Endelig Boeing 737-400 i SAS farger!!!

Neste ut med C10 + lapjoint bør så være -BRR og rett etter sommeren er det vel -BRV som går til pers. Med dagens overenskomst blir vel sistnevntes C10 utført i TLL?

1: Korrekt at vi har BRS inne på storsjekk og lapjoint.

2: Ca. tre uker så kan det sees en grønn 73CL på OSL, ja,
og denne er mer grønn enn de vi har hatt tidligere!

3: BRV trenger vel ikke nok en runde hos oss, BSSW hadde jo fagprøve på den, under C-sjekk hos oss for under ett år siden!
 
Foreløpig liste...(Pr.05/02-08)

LN-BRE -405
LN-BRI -405
LN-BUF -405
LN-BRQ -405
LN-BRK -505
LN-BRO -505
LN-BRH -505 (SAS Braathens)
LN-BRM -505
LN-BUE -505
LN-BUD -505
LN-BRJ -505
LN-BUG -505
LN-TUA -705
LN-TUM -705
LN-TUK -705

Her er LN-TUA i nye farger på OSL i går morges (dårlig lys)
 

Attachments

  • LN-TUA-OSL050208.jpg
    LN-TUA-OSL050208.jpg
    48 KB · Views: 508
3: BRV trenger vel ikke nok en runde hos oss, BSSW hadde jo fagprøve på den, under C-sjekk hos oss for under ett år siden!

Men det var vel bare C9 - BRV er vel fremdeles due for C10+lapjoint og det er i gjennomsnitt 1,6-1,8 år mellom hver C-sjekk.
 
3: BRV trenger vel ikke nok en runde hos oss, BSSW hadde jo fagprøve på den, under C-sjekk hos oss for under ett år siden!

Og da er det ikke noe fare for at sideroret faller av eller at flightspoilerene ikke skal funke ;)

Men det var vel bare C9 - BRV er vel fremdeles due for C10+lapjoint og det er i gjennomsnitt 1,6-1,8 år mellom hver C-sjekk.

Stemmer at forrige C-sjekk på BRV var en C9, men tiden mellom hver C-sjekk på en CL er 18 måneder, men så har man litt slingringsmonn som vel er 2 måneder. Så neste C-sjekk (og lapjoint) for BRV er juli/august.
 
tripple-seven, med den mindre hyppige C-check-programmet for NGene gjør vel at lapjoint blir utført tidligere enn C10? Hvis ikke vil vel faren bli større for at det bli noen cabrioleter om en seks års tid for SAS, eller har Boeing forsterket de fareområdet på NGene i forhold til Classic-utgavene?
 
Foreløpig liste...(Pr.27/02-08)

LN-BRE -405
LN-BRI -405
LN-BUF -405
LN-BRQ -405
LN-BRK -505
LN-BRO -505
LN-BRH -505 (SAS Braathens)
LN-BRM -505
LN-BUE -505
LN-BUD -505
LN-BRJ -505
LN-BUG -505
LN-TUA -705
LN-TUM -705
LN-TUK -705
LN-TUJ -705

LN-TUJ - http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6183517

Noen flere med nye farger?
 
Foreløpig liste...(Pr.07/03-08)

LN-BRE -405
LN-BRI -405
LN-BUF -405
LN-BRQ -405
LN-BRK -505
LN-BRO -505
LN-BRH -505 (SAS Braathens)
LN-BRM -505
LN-BUE -505
LN-BUD -505
LN-BRJ -505
LN-BUG -505
LN-BRS -505
LN-BRV -505
LN-BUC -505
LN-TUA -705
LN-TUM -705
LN-TUK -705
LN-TUJ -705

NY: LN-BRV, LN-BRS, LN-BUC

Totalt:
4 av 4 737-400 omlakkert
11 av 13 737-500 omlakkert
4 av 9 737-700 omlakkert
 
Last edited:
Så BRS på Gardermoen på fredag. Den var i rute og hadde mange "hull" i lakken på haleroret.

Dette bildet av LN-BRS tok jeg på torsdag 21/2 om ettermiddagen på OSL. På NFO sine nettsider INFO (nfo.no) kan man se en liten artikkel som er skrevet fredag 22/2 om at -BRS ble fløyet til Sola og fikk midlertidig lakkering etter lapjointjobben utført på Gardermoen. Den har jo nå fått SAS Norge farger på Shannon.

http://www.nfo.no/
 

Attachments

  • 058 edited 1.jpg
    058 edited 1.jpg
    208.7 KB · Views: 541
Foreløpig liste...(Pr.07/03-08)

LN-BRE -405
LN-BRI -405
LN-BUF -405
LN-BRQ -405
LN-BRK -505
LN-BRO -505
LN-BRH -505 (SAS Braathens)
LN-BRM -505
LN-BUE -505
LN-BUD -505
LN-BRJ -505
LN-BUG -505
LN-BRS -505
LN-BRV -505
LN-BUC -505
LN-TUA -705
LN-TUM -705
LN-TUK -705
LN-TUJ -705

NY: LN-BRV, LN-BRS, LN-BUC

Totalt:
4 av 4 737-400 omlakkert
11 av 13 737-500 omlakkert
4 av 9 737-700 omlakkert

LN-TUL er også omlakkert :)
 
Dette bildet av LN-BRS tok jeg på torsdag 21/2 om ettermiddagen på OSL. På NFO sine nettsider INFO (nfo.no) kan man se en liten artikkel som er skrevet fredag 22/2 om at -BRS ble fløyet til Sola og fikk midlertidig lakkering etter lapjointjobben utført på Gardermoen. Den har jo nå fått SAS Norge farger på Shannon.

http://www.nfo.no/

Da det bildet ble tatt satt jeg vel inne i flyet å ventet på at vi skulle få flydd den over til stavanger så vi kunne rullemale den! Ser catering bilen står der for å gi oss mat!
 
Back
Top