Endelig Boeing 737-400 i SAS farger!!!

LTH

ScanFlyer Gold
Medlem
Ja nå har endelig den første 737-400 maskinen fått SAS farger, og ikke bare en, men to!

Disse to maskinene ble observert på OSL i dag med fulle SAS farger:

LN-BRE -405
LN-BUF -405

Hvilke andre ex. Braathens maskiner har fått SAS-Skjema

LN-BRK -505
LN-BRO -505 (SAS Braathens)
LN-BRH -505 (SAS Braathens)
LN-BRM -505
LN-BUE -505
LN-BUD -505
LN-BRJ -505

Last edited:
Eg satt i den , kom meg nettopp hjem fra Oslo eg ! :colgate:

Var det LN-BRE du fløy med i dag? Den har jo inntil nylig vært helhvit, og det i over (?) 5 år:naughty:

Last edited:
den va med sas farge !! eg såg i min egen øye.. og den hadde to rømningsvinduer.. og i evakureingslappen står det 737-400

eg tok 1920 flyet fra oslo..

BRE ble observert med SAS NO fargene for ca 1 uke siden som SK 4615/4616 SVGABZ.
BUF ble observert i dag, som 4047/4048 SVGOSL.

Og jeg sto å tok i mot begge to da de besøkte SVG

Last edited:
BRE ble observert med SAS NO fargene for ca 1 uke siden som SK 4615/4616 SVGABZ.
BUF ble observert i dag, som 4047/4048 SVGOSL.

LN-BRE dro til Shannon den 8/11 og var tilbake i trafikk den 17/11. LN-BUF dro dit den 16/11 og kom tilbake igår den 24/11.

BRE takser ut herfra nå, på vei til Bardufoss i SK397, mens BUF lander for natten i TRD om ikke så veldig lenge tenker jeg, den dro for litt siden i SK384

De er freshe i fargene begge 2

:nor

Bra! Nå begynner SAS og ligne på noe helhetlig, i og med at BU-liveryen forsvinner. Men på den annen side så må jeg si at jeg savner BU-liveryen og, men det er vel bedre enn det semliveryet de hadde med SASBraathens. :)

PirkePirke , det er ikke det jeg kaller fulle SAS farger, men SAS Norge farger...

Last edited:
for paxen er det SAS farger...

Ja, jeg er nå i kategorien pax jeg da og mange av mine kolleger som reiser hysterisk mye i vår bedrift.
Vi ser forskjell på SAS NO og SE samt DK flyene , kjekt er det.
Flaggene forteller om tilhørighet og det er viktig.
Mange av flyentusiastene her på forumet skal IKKE undervurdere pax'en og deres oppmerksomhet med SAS sine fly. Man kan høre flere kommentere i avgangshallen eller på vei ned fra avgangshallen til flyet ; idag skal vi fly med en tidligere Braathens maskin !
Dette er positive kommentarer og det skal SAS være glad for.
Det er heller ikke vanskelig å være enig om at en ensartet layout på flyene er fordelaktig for SAS noe som vil ta tid å oppnå.

Ja nå har endelig den første 737-400 maskinen fått SAS farger, og ikke bare en, men to!

Disse to maskinene ble observert på OSL i dag med fulle SAS fargerQUOTE]

Trist at BU forsvinner.

Jeg er også enig i at det er trist at BU er borte. BU var på mange måter mitt "favoritt" selskap. Nå er det slik at BU er borte, og da er det kjedelig med alle "spøkelses flyene" som flyr i dagens SAS Norge. Spesielt LN-BRE som har vært helhvit i mange år er trist. Derfor er det at jeg skriver endelig SAS farger på denne maskinen.

Det er svært viktig at flyene males om i SAS farger. Flagget er bare flott! Brandingen av SAS krever ensartet kulør på flyene, og jeg er jo selvfølgelig en av dem som sjekker registreringen når jeg entrer et fly. Og registeringene på de tidligere BU-flyene er notert mellom mine ører, det er ihvertfall sikkert!

Så LN-BRE 2 ganger på Azorene i august 2006, stusselige greier ved siden av andre mer bemalte individer...

Dette vil vel tyde på at Sas N vil beholde ihvertfall disse 2 Classicene en stund til.

Noen som vet når utfasingen av Classicene begynner?

Back