• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

En litt annerledes trip report

LOL - men han klarte seg da bedre enn de fleste! Bedre med forsinkede fly enn ingen fly.
 
Rapportskriveren legger da fryktelig mye av skylda for viderverdighetene på flyselskapet. Det var vel vær og føre som skapte problemene?
 
Rapportskriveren legger da fryktelig mye av skylda for viderverdighetene på flyselskapet. Det var vel vær og føre som skapte problemene?

Det var min tanke også.

Det begynner med en forsinkelse på en time, noe som man selvfølgelig delvis kan klandre flyselskapet for. På den annen side, så er det ikke overraskende mye for et selskap med mye trafikk på UK når de har værproblemer der.

Så fortsetter det med diversion til Manchester. Er man så blodfan at man heller kræsjer i Liverpool enn å lande trygt i Manchester, så er man sannsynligvis i mindretall ombord. At erstatningsbusser tar tid å skaffe, kunne selvfølgelig flyselskapet håndtert bedre, men i et slapsefyllt England er det neppe lett å skaffe et par busser på stående fot. Manglende informasjon, derimot, er flyselskapets ansvar.

Så kjører faktisk bussene dit de skal, men jeg skjønner ikke helt at det skal være flyselskapets ansvar å sørge for at det er drosjer på flyplassen. At de kunne satt opp bussen via flyplassen til sentrum, er selvfølgelig en annen sak.

Når det gjelder hotellet, så er det vel litt underlig å skylde på flyselskapet når alt de har er ei lenke til booking.com?

Det er helt klart at Ryanair kunne håndtert dette bedre, først og fremst ved å ha bedre informasjon ved ankomst og satt opp buss til sentrum, men bortsett fra det så virker det som lite treffende kritikk.
 
Tripreports på dette forumet holder vanligvis en langt høyere standard enn dette. For den reflekterte reisende framstår det som ganske tåpelig.
 
Vel, hadde han booket en reise Tromsø-London-Tromsø med SAS, skal men ikke se bort fra at han hadde kommet billigere unna med det hele, og ikke minst hatt en betydelig mer behagelig reise ;-)
 
Back
Top