En riktig god jul ønskes…

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
En riktig god jul ønskes…

…deg fra Ris på denne julaften morgenen. Kaffe og julekake er dagens først kombo. Første juleselskapet starter 10:30 så går det 7 slag i slag til i kveld. God jul alle sammen!

Re: En riktig god jul ønskes…

God morgen, her kværnet jobb i hodet, så da var det bare å stå opp. Kaffe i koppen, men glemte lefse så må bevege meg 15 m før jeg jan fortsette på gårsdagens DN. En skitur står på planen mens grøten skal lage seg selv i ovnen. Litt usikker på antall deltagere. Svigers dukker opp i kveldingen så ribben bør vel være klar til da.

Deerhunter ligger forresten på nrk.no nå, men usikker på hvor lenge.

God morgen fra Forus. Liten bidragsyter til å holde AS Norge i gang her. Så får man ta julemiddagen litt senere på kvelden i år. Ha en fin en!

God Jul fra Stavanger :)
Her er en ikke kommet lengre en at TG F pysjen er på og fortsatt er det en god stund til frokost, for både ungdommen og opphavet var enige og bestilte frokost til 10:30.
Etter det blir det litt chill så middags forberedelser.
Så på kvelden blir det julefeiring også et kjekt nisse oppdrag til noen nabo unger står på planen.
En flott jule feiring ønskes alle :)

God jul fra Oslo. Her blir det vel å gjøre minst mulig før man ved middagstider setter seg på en tbane i retning der mine foreldre bor for julemiddagen. Slipper iallefall å stresse i år da det ikke er noe jobb først. I 2021 var det på hengende håret jeg rakk Flybussen på OSL (det var den siste for dagen) etter at jeg drev med coronatesting...

I fjor var det en vakt på sykehuset, men det var litt mindre stress egentlig da kollektivtilbudet ikke avsluttes kl 16 på julaften der, mens på OSL Kommer man seg vel verken til eller fra med noe som helst kollektivtransport etter 16 ish på en julaften eller dvs det er feil siste toget er ikke før i 18 tia ser jeg nå på Vy, men det hadde nå komplisert min reise. Hehe

Last edited:

God jul fra Tønsberg.
Her er man førstemann opp så man kan nyte litt kaffe og godt i fred og ro.
Satser på at trollet nede sover bort siste rest av feber så julefeiring går som planlagt.
Som en god kokk har jeg delegert bort både alt forarbeid med ribba, samt dessert, så lite stress her

God jul fra Hvalstad. Har var det for en sjelden gang jeg som som sov «lenge». Huset er fullt, men pinnekjøtt lager omtrent seg seg, så lenge det er nok damp. Ha en fin dag.

God jul fra Lillestrøm. Her pakkes og styres det for avreise til selveste Syden. 10 dager borte inkl både jul og nyttårsfestklær gjør at vi faktisk skal sjekke inn bagasje... unikt. Så nå kan vi jo også pakke med oss alt mulig crap.

På den ene siden er det litt vemodig å reise bort på julaften. På den andre siden er det spennende å prøve noe nytt. :)

Ha en riktig flott julaften alle supre forumister!

Sånn, da fikk vi pyntet til jul også.
1779a95e06f4c044f01aeecb3e38c6db.jpg

Last edited:

God jul fra Kristiansund. Panetone og kaffe + NRK sammen med familiens yngste. Grøt klokken 1200 og ribba i ovnen litt senere. Julekofferten min er fortsatt på OSL, men de fleste gavene var i andre kolli, så satser på god stemning i kveld. Håper alle får en fin julefeiring!

God jul fra Lillestrøm! :)

Her nytes nykvernet kaffe fra Wien i Lufthansa koppen. Posen ble akkurat åpnet og kaffen er skikkelig god!
Ellers blir det julefeiring hos opphavet etterhvert.
Dagen i dag brukes til litt forberedelse til Japan turen neste fredag, og litt til turen i morgen til leiligheten i Sanden, Larvik. Skal være der noen dager til uka før ANA frakter oss i business klasse til Japan. Gleder meg skikkelig til den turen nå! :)

God julefeiring alle sammen!

God Jul, kjære forumister!
Gutta våre kom i går og blir til 2.juledag. Nå blir det hygge, god mat og drikke og glede :)

God morgen fra Oslo Øst. Sov som en stein til kl 8:30. Kaffe, nyheter og forum på senga først. Så her ligger det nok an til at julefrokosten blir til julebrunch. Bløtkokt egg med juleansjos til, julesylte, vellagret Edamer og ikke minst rakfisk med ymse tilbehør skal på bordet. Ellers blir det en rolig julefeiring hjemme, kun kona og meg til bords i kveld. På menyen står det selvsagt ribbe. Ellers får man tilbringe dagen med litt Disney på tv, julemusikk og lesing av julehefter mens man spiser litt marsipan.

Ønsker alle på forum en fredelig jul[emoji4]

Riktig god jul til alle samen! :)

Til og med Flyprat er pyntet til jul.

flypratlogo.png

God jul og godt nytt år. Kaldt men herlig sol i noen timer i Stockholm.

Sent from my iPhone using Tapatalk

God morgen fra Knausen - misunnelig på Fnate som skal til syden.

Her er det god stemning med julebrunch med mye snacks fra Strøm og undertegnede. Ungene fikk California-turen i julesokken blant det andre føler og de fikk akutt reisefeber og har allerede overstyrt reiseleder på det meste.

Nå er det familietur til Vettakollen, kirken og ribbe-kos senere.

Kudos til alle der ute med vakt i dag om det er på plattform, sykehus, skip, brannbil eller Airbus. Applaus herfra og takk.

God morgen fra Knausen - misunnelig på Fnate som skal til syden.

Her er det god stemning med julebrunch med mye snacks fra Strøm og undertegnede. Ungene fikk California-turen i julesokken blant det andre føler og de fikk akutt reisefeber og har allerede overstyrt reiseleder på det meste.

Nå er det familietur til Vettakollen, kirken og ribbe-kos senere.

Kudos til alle der ute med vakt i dag om det er på plattform, sykehus, skip, brannbil eller Airbus. Applaus herfra og takk.

Tilleggene på disse røde dagene er ganske så fete iallefall i helsesektoren. 133% av ordinær lønn etter kl 12 på julaften til og med kl 24 2 juledag (for leger er tilleggene annerledes og dårligere). Det er ekstra greit når det havner på lørdag og søndag og for da får man det ordinære lørdag og søndagstillegget på toppen og.

God ettermiddag og God Jul fra Jar.
Her begynner familien og samles til dagens og kveldens begivenheter med familiens overhode på 93 år.
Det blir både ribbe - og pinnekjøtt middag for alle.
God Jul ønskes alle Forumister

God formiddag fra Lommedalen. Nå skal krem vispes og grøten fra i går gjøres om til riskrem, så bærer det over over til solsiden av dalen, der kvelden og natten skal tilbringes hos svigers. Det blir julens siste ribbemåltid, får jeg håpe.
Jeg er litt lei av kjente musikere som synger kjente julesanger så sakte og trist som mulig, etter å ha sett kvelden-før-kvelden på NRK i går, og har ikke noe imot at julen er over for min del om 9 dager.
Jeg er ikke misunnelig i det hele tatt, på de som er i varmere strøk, derimot har jeg litt reisefeber...
Men først, 2 dose kolera vaksine
Tilleggene på disse røde dagene er ganske så fete i allefall i helsesektoren. 133% av ordinær lønn etter kl 12 på julaften til og med kl 24 2 juledag (for leger er tilleggene annerledes og dårligere). Det er ekstra greit når det havner på lørdag og søndag og for da får man det ordinære lørdag og søndagstillegget på toppen og.
Da jeg lå ett døgn på intensiven på Ullevål, med spjæret milt og nyre, skjærtorsdag for 5 år siden, pratet ikke intensiv sykepleierne om annet en hvor mye de tjente.

Ha en god julekveld alle sammen.

Last edited:
Back