Hva slags markedsanalyser er det Sterling gjør for tiden? Mange av rutene virker jo som rene tilfeldigheter. Vi har jo nyheten om at de går inn på Oslo-Dortmond friskt i minne.
Det var hvis også det de gjorde i 2003 hvor de også åbnede på Bll-Osl
Originally posted by ENGM RAMP
Det var hvis også det de gjorde i 2003 hvor de også åbnede på Bll-Osl
Denne ble da vitterlig ALDRI noe av vel? Kan IKKE huske (og nei, har ikke sååå ille Alzheimer da ) at de fløy denne ruta noen gang?
Anyone?
![]()
Originally posted by KLMfan
Har vi noen gode forslag til Sterling da?
OSL-RTM
OSL-ACE
OSL-MXP
OSL-CMN
OSL-LCA
Bare jeg som tenker høyt....hvis de skal konkurrere med DY så kanskje satse på noen ruter som DY vel kommer til å kaste seg over så fort de får riktige fly!
Flere forslag ?
Mon tro om de kaster seg inn på OSL-ARN også etterhvert....
Originally posted by BU662
Jeg han nesten hörer som livstids-klocken av Sterling lyder: Tick-Tack-Tick-Tack. Og snart er det slutt. Men de kan bare skylde pa seg selv. Istedenfor a konsentere seg pa CPH og bygge en seriöst alternativ mot SAS DK til/fra CPH, gjör de litt av hver i alle mulige steder. Dermed fragmenterer de seg og kjemper pa mange fronter mot etablerte selskaper. Det er som du har alrede influensa og ber om enda flere baziller...
Originally posted by MD90
Originally posted by BU662
Jeg han nesten hörer som livstids-klocken av Sterling lyder: Tick-Tack-Tick-Tack. Og snart er det slutt. Men de kan bare skylde pa seg selv. Istedenfor a konsentere seg pa CPH og bygge en seriöst alternativ mot SAS DK til/fra CPH, gjör de litt av hver i alle mulige steder. Dermed fragmenterer de seg og kjemper pa mange fronter mot etablerte selskaper. Det er som du har alrede influensa og ber om enda flere baziller...
Eh...det samme kan vel sies om DY!? I stedet for å konsentrere seg på OSL gjör de nå litt av hvert alle steder (til og med i Polen)...
Originally posted by Someone
Originally posted by MD90
Originally posted by BU662
Jeg han nesten hörer som livstids-klocken av Sterling lyder: Tick-Tack-Tick-Tack. Og snart er det slutt. Men de kan bare skylde pa seg selv. Istedenfor a konsentere seg pa CPH og bygge en seriöst alternativ mot SAS DK til/fra CPH, gjör de litt av hver i alle mulige steder. Dermed fragmenterer de seg og kjemper pa mange fronter mot etablerte selskaper. Det er som du har alrede influensa og ber om enda flere baziller...
Eh...det samme kan vel sies om DY!? I stedet for å konsentrere seg på OSL gjör de nå litt av hvert alle steder (til og med i Polen)...
En vesentlig forskjell. DY taper litt penger, NB taper mye penger
Originally posted by ENGM RAMP
Det var hvis også det de gjorde i 2003 hvor de også åbnede på Bll-Osl
Denne ble da vitterlig ALDRI noe av vel? Kan IKKE huske (og nei, har ikke sååå ille Alzheimer da ) at de fløy denne ruta noen gang?
Anyone?
![]()
Originally posted by BU662
@MD90
NB sin Strategi:
* Ta opp konkurranse ved 3 hubs med de eksisterende aktörer.
* Komm dyp inn i Ryanair Terreng
* Styrker OSL og ARN pa bekostning av CPH. Ingen hub-fortress i CPH.
->Resultat: Betydelig tap i 2006
DY sin strategi:
* Styrker de norske opersjoner som gikk i 2006 i pluss isolert sett med ytterligere point-to-point
* Sterkt hub i OSL med den desidert störste antall flyene basert; snart ~20 fly
* Fa WAW opp til pluss med ruteomlegginger. Ingen ny fly stasjonert i WAW!
* Hold deg borte fra for mye konkurranse med Ryanair
Vil du virkelig si det er samme strategi?
Originally posted by Someone
Og da ligger tidene ute
LGW og CDG blir 2,4,7
EMA 1,3,5
BLL Dx6
Så 3 ukentlige til LGW, CDG og EMA og daglig unntatt lørdag til BLL
Originally posted by MartinL
Kiev og Cairo
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.