En pølsemeny og en tur til Nice, takk

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Replying to Topic 'En pølsemeny og en tur til Nice, takk'

men er vel ikke vanskelig å finne billigste avgang selv om det er pølseselgere....og siden Norwegian ikek har så mange avganger å velge i som SASBraathens blir ikke valgene så vanskelige...tror ikke bestemor kommer til å bruke Narvesen for flybillettkjøp i begynnelsen heller. De tar nok heller telefonen til call senteret i begynnelsen.

Men som sagt - en MÅ ikke kjøpe flybilletten på Narvesen om en ikek vil. Kan jo ringe call senter, kontakte et reisebyrå, kjøpe på internett, kjøpe på sms, kjøpe på billetkontorene på flyplassene, eller Narvesen. Trenger ikke gjøre dette vanskeligere enn det er. Virker jo nesten som noen tror at man nå KUN får flybillettene på Narvesen. :spin:

Originally posted by CK

det er sikkert greit om du bare SKAL HA en billett, men du vil vel gjerne ha den billigste og beste turen, og da tror jeg det kan bli vanskelig for pølseselgerne. Men, for all del - det er sikkert noen som dette passer for. Men, som sagt - jeg skjønner ikke helt vitsen....

Nå synes jeg du undervurderer pølseselgere CK!:p Å finne laveste pris på DY er ikke vanskeligere enn å velge avreiseflyplass, destinasjon og dato, da får du jo opp laveste tilgjengelige pris, i tillegg til full flex. Du så jo det med egne øyne i går!;)

Originally posted by LCH

Originally posted by CK

det er sikkert greit om du bare SKAL HA en billett, men du vil vel gjerne ha den billigste og beste turen, og da tror jeg det kan bli vanskelig for pølseselgerne. Men, for all del - det er sikkert noen som dette passer for. Men, som sagt - jeg skjønner ikke helt vitsen....

Nå synes jeg du undervurderer pølseselgere CK!:p Å finne laveste pris på DY er ikke vanskeligere enn å velge avreiseflyplass, destinasjon og dato, da får du jo opp laveste tilgjengelige pris, i tillegg til full flex. Du så jo det med egne øyne i går!;)

Det var dette med vindskjermer da.......

Vil man ikke så vil man ikke! :)

Enkle reiser - OSL-BGO en vanlig uke - går det helt sikkert greit. Men, Nord-Norge i høytidene? Oslo-Nice i sommerperioden, eller andre flygninger som ikke går alle dager?? Det er sikkert et par stykker som kommer til å benytte seg av tilbudet, men jeg fastholder at jeg ikke tror DY vil se volumer som svarere til ressursbruken hverken solgt på Narvesen eller på sms. Men, jeg KAN selvsagt ta feil.;)

Tror nok de som står bak i køen som bare skal betale for en avis heller ikke synes dette er så fantastisk - "bare" 2-3 minutter? Det er LANG tid for å ekspedere én kunde i en kiosk.

Originally posted by TG923

- "bare" 2-3 minutter? Det er LANG tid for å ekspedere én kunde i en kiosk.

I Frankrike skall man vara glad om det går så fort. Vet inte hur det är i Norge men i Sverige köps det både Tåg, båt och konsertbiljetter på Pressbyrån.

T-skjortene til Narvesen-ansatte er råtøff. En liten endring i logoen til Narvesen har fått plass til to fly!!! Råstilig!!!

I følge P4 er billettsalget hos Narvesen på vei til å bli en stor suksess. Norwegian har tydeligvis gjort noe riktig. Når kommer de andre etter? Kommentarer fra ”beste wisserne”? :wow:

Spørs om det totale salget av Norwegian billetter har økt. Har de flyttet salget fra telefon/nettt til Narvesen så er det jo ikke så imponerende... Fortsatt spør mannen bak disken på min Narvesen kiosk oftere om jeg vil haFlax lodd eller julemarsipan....:spin:

....som ansatt i en forsknings organisasjon, lever jeg av aa tenke anderledes...det lykkes ikke alltid, men staar man fast i gamle spor, kommer man heller ikke fremover...saa jeg maa si er svaert forundret over motstanden mot flybilletter med sennep og ketchup(Heinz please!)....og naar vi tar med at nettopp et Star Alliance medlemmene selger i meget betydelig andel (4 ganger saa mye som SAS selger via Internet) nettopp i kiosker paa linje med Narvesen....det skal ikke mere fantasi til enn at begrenser salget til nettopp de enkle impuls billettene til BGO, og lar barnvogner som reiser uledsaget til Beste mor i Nord Norge selges via andre kanaler......Jeg husker ennaa at en av dagens ledere i SAS (med utdannelse i fra en institusjon i Baerum) fortalte meg at SAS kom ALDRI til aa selge en billett via Internett....skal innroemme at SAS forsoeker aa oppfylle dette med klumsete Internett sider...men de selger ganske mye mere en ALDRI......:p

Originally posted by dc-8-63

......Jeg husker ennaa at en av dagens ledere i SAS (med utdannelse i fra en institusjon i Baerum) fortalte meg at SAS kom ALDRI til aa selge en billett via Internett....

Sånn går det når man er utdannet ved feil institusjon...;) :D :spin:

Kunne vært moro å se om det var Norwegian eller Narvesen som kom opp med ideen...

Originally posted by EB

Spørs om det totale salget av Norwegian billetter har økt. Har de flyttet salget fra telefon/nettt til Narvesen så er det jo ikke så imponerende... Fortsatt spør mannen bak disken på min Narvesen kiosk oftere om jeg vil haFlax lodd eller julemarsipan....:spin:

Hvorfor er ikke det imponerende? Å flytte salget fra call sentre til Narvesen må jo være gunstig. Dessuten tror jeg bare reklameverdien av å ha salget av Norwegian billetter på Narvesen er gunstig. De fleste kiosker reklamerer jo med dette, og som sagt mange ganger er mange innom Narvesen om dagen. Tror nok salget øker når tilgjengeligheten er bedre.

Hvor mange er det forresten som har blitt fortyrret av billettkjøpere så langt? Har ikke hørt noen klage.
Merkelig at mange her på sorumet er så skeptisk til nye salgskanaler.

Så det er bra at Norwegian kvitter seg med egne ansatte og lar Narvesen gjøre jobben. Hva tar Narvesen for jobben?

Originally posted by EB

Så det er bra at Norwegian kvitter seg med egne ansatte og lar Narvesen gjøre jobben. Hva tar Narvesen for jobben?

Norwegian vil selvsagt forsøke å selge billetter på billigste måte. Er ingenting i vegen for at dette gjøres på Narvesen. Er dte snakk om out-sourcing så har vel f.eks SAS gode erfaringer med dette...med dertil oppsigelser eller....?
Ikke hørt om noen i Norwegian som har blitt sagt opp pga at Narvesen tilbys deres flybilletter....men skal en lete etter mulige "feil2 hos en konkurrent så klarer en sikkert finne noe som kanskje kunne ha blitt det..... Hvor mange er sagt opp i Norwegian etter Narvesen kom på banen?

Men denne suksessen... Er det nye passasjerer (det er det som Norwegian trenger!) Har kostnadene til Norwegian gått ned slik at vi kan kalle det suksess og ikke minst har kabinfaktoren gått opp? Eller er det først og fremst et tiltak som skaper blest (positivt)om selskapet?

Originally posted by EB

Men denne suksessen... Er det nye passasjerer (det er det som Norwegian trenger!) Har kostnadene til Norwegian gått ned slik at vi kan kalle det suksess og ikke minst har kabinfaktoren gått opp? Eller er det først og fremst et tiltak som skaper blest (positivt)om selskapet?

Uansett hvilke alternativer som har slått til og som du lister over så er det jo bare positive ting så......

Ja tallene for neste kvartal vil gi oss sannheten...

Ja det stemmer. Men tror ikke det kommer til å komme svarte tall...men utviklingen kan jo gå rette vegen likevel....slik det også gjør for SAS:)

Back