• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Endelig fredag!

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
God morgen fra Stavanger. Passe trøtt etter teamsamling med kollegaer i går kveld. Men man får vel bare pøse på med kaffe og godt humør så dumper man vel ned i sofaen med en øl i ettermiddag en gang. Ha en fin en!

God morgen fra Lillestrøm.
Siste dagen i ferien og kona har også fri i dag så straks går turen til Larvik hvor vi har leid et hus et par dager. Det er i området vi har kjøpt ferieleilighet så selv om leiligheten ikke er bygget ennå, blir det artig å se.
God fredag og helg folkens!

God morgen. Snø og sol, og rekker akkurat en espresso og biscotti før dagen 1 av 2 planlagte Teamsmøter. Ellers må det også knas litt pizzadeigm marineres litt kjøtt, samt løpes en tur innimellom arbeidet. Og med eldstemann på overnattingsbesøk hos en i kohorten blir det slaraffenlivet som 1-barnsforeldre i dag. Ha en fin dag

Hola fra snø-knausen. Kaffe og egg white omelet er inntatt og en lang Lars Monsen tur opp i skauen er rett rundt hjørnet.

Ekstern middag i kveld i dette beryktede Bærum står på programmet og lattermusklene gruer seg.

God helg.

Morn fra det overnevnte beryktede Bærum. Snø og sol her også, glad jeg måkte verandaen i går før snøen ble våt og tung.

Ekstern middag i kveld i dette beryktede Bærum står på programmet og lattermusklene gruer seg.
Om planen er restaurant her i vest, så håper jeg du kjenner til denne:

Serveringssteder i kjøpesentre skal holde stengt. Det gjelder også ved egen inngang. Andre serveringssteder kan holde åpent for gjester bosatt i Bærum.

Serveringssteder skal ha muligheten til å kontrollere at gjestene bor i Bærum. Ved skjenking av alkohol må serveringssteder kontrollere at gjesten bor i Bærum.

Hoy midt-på-dagen fra Stavanger. Her slo en ikke beina i dørken før ved 9-tiden og følgelig ble det sen frokost. For øyeblikket titter en innom i leiligheten til mellomste som har fått seg katt.
Da korona’en ligger to uker før smittetallene tenker jeg det blir å holde seg innomhus også denne helgen.
Ha en glitters og fin helg :)

Hu og hei ... Her går det mot arbeidshelg. Men først må fredagen gjennomføres.

Blir Pizza her også, men hva poenget er med fancy kokemetoder er beyond me. Blir like bra med hurtiggjær og vanlig hvetemel. Så det. ;)

Men først blir det nok mer kaffe .....

Morn fra det overnevnte beryktede Bærum. Snø og sol her også, glad jeg måkte verandaen i går før snøen ble våt og tung.

Det begynner jo å nærme seg latterlige regler tidvis. Folk får prøve seg med Rådhustorget 2, 1337 Sandvika. ;)

Jaja god ettermiddag fra Oslo - et sykehjem er akkurat det jeg har lyst å tilbringe fredags kvelden på, men sånn er det når det er praksis i studiet gitt. Hørt uansett rykter om at kveldsvaktene er veldig greie. Uansett disse pressekonferansene til regjeringen er jo et eneste stort gjesp. Tenk at vi i 2021 blir fortalt av myndighetene hva kan, burde, ikke kan, burde ikke gjøre om man bor i kommune x så bør man kanskje i teorien ikke dra til hytte i kommune y.

Takker.. Det er hjemmekos.

Hu og hei ... Her går det mot arbeidshelg. Men først må fredagen gjennomføres.

Blir Pizza her også, men hva poenget er med fancy kokemetoder er beyond me. Blir like bra med hurtiggjær og vanlig hvetemel. Så det. ;)

Men først blir det nok mer kaffe .....

At det blir «like bra» betviler jeg - men at det fungerer like greit er jeg enig i. Etter corona har jeg også fått øynene opp for kaldheving og forstått at eltetid har sammenheng med brødets konsistens og smak. Så helt borti natta er ikke de tingene, fancy er det heller ikke, egentlig bare kjemi/vitenskap. Nå har jeg ikke gått helt «surdeig»-nivå av crazy på det, men å oppdatere seg fra skolekjøkkenets lunka vann og røre ut gjæra-metode kan gi virkelig overraskende resultater :)

Hallaisen fra regn og vind. Her har jeg fått bekreftelse på at Smoker Joe’s classic er på tur og når oss innen mannen min sin bursdag. Han har hverken rund eller halvrund dag, men fikk for meg at i år skal han få seg smoker. Sånn kan det gå. Når han blir 40 får han få et par sokker.,.

God fredag fra Lillestrøm.

Her er kontoret ca stengt nå. En øl er åpnet. Alt er fint.

Fikk melding om at nye bilen kan hentes på torsdag også. Det blir fint altså.

Ha en fin en

Hallaisen fra regn og vind. Her har jeg fått bekreftelse på at Smoker Joe’s classic er på tur og når oss innen mannen min sin bursdag. Han har hverken rund eller halvrund dag, men fikk for meg at i år skal han få seg smoker. Sånn kan det gå. Når han blir 40 får han få et par sokker.,.

Smoker er fine saker. Dere vil få mye glede av den.

Tenk at vi i 2021 blir fortalt av myndighetene hva kan, burde, ikke kan, burde ikke gjøre om man bor i kommune x så bør man kanskje i teorien ikke dra til hytte i kommune y.

Tja, det hjelper jo tydeligvis ikke.

Kjøpesentre stenger i Oslo, folk reiser til Lørenskog/Lillestrøm.
Kjøpesentre i Lørenskog/Lillestrøm stenger, folk reiser til Ullensaker.
Nå har Ullensaker stengt ned også. Jeg trodde liksom grunnen til at de stengte var fordi folk ikke skulle samles på kjøpesentre, ikke for at de skulle gjøre det i en annen kommune.

Ellers god fredag fra nabokommunen til Ullensaker som i dag innførte påbud om munnbind uansett avstand fra klokken 8 i morgen.

At det blir «like bra» betviler jeg - men at det fungerer like greit er jeg enig i. Etter corona har jeg også fått øynene opp for kaldheving og forstått at eltetid har sammenheng med brødets konsistens og smak. Så helt borti natta er ikke de tingene, fancy er det heller ikke, egentlig bare kjemi/vitenskap. Nå har jeg ikke gått helt «surdeig»-nivå av crazy på det, men å oppdatere seg fra skolekjøkkenets lunka vann og røre ut gjæra-metode kan gi virkelig overraskende resultater :)

Ja, en effekt av hjemmekontor og en kombinasjon av god tid og fine muligheter for multitasking, er jo nettopp at man kan eksperimentere med ymse innen matlaging, som man ellers ikke like lett finner tid til

God efta fra Larvik.
Sjøluft og sol. Lenge siden sist ja. Huset vi har leid er helt nyoppusset og knallfint! Det beste er at vi kommer hit i påsken også. :)
Toget ned var nesten tomt. Bare oss i kupeen. Litt problemer var det dog. Først sporvekselproblemer i Drammen. Vy sa vi skulle få tillatelse til å kjøre sakte mot rødt lys. Deretter lang stopp før Sande. Snørydding på et spor så motgående tog måtte ventes på.
Det neste var et lengre stopp i Tønsberg for å mekke på toget. Det ble reparert og vi seg videre til Sandefjord stasjon. Da blir vi informert om at togturen fra Helvete ikke er slutt ennå. Ja de sa Helvete i høyttaleren. ;) Problemer mot Larvik så buss for tog skulle det bli. Det tok sin tid så vi gjorde taxinæringen i Sandefjord glade i steden... Vel framme viser det seg at en lastebil har feid med seg parkerte biler ned på jernbanelinja ved Larvik stasjon. Så i sum, skal vi, og alle være glad for forsinkelsen. Tenk masse folk på stasjonen og i området når lastebilen kom susende...
Ha en fin kveld alle sammen.

Back