber på ett fly hele dagen, eller rulleres det? Vil en pilot kunne bli "dritlei" av å fly samme rute på den måten hele arbeidsdagen eller er det ett fett hvor man flyr - man merker ikke forskjell? (denne går vel spesifikt mot pilotene på forumet)

Kan jeg få lov til å stille et spørsmål her inne, siden jeg ikke har lyst å lage en tråd utav det? :) ...supert! Da spør jeg: http://data.flight24.com/airplanes/ln-kkj/ - hvis jeg ser på denne siden akkurat nå, har flyet sust opp og ned og opp og ned mer eller mindre nøyaktig samme rutene i hele dag. Er det slik at en pilot jobber på ett fly hele dagen, eller rulleres det? Vil en pilot kunne bli "dritlei" av å fly samme rute på den måten hele arbeidsdagen eller er det ett fett hvor man flyr - man merker ikke forskjell? (denne går vel spesifikt mot pilotene på forumet)

LN-RPZ fløy både SK4719 OSL-MXP mandag 2/11, og hjem idag som SK4718. Samme fly, men med totalt anderledes besetning. I utgangspunktet "ett fett" hvor man flyr, men forandring fryder. Forskjellig regler for utnyttelse av fly og crew gjør en lengre samkjøring med crew og fly ganske usannsynlig.

God fredag, forresten! Hjemme fra årets vintur til Piemonte/Barolo/Barbaresco. Stinn og mett etter to dager "ma che fa!". Det er årets høydepunkt, uansett!
Middag er unnagjort, et glass vin gjenstår før sengetid, men da er man jo i bingen. Ingen kirkeklokker skal klinge hver halve og hele time natten igjennom og holde meg våken. Tror det blir sovemorgen gitt!
Sov godt, foronauter!

God aften fra Stavanger!

Da var undertegnede kommet seg inn døra fra Frankfurt og Toulouse mens Zico77 fremdeles sitter på et fly retning Trondheim?

Var en fin tur, verdt alle pengene! :)

Vel, da var en :drinktil, og så blir det dusj og seng..... God natt fra meg :)

Jeg tror jeg vet om en der nede som ikke får tømmermenn i morgen, med mindre han har begynt å drikke, da :p

Back