Enda flere nye Sterlingruter fra OSL

Someone

Moderator
Medlem
http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=253861&cat=66

Disse er nye i NB sitt vinterprogramm og må si for mitt vedkommende så er det ett par som overrasker

Stockholm – East Midlands, UK
København – East Midlands, UK
Oslo – East Midlands, UK
Oslo – Billund
Oslo – Paris
Oslo – London Gatwick, UK


Oslo-London vel ett ganske tøft market, men både SK, BA, DY og FR som store aktører og det begynner bli endel om Oslo-Paris også nå!
 
Oi, East Midland (Nottingham) var overraskende må jeg si :)

Er Sterling og Norwegian blitt skikkelige arge konkurrenter igjen nå....??
 
Hvilke ruter er det DY og NB nå samarbeider på itillegg til OSL-CPH hvor NB har 2 og DY 4 rundturer?

Og med NB sin ekspansive og ganske aggresive nye taktikk fra OSL blir det spennende å se hvor lenge det varer for midt inntrykk er at NB nå kaster seg inn i på ruter de tidligere har latt DY beholde for seg selv.

Blir spennende å se hvor mange ukentlige avganger det legges opp til, men OSL-East Midlands (BMA?) var ikke akkurat noe jeg heller så komme.


Ett annet spørsmål er hvordan skal man nå etterhvert få plass på OSL?
 
Originally posted by Someone

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=253861&cat=66

Disse er nye i NB sitt vinterprogramm og må si for mitt vedkommende så er det ett par som overrasker

Stockholm – East Midlands, UK
København – East Midlands, UK
Oslo – East Midlands, UK
Oslo – Billund
Oslo – Paris
Oslo – London Gatwick, UK


Oslo-London vel ett ganske tøft market, men både SK, BA, DY og FR som store aktører og det begynner bli endel om Oslo-Paris også nå!
OSL-BLL hmmmmmmmmm
Er behovet så stort ??

Hilsen
Ole
 
Originally posted by Someone

Hvilke ruter er det DY og NB nå samarbeider på itillegg til OSL-CPH hvor NB har 2 og DY 4 rundturer?

Og med NB sin ekspansive og ganske aggresive nye taktikk fra OSL blir det spennende å se hvor lenge det varer for midt inntrykk er at NB nå kaster seg inn i på ruter de tidligere har latt DY beholde for seg selv.

Blir spennende å se hvor mange ukentlige avganger det legges opp til, men OSL-East Midlands (BMA?) var ikke akkurat noe jeg heller så komme

Ingen så vidt jeg vet. Malaga var en av de siste de samarbeidet på. Men fra høstprogrammet går de i strupen på hverandre der også. Dette var mildt sagt overraskende nyheter fra NB. Kan dette være lurt? Vet jeg høres defensiv ut, men at NB skal få det til på disse rutene tillater jeg meg å tvile på. Men billige billetter kan det jo bli...;)
 
Originally posted by sk931

Originally posted by Someone

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=253861&cat=66

Disse er nye i NB sitt vinterprogramm og må si for mitt vedkommende så er det ett par som overrasker

Stockholm – East Midlands, UK
København – East Midlands, UK
Oslo – East Midlands, UK
Oslo – Billund
Oslo – Paris
Oslo – London Gatwick, UK


Oslo-London vel ett ganske tøft market, men både SK, BA, DY og FR som store aktører og det begynner bli endel om Oslo-Paris også nå!
OSL-BLL hmmmmmmmmm
Er behovet så stort ??

Hilsen
Ole

OSL ligger konstant i top5 på BLL, men B737 operationer tja ???
 
woa! Det blir billige storbyferier til høsten. Fra Oslo (hvis vi tolker Oslo bredt) får vi dermed:
OSL-LCY (SK)
OSL-LHR (SK/BA)
OSL-STN (DT)
OSL-LGW (NB)
TRF-STN (FR)

Jeg har ikke klart å finne tidtabellene på de nye rutene, hvor ofte går f.eks. ruten til East Midlands? East Midlands er forøvrig utreisebyen for UK Internationals ruter til Pakistan, så om Sterling er smate passer de på å lande i tid for at pax til Pakistan kan komme fra OSL - så fpr PIA litt real konkurranse (igjen) på ruter til Pakistan. (selv om noen kanskje er litt skeptiske etter SWEfly-fadesen.
 
Hvad er deres kilde til dette - kan ikke finde noget officielt om disse Sterling Nyheder nogen steder.
 
Originally posted by PP

Hvad er deres kilde til dette - kan ikke finde noget officielt om disse Sterling Nyheder nogen steder.

Det er en link i helt øverst i den første posten!
 
Originally posted by Someone

Originally posted by PP

Hvad er deres kilde til dette - kan ikke finde noget officielt om disse Sterling Nyheder nogen steder.

Det er en link i helt øverst i den første posten!

Jep - og jeg spørger hvad deres (dvs hegnar.no) kilde er :)
 
Til Gatvick kan være lurt. Så nok en gang i forrige uke på STN at mange nordmenn bruker DY som forbindelse dit og reiser videre i Europa med EZY og FR.

De to sistnevnt st ofte blitt ukependlermaskiner for folk som jobber i uka på hjemstedet og drar på "hytta" forskjellige steder, ev. mange som jobber i Europa og pendler spes. tilbake til London.

Fra LGW går det også mye EZY og FR etc.

Så Londonmarkedet øker stadig uten nødvendigvis at folk drar til London.
 
Spenstig. Synd for Sterling at de lenge har ligget i bakleksa, nå tar de virkelig igjen. Men hadde de begynt denne ekspansjonen før DY begynte sin, og unngått samarbeid med dem, tror jeg de kunne vunnet mye. Blir spennende å se hvordan rutetabellen blir. Uansett er jeg litt redd for mange heller velger SK og DY, som begge er vel etablert på de fleste av sine ruter, rett og slett fordi Sterling ikke er så kjent.
 
Originally posted by sk931

Originally posted by Someone

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=253861&cat=66

Disse er nye i NB sitt vinterprogramm og må si for mitt vedkommende så er det ett par som overrasker

Stockholm – East Midlands, UK
København – East Midlands, UK
Oslo – East Midlands, UK
Oslo – Billund
Oslo – Paris
Oslo – London Gatwick, UK


Oslo-London vel ett ganske tøft market, men både SK, BA, DY og FR som store aktører og det begynner bli endel om Oslo-Paris også nå!
OSL-BLL hmmmmmmmmm
Er behovet så stort ??

Hilsen
Ole


Det kan jeg ikke tro, der er dagligt 6 afgange. Men hvem ved, der er måske plads til alle 3 selskaber, men jeg tror Sterling trækker sig rimelig hurtig, hvis der er for lidt pax.
Hvis de havde valgt ARN-BLL så ville jeg tro på det, jeg har aldrig fattet at der kun er plads til 2 rundture på den strækning.
 
Så er der da vist krig på kniven mellem Sterling og Norwegian eller er det den samme rute de annoncerer og samarbejder om??????.....


Norwegian starter Oslo – London/Gatwick

Norwegian åpner ny direkte rute mellom Oslo og Londons Gatwick flyplass. Gatwick ligger sør for London, og har flytog direkte til Victoria Station. Ruten representerer en økning av rutetilbudet til London og er et supplement til selskapets to daglige rundturer på Oslo til London Stansted. Ruten vil gå daglig og første avgang vil være 28. oktober. Fra før flyr også Norwegian direkte til London Stansted fra Bergen, Trondheim og Kristiansand.

- Vi er svært fornøyd med utviklingen av våre London ruter. Spesielt er vi tilfreds med at flere og flere briter velger Norwegian når de skal til Norge. Med åpningen av denne ruten øker vi også tilgjengeligheten til områdene sør for London; sier Bjørn Kjos, administrerende direktør i Norwegian.


Rutetider
Dagligt fra OSL 18.20
Retur fra LGW 20.00



Prisene starter på 299 kroner, inkludert skatter og avgifter, og rutene vil ligge i salg fra og med onsdag.

Norwegian tilbyr totalt 99 ruter til 63 destinasjoner – 10 ruter innenlands og 89 ruter utenlands.
 
Originally posted by FlyHi

Så er der da vist krig på kniven mellem Sterling og Norwegian eller er det den samme rute de annoncerer og samarbejder om??????.....


Norwegian starter Oslo – London/Gatwick

Norwegian åpner ny direkte rute mellom Oslo og Londons Gatwick flyplass. Gatwick ligger sør for London, og har flytog direkte til Victoria Station. Ruten representerer en økning av rutetilbudet til London og er et supplement til selskapets to daglige rundturer på Oslo til London Stansted. Ruten vil gå daglig og første avgang vil være 28. oktober. Fra før flyr også Norwegian direkte til London Stansted fra Bergen, Trondheim og Kristiansand.

- Vi er svært fornøyd med utviklingen av våre London ruter. Spesielt er vi tilfreds med at flere og flere briter velger Norwegian når de skal til Norge. Med åpningen av denne ruten øker vi også tilgjengeligheten til områdene sør for London; sier Bjørn Kjos, administrerende direktør i Norwegian.


Rutetider
Dagligt fra OSL 18.20
Retur fra LGW 20.00



Prisene starter på 299 kroner, inkludert skatter og avgifter, og rutene vil ligge i salg fra og med onsdag.

Norwegian tilbyr totalt 99 ruter til 63 destinasjoner – 10 ruter innenlands og 89 ruter utenlands.

Godt spørsmål. Men siden det ikke står noe som samarbeid med Sterling, tipper jeg at dette er en rute som kun Norwegian vil operere. Sterlings rute vil i så fall være konkurrerende - evt. kjøper Sterling plasser hos Norwegian, men tviler egentlig på det.

Uansett - Norwegian-rute til Gatwick er veldig bra! Her kan de få passasjerer som er villig til å betale litt mer, og de vil med denne avgangen bli en enda større konkurrent til BA og SK.
 
OSL - BLL kan vel ha noe med posisjonering av fly å gjøre ? like greit å selge noen billetter når de likevel skal fly...

Spennende satsing....har god erfaring med Sterling jeg. LGW tror jeg blir tøff.....
 
Jeg håper de vet hva de gjør! Jeg trodde de ikke skulle begynne så mange ruter etter streikefaren. Trenger de flere fly eller skal de bare effektivisere driften?
 
Originally posted by KLMfan

OSL - BLL kan vel ha noe med posisjonering av fly å gjøre ? like greit å selge noen billetter når de likevel skal fly...

Spennende satsing....har god erfaring med Sterling jeg. LGW tror jeg blir tøff.....

Det var hvis også det de gjorde i 2003 hvor de også åbnede på Bll-Osl, det blev så vidt jeg husker, til en meget sen afgang lørdag aften.
 
Back
Top