Enda flere nye Sterlingruter fra OSL

Hva slags markedsanalyser er det Sterling gjør for tiden? Mange av rutene virker jo som rene tilfeldigheter. Vi har jo nyheten om at de går inn på Oslo-Dortmond friskt i minne.
 
Det var hvis også det de gjorde i 2003 hvor de også åbnede på Bll-Osl

Denne ble da vitterlig ALDRI noe av vel? Kan IKKE huske (og nei, har ikke sååå ille Alzheimer da ) at de fløy denne ruta noen gang?

Anyone?

;)
 
Originally posted by ENGM RAMP

Det var hvis også det de gjorde i 2003 hvor de også åbnede på Bll-Osl

Denne ble da vitterlig ALDRI noe av vel? Kan IKKE huske (og nei, har ikke sååå ille Alzheimer da ) at de fløy denne ruta noen gang?

Anyone?

;)


http://www.bll.dk/sitecore/content/Home/pressemedd/maanedsrapport_april_2003.aspx

Du kan læse det nederst under Lufthavnschefens kommentarer
;)
 
Har vi noen gode forslag til Sterling da?

OSL-RTM
OSL-ACE
OSL-MXP
OSL-CMN
OSL-LCA

Bare jeg som tenker høyt....hvis de skal konkurrere med DY så kanskje satse på noen ruter som DY vel kommer til å kaste seg over så fort de får riktige fly!

Flere forslag ?

Mon tro om de kaster seg inn på OSL-ARN også etterhvert....
 
Originally posted by KLMfan

Har vi noen gode forslag til Sterling da?

OSL-RTM
OSL-ACE
OSL-MXP
OSL-CMN
OSL-LCA

Bare jeg som tenker høyt....hvis de skal konkurrere med DY så kanskje satse på noen ruter som DY vel kommer til å kaste seg over så fort de får riktige fly!

Flere forslag ?

Mon tro om de kaster seg inn på OSL-ARN også etterhvert....

Et godt bud;)

BLL-ARN 11 weekly
BLL-BUD 4 weekly
BLL-RIX 2 weekly
BLL-AYT 2 weekly
BLL-LED 2 weekly

AAR-CDG 6 Weekly
AAR-CPH 3 daily
 
Originally posted by BU662

Jeg han nesten hörer som livstids-klocken av Sterling lyder: Tick-Tack-Tick-Tack. Og snart er det slutt. Men de kan bare skylde pa seg selv. Istedenfor a konsentere seg pa CPH og bygge en seriöst alternativ mot SAS DK til/fra CPH, gjör de litt av hver i alle mulige steder. Dermed fragmenterer de seg og kjemper pa mange fronter mot etablerte selskaper. Det er som du har alrede influensa og ber om enda flere baziller...

Eh...det samme kan vel sies om DY!? I stedet for å konsentrere seg på OSL gjör de nå litt av hvert alle steder (til og med i Polen)...
 
Originally posted by MD90

Originally posted by BU662

Jeg han nesten hörer som livstids-klocken av Sterling lyder: Tick-Tack-Tick-Tack. Og snart er det slutt. Men de kan bare skylde pa seg selv. Istedenfor a konsentere seg pa CPH og bygge en seriöst alternativ mot SAS DK til/fra CPH, gjör de litt av hver i alle mulige steder. Dermed fragmenterer de seg og kjemper pa mange fronter mot etablerte selskaper. Det er som du har alrede influensa og ber om enda flere baziller...

Eh...det samme kan vel sies om DY!? I stedet for å konsentrere seg på OSL gjör de nå litt av hvert alle steder (til og med i Polen)...

En vesentlig forskjell. DY taper litt penger, NB taper mye penger
 
Originally posted by Someone

Originally posted by MD90

Originally posted by BU662

Jeg han nesten hörer som livstids-klocken av Sterling lyder: Tick-Tack-Tick-Tack. Og snart er det slutt. Men de kan bare skylde pa seg selv. Istedenfor a konsentere seg pa CPH og bygge en seriöst alternativ mot SAS DK til/fra CPH, gjör de litt av hver i alle mulige steder. Dermed fragmenterer de seg og kjemper pa mange fronter mot etablerte selskaper. Det er som du har alrede influensa og ber om enda flere baziller...

Eh...det samme kan vel sies om DY!? I stedet for å konsentrere seg på OSL gjör de nå litt av hvert alle steder (til og med i Polen)...

En vesentlig forskjell. DY taper litt penger, NB taper mye penger

Joda, men strategien er da den samme, med andre ord kamp på mange fronter...
 
Her er forövrig pressemeldingen:

29 nye ruter i vinterprogrammet

I morgen kl. 12 tilføjer Sterling yderligere 6 ruter til vinterprogrammet. Således tilbyder selskabet i alt 29 nye vinterruter og sammenlagt flere ruter i vinterprogrammet end i programmet denne sommer.

Sterling har tidligere offentliggjort, at de denne vinter åbner ruter til Gran Canaria, Bruxelles, Madeira, Faro, Salzburg, Chambéry og Dortmund fra Skandinavien. Og yderligere holder ruterne Billund-Alicante, København-Milano, Arlanda-London, -Amsterdam, -Gøteborg, -Malmø og København åbne denne vinter.

Nu føjer Sterling yderligere 6 ruter til listen over nyheder:

Arlanda, Stockholm – East Midlands, UK
København – East Midlands, UK
Oslo – East Midlands, UK
Oslo – Billund
Oslo – Paris
Oslo – London Gatwick, UK

"Med 5 nye destinationer i vinterprogrammet og i alt 29 nye vinterruter, har vi denne vinter flere ruter end sidste vinter og endda et større vinterprogram for 2007/2008 end programmet for denne sommer,” udtaler Stefan Vilner, kommercieldirektør hos Sterling. ”Det er bemærkelsesværdigt for et flyselskab og et klart signal om, at vi vokser yderligere til foråret.”


Med venlig hilsen
Sterling
sterling.dk


For yderligere information, kontakt venligst:
Kommerciel direktør Stefan Vilner, mobil +45 2969 8911

Sterling er Europas fjerdestørste lavprisselskab og størst i Skandinavien med både rute- og charterflyvninger. Sterling har flere end 80 ruter i Europa og flyver fra København, Billund, Aalborg, Oslo, Gøteborg og Stockholm. Selskabet opererer med 25 fly af typen Boeing 737-800, -700 og -500. Sterling har hovedkontor i København og er en del af Northern Travel Holding. Både i 2005 og 2006 blev Sterling af forbrugerne valgt til Bedste lavprisflyselskab på Danish Travel Award og modtog i marts 2007 e-handelsprisen.
 
Og da ligger tidene ute

LGW og CDG blir 2,4,7
EMA 1,3,5
BLL Dx6

Så 3 ukentlige til LGW, CDG og EMA og daglig unntatt lørdag til BLL
 
Originally posted by ENGM RAMP

Det var hvis også det de gjorde i 2003 hvor de også åbnede på Bll-Osl

Denne ble da vitterlig ALDRI noe av vel? Kan IKKE huske (og nei, har ikke sååå ille Alzheimer da ) at de fløy denne ruta noen gang?

Anyone?

;)

Jo, husker ikke præcis hvornår. Men de fløj OSL-BLL en eller to gange om ugen i en periode. Mener at ruten var en "mellemlanding" på OSL-BLL-XXX (tror det var AGP), men de medtog passagerer på OSL-BLL og BLL-OSL. Muligt at der også var noget positionsflyvning inde i billedet. Men jo, de fløj den i en periode.
 
Begge selskaper ekspanderer i en veldig fart, og begge to ekspanderer til del kraftig i low-yield markeder utenfor hjemmebasen. Ja, NB brenner (trolig) mere penger enn DY. På meg ser det ut som om begge er i et kapløp om å skaffe seg markedsandeler, og "pynte bruden". Det lukter oppkjøpspynting lang vei
 
Originally posted by BU662

@MD90

NB sin Strategi:

* Ta opp konkurranse ved 3 hubs med de eksisterende aktörer.
* Komm dyp inn i Ryanair Terreng
* Styrker OSL og ARN pa bekostning av CPH. Ingen hub-fortress i CPH.
->Resultat: Betydelig tap i 2006

DY sin strategi:
* Styrker de norske opersjoner som gikk i 2006 i pluss isolert sett med ytterligere point-to-point
* Sterkt hub i OSL med den desidert störste antall flyene basert; snart ~20 fly
* Fa WAW opp til pluss med ruteomlegginger. Ingen ny fly stasjonert i WAW!
* Hold deg borte fra for mye konkurranse med Ryanair

Vil du virkelig si det er samme strategi?

Mitt poeng var at også DY har spredd sine operasjoner med flere baser. De satser ikke bare på OSL som base, på lik linje som at NB ikke lenger bare satser på CPH som base. F.eks. finnes det jo mange tegn til at DY etter kjöpet av LF vil fortsette med en base på ARN.

Ditt argument om at NB går dypt inn i Ryanair-terreng er vel å ta hardt i - om så er tilfelle kan man like gjerne hevde at DY går dypt inn i Wizzair-terreng i Polen.

Du får gjerne like det DY holder på med, men det ville värt fint om vi kan holde debatten på et rimelig objektivt nivå.
 
Originally posted by Someone

Og da ligger tidene ute

LGW og CDG blir 2,4,7
EMA 1,3,5
BLL Dx6

Så 3 ukentlige til LGW, CDG og EMA og daglig unntatt lørdag til BLL

BLL-CDG går fra 6 til 4 weekly, begynder de at mærke at BA for alvor er gået ind på ruten?
BLL-LGW går fra 11 til 9 weekly
 
Her er agentmeldingen. Ingeting som ikke allerede har stått her, men poster den likevel:

STERLING RELEASES WINTER SCHEDULE 07/08 – 3rd PART

Sterling releases third part of the schedule winter 07/08. Sales start 22 May 2007 at 12:00 hrs.

Sterling’s winter schedule thus includes operations on totally 79 routes. For details on our fares and time table please check www.sterling.dk

Below please find the new destinations and routes released for sales today.


Operations on new destination - East Midlands in United Kingdom:

Copenhagen (CPH) – East Midlands (EMA) – Copenhagen (CPH)
Oslo (OSL) – East Midlands (EMA) – Oslo (OSL)
Stockholm (ARN) – East Midlands (EMA) – Stockholm (ARN)


Three new routes out of Oslo (OSL):

Oslo (OSL) – Billund (BLL) – Oslo (OSL)
Oslo (OSL) – London (LGW) – Oslo (OSL)
Oslo (OSL) – Paris (CDG) – Oslo (OSL) – change of airport


12 new short routes in total:

Copenhagen (CPH) – Brussels (BRU) – Copenhagen (CPH)
Copenhagen (CPH) – Dortmund (DTM) – Copenhagen (CPH)
Copenhagen (CPH) – East Midlands (EMA) – Copenhagen (CPH)
Oslo (OSL) – Billund (BLL) – Oslo (OSL)
Oslo (OSL) – Brussels (BRU) – Oslo (OSL)
Oslo (OSL) – Dortmund (DTM) – Oslo (OSL)
Oslo (OSL) – East Midlands (EMA) – Oslo (OSL)
Oslo (OSL) – London (LGW) – Oslo (OSL)
Oslo (OSL) – Paris (CDG) – Oslo (OSL)
Stockholm (ARN) – Brussels (BRU) – Stockholm (ARN)
 
imponerende at det ble CDG da.....
kan jo være folk som flyr dit og sjekker inn på nytt der som SQ777 påpeker ang London.
Er jo en del trafikk ut fra CDG også...

noen flere gode forslag til ruter de bør eller kan starte opp da ?
 
EMA har jeg ikke meget tiltror til - begrundelse for at starte denne rute fra alle tre hovedstader må alt andet lige være det samme som dortmund. Nemlig at man har fået en god aftale med lufthavnen som gør det billigt at flyve der, men hvad gør det hvis man ikke kan genere indtægt på disse ruter grundet manglende passagere. Ryanair har en evne til at kunne genere pax. på sekundære lufthavne, men jeg tvivler på at dette er en evne Sterling besidder.

Desuden tyder det også på at Sterling den kommende vinter har droppet ønsket om at tiltrække forretningsrejsende - på CPH-AMS/CDG/TXL kuttes der 2-3 af de ugentlige morgenture, således at det kun et par dage om ugen vil være muligt at flyve udog hjem samme dag. Er Sterling i gang med at grave deres egen grav - det er et godt spørgsmål, men personligt tvivler jeg meget på deres nuværende strategi.
 
Jeg snakket nettopp med ansatte i NB. Det er flere flyvende som venter på å få etterbetalt lønn. De har ennå ikke mottatt noe, til tross for lovnader fra ledelsen. Hva er det NB holder på med?
 
Back
Top