Endelig fredag morgen!

God morgen fra Krsand og TGIF!!!

Skal bli skjønt med helg! Skal bare gjøre unna denne kontordagen først. Men nå venter straks lunsj med vaffel! Tror det må bli en fredagspils i kveld også!

Så blir det bra i morgen da! You never walk alone!!;)

BF:cool2

God formiddag fra Forus/Tananger,
Ukas siste arbeidsdag nærmer seg slutten og det skal bli fint med helg.
God stemning i prosjektet etter flere milestones er passert med god margin.
Helgen skal brukes til tur til fjells imorgen og deltagelse i barnedåp av barnebarn nr 2 søndag.
Ha en fin dag og god helg alle.

Jeg vet ikke hva det er med meg og etickets, men her skal jeg ut og prøve min første LH-sak i dag, og tror du ikke den nekter meg å sjekke inn?

-A
Den nekter alle å sjekke inn på nettet... ihvertfall hvis reisen starter i Norge.
Hjemme fra London litt over midnatt. I passkontrollen på OSL sa damen at passet mitt var ugyldig og rev det istykker. Så her står jeg med et ugyldig pass. Det gikk greit å passere inn i U.K. på mandag, så det må ha vært noen på hotellet som har fått fatt i passet, revet ut siden med persondata, kopiert det og limt inn siden med tape. Ergerlig!
Men først en tur til Brandbu. Så får jeg ordne med nytt pass på mandag. Men det ser ut som EWR-turen på onsdag går føyka. Så fort går det neppe å ordne opp i saken. Nye crewvisa må også ordnes, antagelig.
Ellers, så blir det forsyne meg en ny omgang med snøfreseren i løpet av helgen. Nå er det nok snø!
Ha en fin dag.
Det var da kjipt. Håper at det går i orden ihvertfall.

Her i Egersund så er det akkuart nå sol, men en del skyer. Hvor lenge det varer vil vel tiden vise. Har ikke sjekket temp enda, men vil gjette på rundt en 5 grader.

Bringer hilsner fra Fartsfuglen, på tur, denne gang fra et stort land. Han lover en rå triprapport, så vi får nok noe å glede oss til :)

Ellers så får dere ha en fin dag og en fin helg :)

Hjemme fra London litt over midnatt. I passkontrollen på OSL sa damen at passet mitt var ugyldig og rev det istykker. Så her står jeg med et ugyldig pass. Det gikk greit å passere inn i U.K. på mandag, så det må ha vært noen på hotellet som har fått fatt i passet, revet ut siden med persondata, kopiert det og limt inn siden med tape. Ergerlig!
Men først en tur til Brandbu. Så får jeg ordne med nytt pass på mandag. Men det ser ut som EWR-turen på onsdag går føyka. Så fort går det neppe å ordne opp i saken. Nye crewvisa må også ordnes, antagelig.
Ellers, så blir det forsyne meg en ny omgang med snøfreseren i løpet av helgen. Nå er det nok snø!
Ha en fin dag.

Kjipt, men å få pass nå i disse Virus tider ser ikke lett ut

Politiet klarer ikke å gi deg pass
Alt henger nå på én eneste pc i Oslo etter virusets herjinger. Problemene er verre enn politiet hevdet.
http://www.dagensit.no/bransje/article1630424.ece

Nå bor vel ikke FBU4EVER i Oslo, så situasjonen der er vel ikke den mest relevante. Om ting er bedre på bygda er jo en annen sak da...

Som hovedregel skal du søke om pass i det politidistriktet der du bor (registrert i Folkeregisteret).

Man får vel nødpass på Gardermoen for en enkelt-tur, men det kan jo bli litt upraktisk med stor reisevirksomhet :)

Jeg fikk nytt pass i fjor, og gikk paa kontoret i Sandvika, som er 'mitt' gamle kontor. Hvis du er der naar de aapner mandag morgen, skal du kunne hente det tirsdag ettermiddag hvis de setter det paa ekspress. Passene produseres i Sverige, og de sender dem 'overnight' til Sandvika hvis de bestilles tidlig nok. Dette gjelder saavidt jeg vet alle passkontor. Arbeidsvisa og gamle visa er jeg ikke sikker paa, men det skulle vel noen i bolaget fort kunne svare paa. Dere har vel en visakoordinator et sted?

Når du søker om pass nå, blir alle opplysninger sendt til et firma i Grenlandsområdet som produserer pass for hele Norge. Standard er 3 ukers leveringstid, men jeg fikk mitt etter bare 3 dager. Så det er slutt på tiden da man måtte hente pass hos onkel P.

Nå er klokka endelig passert 4 og på tide å ta turen hjem. Middag, rødvin og kanskje en fredagspils under kokeriene! Deilig da å tenke på at disse USA baserte forum medlemmene fortsatt sitter på jobb da.....

TGIF! Skål for pokker! :cheers:

BF:drunk:

Næh - har fri idag ...... :zzz:zzz:zzz

Men på en måte er du vel fortsatt "på jobben"? Sånn rent lokasjonsmessig, mener jeg? Må være en ulempe med hjemmekontor..;)

Fredag på FedEx. Helgen melder stort sett... ikkeno'. :D

God helg, folkens :)

Jeg har tenkt å skaffe meg et pass på ambassaden i Køben for the thrill of it, dvs hvis jeg estimerer å flytte herfra om tre år er passet mitt i nærheten av å gå ut (og så vidt jeg har forstått er mitt amerikanske visa som nå er gyldig i ti år fremover gyldig selvom passet går ut).

God fredag fra Lilletorget. Drakk noe av dette rundt midnatt i går, så formen ikke helt på topp: Nøgne Ø Dobbel IPA 0,5 ltr Limfjordsporter, Thisted Bryghus, Danmark, 0,33... Lompa er et utmerket ølsted!

Nå bor vel ikke FBU4EVER i Oslo, så situasjonen der er vel ikke den mest relevante. Om ting er bedre på bygda er jo en annen sak da... Som hovedregel skal du søke om pass i det politidistriktet der du bor (registrert i Folkeregisteret).

En tlf. til Lensmannskontoret i Røyken på fredag ga følgende svar: Pga. virusproblemer kan vi ikke ordne med passprosessen idag. Hvis alt klaffer, kan vi skaffe pass på to arbeidsdager. Dessuten er passet ditt så gammelt at det kommer fra en produksjon med feil og siden er sikkert ramlet ut når noen på hotell har tatt kopi og bare teipet siden inn. Dette er en reklamasjon, og nytt pass er gratis.
Greit. Jeg leverer papirer og foto på mandag morgen og teoretisk sett skal passet være klart på tirsdag ettermiddag. Problemet er at jeg må på et kurs på OSL tirsdag. Det slutter litt over kl. 16:00 mens Lensmannskontoret stenger kl. 15:15. Det betyr stand-by utkall for en eller annen til EWR på onsdag.
Og ja, visaene er gyldige så jeg må løpe rundt med to pass frem til 2012.

Men når du tar det som en reklamasjon uten å betale for det, får du ikke forlenget tiden, men det nye passet blir gyldig like lenge som det gamle skulle vært, såvidt jeg har forstått?

De passene fra den produksjonen er helt håpløse, sett veldig mange passider på vei ut, og en del USA-turer som fordrer maskinell lesning tror jeg lett tar knekken på den siden. Egentlig imponerende det har holdt helt frem til nå!

PDMT reklamerer jo med at de kjører NT4.0 så er er det jo uante muligheter for å ramme Politiet i lang tid fremover. Helt utrolig at de tørr.

Ble forleden fortalt hva de kjoerer og hva de kjoere det paa ... maa si at det er ganske saa skremmende! Paa tide aa oppgradere til Windows 3.11, folkens!!!!

Back