• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Endelig fredag:-)

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgenfra kjøkkenbenken hjemme på Ris. Snart ned til Vika for en kaffekos croissant før fysioterapeuten gjør sitt. Noen timer på toppen av byen og så er det en veldig kort helg…for allerede i morgen formiddag skal det jobbes litt på Gardermoen før det søndag ettermiddag skal jobbes litt på festningen i Halden. Heldigvis skal alt være i overkant sosialt…så nyt iver!

God morgen fra kantina. Kan melde om 39 min fra gammel til ny flyplass med bil. Kantina på innlands var stengt, men bra servering i avd utlandet.

IMG_1530.webp

København og deretter Toronto. Satser på at de foran holder styr på ulike baner, er vel to som våkner i Brussel med en særdeles dårlig følelse i dag. Ser ut til at bud på 31000 ville gått gjennom for oppgradering, men tenker vi sitter bra i Premium og ikke blir så påvirket av crew som er furtne fordi de må fly narrowbody.

God morgen fra Athen. Nå er det noen møter og så en skikkelig kosetur med Bolaget hjem - helt perfekt hvis den hadde vært direkte. ETA Knausen 20.30, det blir nydelig.

God fredag fra Oslo. Her kom man inn døra kl 03 etter en mildt sagt lang forsinkelse fra GDN. Ja når man lander på OSL etter kl 01 så er det ikke noe annet enn taxi så det ble Suds favoritt 02323 som frakta meg til den nette sum av 1359 kroner Det kravet tenker jeg SAS skal få lov å betale, ja her har man sendt inn både det og EU261 kompensasjon. Jeg tviler på at jeg får EU261 pga årsaken nok egentlig var drittværet i København, men skader ikke å prøve. Nå skal jeg slenge noen klær i vaskemaskinen tenkte jeg. Hadde uansett ikke vært feil med 250 euro inn på konto. Ja jeg prøvde både Uber og Bolt men kl 02 på OSL er det ingenting av det der. Uansett det virket som SAS aldri visste når den maskinen ville gå fra CPH i går og ved boaridngtid ved opprinnelig avgang kom det en time, og sånn fortsatte det lenge, forsinkelsen endte vel opp på 7 timer eller noe sånn. Den siste bussen fra CPH til OSL var for sikkerhets skyld også forsinka så rakk jo den da.

Taxisjåføren var en hyggelig mann iallefall at kvittering skulle jeg i det minste få gratis spøkte han med.

Last edited:
God morgen fra Athen. Nå er det noen møter og så en skikkelig kosetur med Bolaget hjem - helt perfekt hvis den hadde vært direkte. ETA Knausen 20.30, det blir nydelig.
Kan advare deg mot evt kaotiske tilstander på CPH, det er et skikkelig drittvær der nå. Så det er ikke sikkert du kommer hjem akkurat da. Hilsen en som kom inn døra kl 03 og skulle vel egentlig vært hjemme kl 19. Det er en bedring i sikte i ettermiddag skriver DR da . Men vi får håpe du kommer deg hjem, det er et salig mas uansett hvor mye man liker å reise når ting blir skikkelig forsinka

Jaja en fin gest at crewet gjorde drikke og snacks gratis for alle GDN-CPH pga den store forsinkelsen. Det satte jeg pris på (er jo bare gull så diamantfordelen der har jeg ikke).

Stemmer det Hypern sa så her ramlet en kansellering på Athen flighten inn.. Jeg gledet meg oppriktig til noen glass med Charles nå.

SAS var grise-proffe og ga meg valget mellom Biz med Lufthansa, Air Serbia eller LOT hjem.. da var valget klart: LOT via Warszawa.

Nytt flyselskap, ny flytype (Max) og ny flyplass og ikke minst sier ryktene at flyvertinnene er ganske snasne. Og ikke nok med det, ETA Knausen 40 minutter tidligere.

Håper de ikke kjører Lufthansa-stil med fake-champis ombord.

Kan advare deg mot evt kaotiske tilstander på CPH, det er et skikkelig drittvær der nå. Så det er ikke sikkert du kommer hjem akkurat da. Hilsen en som kom inn døra kl 03 og skulle vel egentlig vært hjemme kl 19. Det er en bedring i sikte i ettermiddag skriver DR da . Men vi får håpe du kommer deg hjem, det er et salig mas uansett hvor mye man liker å reise når ting blir skikkelig forsinka

Jaja en fin gest at crewet gjorde drikke og snacks gratis for alle GDN-CPH pga den store forsinkelsen. Det satte jeg pris på (er jo bare gull så diamantfordelen der har jeg ikke).
Videre værrapport er at vi landet på rute i 10 cm snø og regn. Imidlertid taklet ikke trappen ved gate A27 snøen så var 25 min sene ut i ankomsthallen. Tar førøvrig 16 min fra A27 til sas lounge.

Morn, eneste snøen jeg ser her er på kameraet på huset hjemme. 24 grader på balkongen nå kl 725 og morgenens spasertur ligger bare en liten halvtime fram i tid. Men først mer kaffe.

God fredag fra det Sørlandske!
Her blåser det noe inni hampen, men snø har vi heldigvis ikke fått så mye av. Så dagens polferd kan nok virkelig føles som en polferd......
For andre planer for dagen enn å bli ferdig på kontoret og finne noe godt til glasset skal det ikke skje i kveld. Hvis ikke TV titting regnes som noe da. Åpningsseremoni i OL i dag. Lurer på om Den Olympiske Komitee også skal dele ut fredspris idag? Hmmm Er det rart jeg drikker??

God fredag fra Oslo. Her kom man inn døra kl 03 etter en mildt sagt lang forsinkelse fra GDN. Ja når man lander på OSL etter kl 01 så er det ikke noe annet enn taxi så det ble Suds favoritt 02323 som frakta meg til den nette sum av 1359 kroner Det kravet tenker jeg SAS skal få lov å betale, ja her har man sendt inn både det og EU261 kompensasjon. Jeg tviler på at jeg får EU261 pga årsaken nok egentlig var drittværet i København, men skader ikke å prøve. Nå skal jeg slenge noen klær i vaskemaskinen tenkte jeg. Hadde uansett ikke vært feil med 250 euro inn på konto. Ja jeg prøvde både Uber og Bolt men kl 02 på OSL er det ingenting av det der. Uansett det virket som SAS aldri visste når den maskinen ville gå fra CPH i går og ved boaridngtid ved opprinnelig avgang kom det en time, og sånn fortsatte det lenge, forsinkelsen endte vel opp på 7 timer eller noe sånn. Den siste bussen fra CPH til OSL var for sikkerhets skyld også forsinka så rakk jo den da.

Taxisjåføren var en hyggelig mann iallefall at kvittering skulle jeg i det minste få gratis spøkte han med.

Ah du var på den ATR'en i går kveld ja. Den skulle videre til Krsand med nærmere 2,5 times forsinkelse. Landet 0245 i stedet for 0020.

G'morgen! Her i det semitropiske må man fortsatt passe seg for issvuller under morgenturen ... Holdt på å gå galt. Nytt album fra Big Big Train på ørene - høres riktig så bra ut.

Det er fredda'n igjen, så da får det bli et jubileumsfreddasbilde. Nøyaktig 21 år siden jeg sto i silregnet ved Boeing Field og knipset denne ...

P2060023.webp

God fredag fra det Sørlandske!
Her blåser det noe inni hampen, men snø har vi heldigvis ikke fått så mye av. Så dagens polferd kan nok virkelig føles som en polferd......
For andre planer for dagen enn å bli ferdig på kontoret og finne noe godt til glasset skal det ikke skje i kveld. Hvis ikke TV titting regnes som noe da. Åpningsseremoni i OL i dag. Lurer på om Den Olympiske Komitee også skal dele ut fredspris idag? Hmmm Er det rart jeg drikker??

Ah du var på den ATR'en i går kveld ja. Den skulle videre til Krsand med nærmere 2,5 times forsinkelse. Landet 0245 i stedet for 0020.
Nei jeg var kun på Airbus 320. Atren kom inn på Gdn rett da vi takset ut.

Stemmer det Hypern sa så her ramlet en kansellering på Athen flighten inn.. Jeg gledet meg oppriktig til noen glass med Charles nå.

SAS var grise-proffe og ga meg valget mellom Biz med Lufthansa, Air Serbia eller LOT hjem.. da var valget klart: LOT via Warszawa.

Nytt flyselskap, ny flytype (Max) og ny flyplass og ikke minst sier ryktene at flyvertinnene er ganske snasne. Og ikke nok med det, ETA Knausen 40 minutter tidligere.

Ha ha.. for et herlig eventyr, hadde det ikke vært for hjemmelengselen så hadde det vært 100%. Boeing MAXen gikk i stykker og det ble et ganske artig kaos med varierende informasjon.

Til slutt ble jeg booket om med Biz Brussel Airlines til Brussels, men da operert av Aegean først og Brussels videre. Litt forvirrende på den nye innsjekken med da fire flyselskap og to allianser involvert. Nå er det 2A og de serverer faktisk vin på glass før avgang og ganske fyldig meny. Her har de dette tvangs-skillebrettet så ikke noe for kjærestepar.

Ha ha.. for et herlig eventyr, hadde det ikke vært for hjemmelengselen så hadde det vært 100%. Boeing MAXen gikk i stykker og det ble et ganske artig kaos med varierende informasjon.

Til slutt ble jeg booket om med Biz Brussel Airlines til Brussels, men da operert av Aegean først og Brussels videre. Litt forvirrende på den nye innsjekken med da fire flyselskap og to allianser involvert. Nå er det 2A og de serverer faktisk vin på glass før avgang og ganske fyldig meny. Her har de dette tvangs-skillebrettet så ikke noe for kjærestepar.
Du får kose deg på vei til Brussel for med Brussels Airlines kommer kosen til å avta brått. Og The Loft er vel fortsatt nokså stengt.

Halloen fra Lillestrøm. Det har vært hjemmekontorert over en lav sko i dag. Masse beregninger og så er det Teams møter når de begynner å våkne i California, før det blir helg.

Ha en best fredag!!!

De har iallfall champis om du klarer finne veien til Senatordelen av loungen i waw.

Kan for øvrig melde om nett som virker og Charles til Toronto. Det eneste sas ikke har klart sâ langt er â stille med grumpy crew. Sett pâ F1 med Bradd Pitt så nesten sâ jeg føler for å butte Toyota med Knausen style.

Daforventer vi tripreport for nye bekjentskaper.

God kveld fra Barcelona. Fin tur fra OSL via CPH i går, men ble en times forsinkelse pga været i København. Etter deicing var vi omsider klar og ventet bare på at Pegasus til Istanbul skulle komme seg i lufta, men nei - i følge vår kaptein fikk de et problem på avgang og det tok sin tid før de kom seg av RWY. Her har det vært 16 grader og sol i dag - deilig. Snart tapas middag.

Last edited:
Back