Re: En sommerdrøm
Hva gjorde jeg i Hong Kong? Bortsett fra å spise, drikke og sove heller lite vil jeg påstå. Hong Kong Island er jo businesstrøket og det merkes at det var dødt der på kveldstid. Har dessverre ikke noe bilder, men jeg nøt oppholdet på Conrad med øl. Skal defintivt til Hong Kong igjen. Alt virka så britisk. Alle bussene var britiske (klassiske dobbeltdekkere) så britene greide definitivt å sette sitt preg på Hong Kong. Tom veiskiltene var i britisk stil.
Uansett, tok taxi fra Conrad og ned til togstasjonen. De har en smart løsning ved at man kan sjekke inn bagasjen på flytogterminalen og jeg valgte så å gjøre det. Null kø i den ene Thaiskranken var det nå. Så fort kofferten var sendt og boardingkort utstedt tok jeg sikte på første og beste avgang. Jeg hadde nå god tid så trengte ikke å stresse.
Thailoungen i HKG er en seperat del av businessloungen. De tar i mot mat på bestilling og man kan få champis om man vil. Ellers ikke så veldig spennende. Har dessverre ingen bilder av denne.
TG 601 HKG-BKK seat 2A:
Boarding ble som vanlig foretatt på dannede asiatiske former, egen kø for first passasjerer. Virket som en del op-ups fra Y, da mange i *A gold køen fikk nye boardingkort for C.
Samme individ som fraktet meg fra FRA.
Ble ønsket velkommen tilbake, var en del av det samme crewet som fløy fra FRA.
Og da må man da ha champis?
Nok en gang ble en minor delay annonsert pga været og ATC. Som man ser ikke spesielt bra vær og været rundt HKG og sør-Kina var i det hele tatt nokså ustabilt.
Vi brukte i det hele tatt ganske lang tid på å klatre oppover, men fikk tilslutt stabilisert oss på 42000 (!) ft. Antagelig var dette for å unngå de verste humpene i værmassivet over Asia.
Canapes kom på bordet.
Forretten som faktisk var velsmakende og godt.
Biff til hovedrett - de kom og spurte hvordan jeg ville ha den stekt. Svarte medium til raw. Den var nok mest medium, men helt greit. God kvalitet på kjøttet var det dog og var mørt som bare det.
Litt frukt til dessert, er ingen stor ostespiser.
Dessert nr 2... Kaka var veldig god.
Og da må man døyve alt med litt øl om det så er Heineken.
Mange høye TCU over Asia...
Hadde ikke så mange kabinbilder etter turen fra FRA. Loungeområdet:
Toaletter slik toaletter skal være.
Litt rar rute til BKK, men igjen sikkert for å unngå de verste værsystemene.
Servicen oppsummert her. Man flyr F her også og selv om flighten ikke er lang (drøye 2 1/2 time) så sørget crewet for at det ble gitt F service hele veien. F var halvfull så ikke nærheten av så mye søl som det var i flighten FRA-BKK.
Tok etterhvert bakken i BKK og oppdaget et brudepar på tarmacen!
De tok sikkert sitt livs bilde med airbus 380 taxende forbi...
En av flere Airbus 380 gates, men vi klasket ikke til C7.
Fuglen parkert i BKK
Ble som hør og bør møtt i BKK av buggyen, man skal da ikke gå! I og med dette var på C piren så var buggyturen kortere enn sist (F loungen ligger omtrent der C og D piren møtes)