En pølsemeny og en tur til Nice, takk

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Replying to Topic 'En pølsemeny og en tur til Nice, takk'

Hadde vært interessant å sett et regnestykke på dette. Et eventuelt mersalg kontra det Narvesen skal ha for å selge billettene... Kan det kanskje koste mer enn det smaker?

Glimrende tiltak! For meg spiller det nada rolle om jeg kjøper billetten på Narvesen eller via min egen PC, og jeg tror neppe jeg er unik i denne sammenheng!

Settingen blir litt feil med å kjøpe flybilletter i kiosken VS å kjøpe på nettet [eller via et callsenter/reisebyrå] syntes da jeg, et tilbud jeg _aldri_ kommer til å bruke.

Å kjøpe biletter i kioske kan jo lett bli dyrt da man der og da ikke kan sjekke konkurentenes priser og alternative avganger , nei takk sier jeg.

Originally posted by P.A. VIKING

Settingen blir litt feil med å kjøpe flybilletter i kiosken VS å kjøpe på nettet [eller via et callsenter/reisebyrå] syntes da jeg, et tilbud jeg _aldri_ kommer til å bruke.

Å kjøpe biletter i kioske kan jo lett bli dyrt da man der og da ikke kan sjekke konkurentenes priser og alternative avganger , nei takk sier jeg.

Ingen som sier du MÅ kjøpe billetter poå Narvesen, men om du vil kan du:spin:

Originally posted by LCH

Originally posted by DY

Og idag kom mailen fra Norwegian. Fra i morgen legger de ut billettene på Narvesen for 295,-kr innen Sør-Norge og 395,- innen Nord-Norge.

Innen nord-norge? D.v.s. TRD-TOS? Eller mener du mellom sør- og nord-norge?:)

Mente selvsagt fra Oslo til hele Nord-Norge...og mellom Tromsø-Trondheim.

Jeg sitter nå å lurer på hvordan forumet her hadde reagert hvis det var SASgruppen som hadde begynt med dette jeg da :)

Det var det jeg trodde, har sikker fått samme mailen selv, men jeg er ikke hjemme for tiden, så jeg gidder ikke å sjekke mailen. (Bare styr med de webleserne)

Originally posted by LCH78

Jeg sitter nå å lurer på hvordan forumet her hadde reagert hvis det var SASgruppen som hadde begynt med dette jeg da :)

Ja, DA hadde det vært supert... hvor kørka tror du folk er?:p

Noen av oss bryr oss ikke om hva den enkelte gjør - men blir vi stående bak en bestemor på jakt etter billigbilletter så taper kanskje Narvesen omsetning fra andre kunder som ikke gidder å stå i kø?

Originally posted by CK

Originally posted by LCH78

Ja, DA hadde det vært supert... hvor kørka tror du folk er?:p

det trur jeg ikke at du vil vite :p

Tror nok det hadde vært noe revolusjonerende og fantastisk bra om det hadde vært SAS som hadde lansert dette.
Og skal være enig i at å stå bak en bestemor som skal bestille flybillett tror jeg kan bli irriterende, på samme måte som det er irriterende å stå i kø for billettbestilling på telefonen med tragisk musak i ørene. Vet ikke hva som er verst. Blir uansett spennende å se hvordan dette skal gjøres praktisk. Nå kan man jo også bestille sin billett på sms ved reise med Norwegian.
Vet ikke om kundene ved Narvesen har blitt mer irritert etter at man nå må kjøpe togbillettene sine på¨Narvesen. Ser jo ut til å fungere ganske greit. Narvesen har jo allerede kompetanse på dette med billettsalg. Tror nok ikke Narvesen hadde gått med på noen som vil svekke konkurranseevnen deres mot f.eks 7-11 og MIX-kioskene.

Selv om jeg nå lever av å drive med internettsalg,og ønsker at ALLE billetter skal selges online, tror jeg at DY gjør et lite sjakktrekk her. De har et meget enkelt og greit produkt da de bare selger point2point, noe som gjør produktet meget godt egnet til å bli solgt i utradisjonelle kanaler.
Ved å gjøre billettene tilgjengelige hos Narvesen vil de kunne nå nye kundegrupper som aldri vil være online, og som kanskje også synes det er vanskelig å ringe ett 800 nummer med en labyrint av tastevalg.
Spørsmålet som gjenstår hos meg er hva dette koster for DY distribusjonsmessig.
EN annen ting som er tydelig er at det blir stadig vanskeligere å være reisebyrå ... Ikke lett for disse å argumentere for sitt servicehonorar på kr 250 for sin jobb når flybilletten koster like mye ...

Lykke til med kiosksalget DY!

Togbilletter hos Narvesen er ingen suksess... Her skal du først stå i kø for å kjøpe billett - så skal du ut av køen for å ringe til NSB Plassbestilling - så går du tilbake til Narvesenkøen og kjøper plassbillett etter at du har oppgitt referansenummeret du fikk på telefon.

Hvorfor skulle det vært en suksess om SAS hadde gjort dette?????

Originally posted by EB

Togbilletter hos Narvesen er ingen suksess... Her skal du først stå i kø for å kjøpe billett - så skal du ut av køen for å ringe til NSB Plassbestilling - så går du tilbake til Narvesenkøen og kjøper plassbillett etter at du har oppgitt referansenummeret du fikk på telefon.

Hvorfor skulle det vært en suksess om SAS hadde gjort dette?????

hehe...jo NSB hadde noen knotete måte for dette, men slik blir det ikke for Norwegian. Tror ikke man skal gå bort å ring et nr for så å gå i kassen. Da er jo hele vitsen borte jo.
Regner med det blir på samme måte som når man kjøper en togbillett fra f.eks Tønsberg til Gardermoen. Har aldri måtte ringe noe da. Tror det kun gjelder "langtogene".

Har tro på dette. PÅ NSB kan man vel også kjøpe billett ombord, men blir vel en stund før man kan dete på Norwegian :spin:

Blir nok flere selskaper etterhvert skal du se:
http://www.ht.no/incoming/article7248.ece

Smart løsning, gå til Narvesen å se selv. Kona driver en Narvesen butikk, jeg er meget imponert over hva de har fått til. Det tar 2-3 minutter å selge en billett tur/retur (jeg har prøvd). Ingen billett, kassalappen blir din kvittering, og man sjekker inn på vanlig måte. Skal til London i november med kassalapper fra Narvesen, dette blir spennende.
Løsning er online direkte fra kassaapparatene til booking systemene. Kassaapparatene ligger på en internett plattform. Antageligvis er distribusjonskostnaden til NAS det samme som ved salg over internett. Narvesen tar et gebyr på kroner 50,- direkte fra kunden.
:wow:

Høres praktisk ut - da var det ikke så ille som mange hadde trodd her på forumet da :)

For enkelte kan det være farlig å tenke nytt!!!

Originally posted by Klippe

For enkelte kan det være farlig å tenke nytt!!!
Ja stemmer!

Når forandringens vind blåser setter noen opp vindskjermer, mens andre bruker.......

det er sikkert greit om du bare SKAL HA en billett, men du vil vel gjerne ha den billigste og beste turen, og da tror jeg det kan bli vanskelig for pølseselgerne. Men, for all del - det er sikkert noen som dette passer for. Men, som sagt - jeg skjønner ikke helt vitsen....

Back