En utfordring til Kjosern

Ja, men så får man også ta konsekvensene av de valg man gjør. Deler man opp reisen og satser på at reiseforsikringen dekker tapet så får man også ta konsekvensene selv. Ikke skylde på DY for at de reiste på rutetid når SK var forsinket og kunden hadde valgt å gamble.

Enig med siste taler.
Det får være grenser til tøv man skal servere via media.
 
Igjen ser vi at passasjerer utøver risikosport ved å benytte seg av separate billetter med 2 forskjellige flyselskap som heller ikke samarbeider på gjennomsjekking av bagasje og passasjerer. Hadde de reist med SAS hele veien, hadde det holdt med 35minutter for flybytte på OSL og de kunne enkelt og greit ha gått mellom flyene på innsiden.
I dette tilfellet hadde de i utgangspunktet 2t 15 min for flybytte, men det ble redusert til 1t 30 min pga forsinkelsen inn til OSL, og dette holder da tydeligvis ikke.

Jeg er helt enig i det du skriver her, Odd.
Men jeg stusser litt over tidsaspektet her. Direkteflyet fra Alta til Oslo (som jeg antar at de reiste med) ankommer slik at man skal, som du skriver, ha 2 t 15m mellom flyavgangene da de skulle videre med DY kl. 2230. SAS var etter sigende 30 minutter sen inn, slik at da da ville landet 2045 på OSL. Hvordan kan det ta 1t 15m å hente baggasje og komme seg opp en etasje - de rapporterte at de var i skranken til DY 22.01?
 
Det finnes minst tre sider av en sak, din, min og den sanne!

Jeg hadde ikke latt meg konkludere på hverken "1 minutt" eller andre beskrivelser før alle sider ble belyst. Dessverre har enkelte aviser liten interesse av å gjøre dette og nærmest produserer og skaper egne nyheter på slike saker.

Jeg tviler ikke på at det har vært svært frustrerende for de det gjelder, men det er også noe som heter respekt for de ansatte som har vært innvolvert. De har ingen mulighet til å kunne forsvare seg på samme måte i pressen. de har garantert en annen historie og oppfatning av saken.

Da sier det også noe om nivået på enkelte av bidragsyterene i denne posten som på bakgrunn av denne artikkelen kan konkludere på et selskap eller konkrete ansattes evne til å utføre sin jobb!
 
En av passasjerene her sier i kommentarfeltet i Aftenbladet, at det var en chartret maskin som arrangøren hadde satt opp fra Alta til OSL fordi ruteflyene ikke hadde avganger som passet med avslutningen på arrangementet. Det var derfor ikke mulig å sjekke inn helt til SVG. Historien sier intet om hvilket selskap som var chartret.
 
Litt på siden - men de ansatte har tydeligvis problemer seg imellom iogså ...

Vi prøvde å sjekke inn, men fikk til svar at bagasjen kunne gå på feil fly dersom vi sjekket inn mer enn 2 timer før. Hun i insjekkingen antydet flere ganger at de som stuer bagasje på Flesland ikke kunne lese for bagasjen min som skulle til Stavanger kunne ende opp i Kina eller Afrika.
 
Men jeg stusser litt over tidsaspektet her.

Det var vel snakk om et chartret fly ALF-OSL, og spesialbaggasjen (våpnene regner jeg med) tok det tid å få ut.

Litt på siden - men de ansatte har tydeligvis problemer seg imellom iogså ...

Nå ville jeg ikke tatt et kommentarfelt i en avis som den mest troverdige kilden. Men hvis så er tilfelle så lurer jeg på hva slags stuere Norwegian har til å handle sine fly på Flesland.
 
Det er vel spesialbagasjen som er det store cruxet her: I utgangspunktet ville jeg vært enig med dem; det er bare latterlig om han i skranken først beordrer dem til å gå hele labyrinten for så å si "sorry, et minutt for sent ute". Det minner om noe Monty Python kunne funnet på.

Hadde de bare hatt litt bagasje med ville jeg vært enig med dem. Men når saken er at de har med seg en haug med bagasje, inkludert våpen, som tar tid å få sjekket inn og sendt er det liten tvil om at de ville forsinket flyet. Og hvis våpen skal leveres en time før avgang var de uansett også en halvtime for sent ute etter reglene.

Vedkommende skrankebetjent trenger kanskje et kurs i pedagogisk kundebehandling, å forklare hvorfor ting er som de er, men bortsett fra det skjønner jeg DY godt.
 
Nå tar det faktisk ikke så lang tid å droppe våpen og spesialbagasje på osl da som mange her mener, droppen for det er på A øya, DY har sin innsjekk på, C (?) kanskje 50 meter, om det var sånn at de var de siste, hadde det blitt lagt inn litt godvilje fra røros her så hadde de lett ordnet dette. men som LN-KKY sier, regler er til for og følges :)
 
Nå tar det faktisk ikke så lang tid å droppe våpen og spesialbagasje på osl da som mange her mener, droppen for det er på A øya, DY har sin innsjekk på, C (?) kanskje 50 meter, om det var sånn at de var de siste, hadde det blitt lagt inn litt godvilje fra røros her så hadde de lett ordnet dette. men som LN-KKY sier, regler er til for og følges :)

Enig med deg, men er ikke droppen jeg mener tar lang tid her.. er prosessen for å få denne bagasjen ned i systemet kontra vanlig bag som tar 15-20 minutter avhengig av trafikken og periode på døgnet :) Men er som flere inkludert meg selv nevner, er flere sider av denne saken og kun PAP sin side som blir fremstilt på en lite kritisk måte :)

God helg folkens:drink
 
Enig med deg, men er ikke droppen jeg mener tar lang tid her.. er prosessen for å få denne bagasjen ned i systemet kontra vanlig bag som tar 15-20 minutter avhengig av trafikken og periode på døgnet :) Men er som flere inkludert meg selv nevner, er flere sider av denne saken og kun PAP sin side som blir fremstilt på en lite kritisk måte :)

God helg folkens:drink

oversizedroppen kan faktisk brukes som en snarvei, da det tar max på en treg periode 5 min å sende et kolli fra du trykker knappen til du har den i kjelleren, og med 2 veis com mellom stuere og den som sitter og tar i mot. men som du sier. her er en sak som blir ganske bra vinklet gjennom pax øyne, som vanlig. God helg og god natt. :)
 
oversizedroppen kan faktisk brukes som en snarvei, da det tar max på en treg periode 5 min å sende et kolli fra du trykker knappen til du har den i kjelleren, og med 2 veis com mellom stuere og den som sitter og tar i mot. men som du sier. her er en sak som blir ganske bra vinklet gjennom pax øyne, som vanlig. God helg og god natt. :)

Nå skal vel våpen tagges separat og tagnummere noteres - har knapt - og det begynner å bli en stund siden - jobbet med innenriksflyvninger - men det skal vel sendes telex på våpen og i hvertfall noteres på LDM - så våpnene gjør jo det hele straks mer innviklet. Men dette er historien fra paxen, og realiteten kan jo være en smule annerledes ihvertfall.
 
Basesjef på Sola og kaptein i Norwegian, Kai Agnar Breiland, har uttalt seg om saken:
http://www.aftenbladet.no/lokalt/stavanger/1180461/Norwegian-sjef_etterlyser_mer_fleksibilitet.html

Tre små klipp derfra:

"Norwegian er og skal være et folkelig flyselskap. Da bør vi ta vare på kundene våre bedre enn det som var tilfellet med skiskytterne fra Figgjo på Gardermoen."

"Kontoret vårt på Fornebu har tatt kontakt med agenten som sto i innsjekkingsskranken, og det har blitt en personalsak ut av dette."

"Nå måtte de sjekke inn på ny, og de var som følge av den store bagasjen selv skyld i at flyet kom for sent av gårde fra Alta"
 
Personalsak for aa foelge selskapets instrukser? Gjett om det gir god signaleffekt hos RFS! :rolleyes:
 
Men han er vel inne på noe når han uttaler: "Dette var det siste flyet fra Gardermoen til Stavanger, og da burde flyet blitt holdt igjen i 10–15 minutter"
 
Personalsak for aa foelge selskapets instrukser? Gjett om det gir god signaleffekt hos RFS! :rolleyes:
Det har sikkert noe med at de først ble tvunget gjennom hele labyrinten før de kom frem til luken, bli bedt om å ikke stresse, for så å bli fortalt at de var et halvt minutt for sen for innsjekk.
 
Personalsak for aa foelge selskapets instrukser? Gjett om det gir god signaleffekt hos RFS! :rolleyes:

Det var neppe det at instruksene ble fulgt, men behandlingen i forkant og etterkant. For stemmer det med hva som har kommet frem, burde det grense til oppsigelsesgrunn.
 
Back
Top