En meget god mandag fra her borte i vest !

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
…..en rolig flott weekend, flere lange turer paa Stand Up Paddle Board - meget god mosjon og mental avslapning. Litt mye noedvendig TV i helgen med det svaert viktige og noedvendige «January 6th. Investigations» som alle her i USA virkelig burde se allt.

Naa litt avslapning og funderinger, har BritBox Streaming og har nesten fulgt Fnate og Co med Jimmy Perez og Shetland serien. Men funderingene er egentlig litt rundt bil og biler, trives med Lynley og Havers (skrevet av faktisk en lokal forfatter som vi har moett her paa oeya - Elisabeth Gorge, som bor paa en nabo oey men som er god venninne av noen i vaar omgangskrets) uansett i foerste episode kjoerer Lynley en Peugeot - men i neste episode er han paa plass med en Jensen FF - en aldeles utrolig spennende bil (er litt svak for britiske kompliserte biler - bil er langt mer enn en egoistisk offentlig transport - bil med lyd, lukt, leather (handstitched).

Vet at i neste sesong har Lynley byttet til en Bristol 410, en bil som vel kun vaart tidligere forum medlem Kurt og jeg delte en stor glede over. Det er noe spesielt med britiske V-8 motorer.

Vel vel nok funderinger, en travel uke staar for foran oss og med temperaturer over 90 F blir det nok tidlige morgener.

Glad mandag fra Erzscheidergården. Klar for en skikkelig kontordag…så blir det spennende om det faktisk blir en slik dag. Grilling med kollegaer i kveld. Ha en best start på uken.

God morgen fra Havet, noe vest om Florø.

Disse nattevaktene blir tyngre og tyngre med årene. Lite å få gjort med det så det er bare å holde ut. Ca. 15 år igjen til pensjonist så det er lys i tunellen.
Lurer på hvor eg skal reise på tur når eg er går på fri i begynnelsen av august. Finner liksom ikke noe steder å reise som frister uten at det koster skjorten og halve ryggen.

Ja ja, får leite videre på det store nettet.

God morgen fra Tjøme. Grått og noe fuktig ute, så spørs om det ikke blir mest inneaktiviteter i dag. Ha en fin dag

God morgen fra Kongsberg.

Da har jeg vært innom sykehuset for å ta litt blodprøver. Håper de er greie. Legen ringer meg nok litt ut på dagen. Ellers har det vært en rolig helg. Jeg har vært ganske slapp etter siste ukes sjau på Riksen, men jeg satser på at det blir bedre i dag og utover uken. Vi skulle egentlig dradd på en tur til Sverige i dag for å besøke søsteren til kona som er i Vanern området. Det hadde vært hyggelig å treffe dem, men etter en samlet vurdering fant jeg ut det var best å ta det med ro hjemme noen dager, så fruen dro alene i morges. Det blir nok en rolig dag her i dag der jeg selvsagt skal få med meg Brann-Konsvinger på fjernsynet klokken 18.00.

God grå morgen fra hovedstaden.

Avreise til Legoland Billund i dag. Første etappe blir en kort kjøretur til Larvik hvor man tar en overnatting på relativt nyoppussede Quality Hotel Grand Larvik. Greit å slippe en for tidlig start fra Oslo når en båt retning Hirtshals kl 8 skal tas i morgen.

God mandag!

God morgen fra den regnfylte prærien. Her forsøker en å utnytte været til å få unna litt kontorering.

Airpodspro takker mer og mer for seg så tenkte å gi Jabra Elite 7 Pro en kjangse siden de er på tilbud både her og der. Samtalekvalitet har største prioritet.

Har også fått booket bonusreise med SK til Chicago med avreise onsdag i Champagne klasse. Å få ordnet et barnemåltid tror jeg at jeg ikke orker siden de pleier å kreve at det gjøres på telefon. Ryktene sier det er litt ventetid...

Forsøker også å booke en bonusnatt på Comfort hotell Arlanda. Som Platinum kan en booke på poeng så lenge det er standardrom ledig, men det kan tydligvis ikke gjøres på nett. Etter 20 min ventetid på telefon var også systemet til kundeservice nede. Får kanskje teste ut om jumbohotellet har noe ledig. Dusj er det jo i SAS kantinen.

Last edited:
God morgen fra hjemmekontoret på Grønland. Da var sommerferien over for denne gang. Skal dog en snartur til Køben senere i uka. Hadde dessverre ikke billett til gårsdagens Rammstein-konsert, men fikk i stedet trøste seg med Enga sin 4-2 seier over Viking. Får vel brygge en ny kopp kaffe og komme meg gjennom den overkommelige mailboksen. Ha en finfin uke[emoji3]

Vet at i neste sesong har Lynley byttet til en Bristol 410, en bil som vel kun vaart tidligere forum medlem Kurt og jeg delte en stor glede over. Det er noe spesielt med britiske V-8 motorer.
.

«Britiske V8-motorer» som i tilfellene Jensen og Bristol kommer fra Chrysler[emoji6] I tilfellet Jensen FF en 383 cid (6,4 liter). Senere kom Jensen Interceptor med den største av de alle, 440 cid (7,2 liter) på 375 hk. Men absolutt enig i at dette er kule biler!

Morn fra Kolsås. Grei hjemreise med Flyr fra BER og i dag blir det stort sett å flytte skittentøy fra koffert til bag og laste inn i bilen for å fortsette ferien på sørlandet

Morgen fra Stromness. Kan virke som om Bongos Tryllereiser virkelig er tilbake. Hotellet vi valgte... Royal Hotel Stromness, eller noe sånt. Det er ikke helt ekstra best i hvertfall. Resepsjonen er en bar fullt med mennesker som nok ikke egentlig har et annet sted å bo, noen sterkt underernærte hunder og annet. Badet mitt hadde ingen rengjort og restauranten var (heldigvis) stengt. Ingen leiebiler å finne på hele øya. Utsjekk kl 10.30. Ca ingen restauranter eller puber her som er åpne og akkurat nå er det 7 timer til fergen går.

Men det er jo på den andre siden sånne ting som dette som strammer opp pågangsmotet, så vi snur lua bak frem. Må uansett være mulig å få en taxi til å kjøre oss til de par severdighetene som er her, så vi kan få sett noe. Evt opp til Kirkwall hvor det vel er noe å spise eller drikke. I går var det ca 50 minutter ventetid på taxi, så det er jo litt risiko i forhold til å komme seg tilbake til fergen. Man kommer seg jo videre på en måte uansett, men planavdelingen i Bongos fortjener virkelig buksevann etter denne turen. :)

Vel... ha en fin en

Hilsen Onkel Reisende Mac

18ee209bb0296446d973ef98a662c453.jpg

Last edited:
Morgen fra Stromness. Kan virke som om Bongos Tryllereiser virkelig er tilbake. Hotellet vi valgte... Royal Hotel Stromness, eller noe sånt. Det er ikke helt ekstra best i hvertfall. Resepsjonen er en bar fullt med mennesker som nok ikke egentlig har et annet sted å bo, noen sterkt underernærte hunder og annet. Badet mitt hadde ingen rengjort og restauranten var (heldigvis) stengt. Ingen leiebiler å finne på hele øya. Utsjekk kl 10.30. Ca ingen restauranter eller puber her som er åpne og akkurat nå er det 7 timer til fergen går.

Velkommen til et kraftig voksende problem i GB etter brexit. De sliter med å skaffe folk til det meste, og pubene må korte ned på åpningstiden. Jeg mistenker taxisjåfører havner i samme kategori.

God formiddag fra Bergen. Første dag etterferien tilbringes på hjemmekontoret, men i morgen blir det bortekontor ute ved sjøen under innflygningen til BGO.

Her har man tatt pause fra hytteferien.
Det bøtter ned, og det gjorde det i går også, så da er det like greit å ta turen hjemmom. I morgen meldes det 13 grader og overskyet på ettermiddagen her på det Sørlandske.
Hvor ble det av den tropevarmen?? Ja, jeg bare spør....
Heldigvis finnes det brennevin....

Velkommen til et kraftig voksende problem i GB etter brexit. De sliter med å skaffe folk til det meste, og pubene må korte ned på åpningstiden. Jeg mistenker taxisjåfører havner i samme kategori.

Ja, jeg har begynt å forstå det altså. Her oppe er det åpenbart et skrikende behov etter folk. Taxi kunne vi forøvrig bare glemme. Alle selskapene er opptatt ut dagen. Men vi fant faktisk et koselig museum og nå en kafé. Så dette går rimelig bra. Optimismen lurer.

G’moorgen. Universalt, det der. Vanskelig for mange businesser å finne folk her og. Flere som har lagt ned eller innskrenket åpningstidene. At både matvarepriser og ‘minstelønn’ har gått gjennom taket, hjelper ikke akkurat.

Her går turen ned til Subaru med doningen til fruen i dag. Kindle og hodetelefoner er klargjort. Ja, vi er kjedelige på bilfronten, men bedre med kjøretøy som går som en klokke dag ut og dag inn enn britiske humørsyke garasjedronninger …. ;)

Ja, og så må jeg ta svigerbeistet på hjernescanning i ettermiddag.. Det burde gå fort..

G’day …

Nesten så Fnate skulle leid en fiskebåt eller noe for å få det til å bli ordentlig Bongos. Kommer iallefall frem der hvor det er hav og havn å legge til :old

God mandag ettermiddag har det blitt fra Oslo, har vaska klær og vært i butikken. Det er stort sett det, ute er det bare begredelig vær. Ha en fortsatt fin mandag.

Hei fra Lago Mar. Sitter i morgensolen på terrassen og lar meg lett irriterte av gjester som "reserverer" solsengene sine - Dragen mener dette er gode tegn på at jeg begynner å bli gammel og hun har som vanlig rett. Herlig kveld i går på The Boathouse og nå er det Diner-frokost hvor det skal være familieråd om hva denne siste dagen skal brukes til. Avskjedsmiddagen blir som vanlig på herlige Shopters Waterfront Grille og familien vil leie båt. Det er kapteinen litt skeptisk til så vi får se.

0685CDBB-452E-4EBF-9AC7-30B4762B9D30.jpeg

Hei fra Lago Mar. Sitter i morgensolen på terrassen og lar meg lett irriterte av gjester som "reserverer" solsengene sine - Dragen mener dette er gode tegn på at jeg begynner å bli gammel og hun har som vanlig rett. Herlig kveld i går på The Boathouse og nå er det Diner-frokost hvor det skal være familieråd om hva denne siste dagen skal brukes til. Avskjedsmiddagen blir som vanlig på herlige Shopters Waterfront Grille og familien vil leie båt. Det er kapteinen litt skeptisk til så vi får se.

View attachment 51693

Tidlig pån ser jeg:)
Fint på the Boathouse.
Ta Dere lunch på The Downtowner og sitt ved elvebredden.
Eller for mere spicy Braziliansk sjømat: Pirate's Republic like i nærheten.
Synd jeg ikke er i Fort Lauderdale, skulle ha visst dere rundt da.
En av naboene mine charter Tiki båter, se om dem har noe ledig i dag?
(har ikke nummeret, men du ser dem på elva og kanalene med stort skilt og stråtak over baren)

View attachment 51693

Shopters = Shooters? I så fall er det stamsted for denne slekta også, alltid innom når vi har vært i Ft Lauderdale også. Hørtes egentlig ganske fristende ut.

G’moorgen.

Her går turen ned til Subaru med doningen til fruen i dag. Kindle og hodetelefoner er klargjort. Ja, vi er kjedelige på bilfronten, men bedre med kjøretøy som går som en klokke dag ut og dag inn enn britiske humørsyke garasjedronninger …. ;)

G’day …

Du hoeres jo ut som en sliten Toyota selger ;) Det er en stund siden biler var baade humoersyke og garasjedronninger. Moderne biler har alle den samme kvaliteten ingen forskjell mellom «japansk» og andre naa.

Vi kjoerer mye og langt (har passert 800k Miles siden jeg flyttet hit) siden 2003 har alle de 4 bilene vi har hatt / har kun vaert inne til regelmessig service og bytte av slitedeler (bremseklosser, dekk, skivebremser etc.) aldri staatt fast noen gang. Det handler om aa ta godt vare paa bilene, foelge service og ikke minst ha gode verksteder.

Ser ikke noen grunn til at det skal vaere noen forskjell paa Toyota Camry og BMW X Series, begge bygges her i USA - AmCAR med andre ord - ikke rart det raanes med X5 paa Lillestroem !!! BMW X Serie er faktisk de bilene som eksporteres mest i fra USA.

Er enig i at Tyskerene kan bygge biler...,I Tyskland.
Dette er min og slett ikke noe garasje dronning, twin turbo, 362 hk, akkurat det far trenger på sine gamle dager.

Attachments

• 14EA2509-FF29-4566-90B8-D12F6AE3E948.jpeg
    14EA2509-FF29-4566-90B8-D12F6AE3E948.jpeg
    115.7 KB · Views: 143
  • 7DB5705C-7989-4F30-86A5-F0BB6B2E5775.jpeg
    7DB5705C-7989-4F30-86A5-F0BB6B2E5775.jpeg
    440.3 KB · Views: 60
Last edited:
Back