Rapportskriveren legger da fryktelig mye av skylda for viderverdighetene på flyselskapet. Det var vel vær og føre som skapte problemene?
Det var min tanke også.
Det begynner med en forsinkelse på en time, noe som man selvfølgelig delvis kan klandre flyselskapet for. På den annen side, så er det ikke overraskende mye for et selskap med mye trafikk på UK når de har værproblemer der.
Så fortsetter det med diversion til Manchester. Er man så blodfan at man heller kræsjer i Liverpool enn å lande trygt i Manchester, så er man sannsynligvis i mindretall ombord. At erstatningsbusser tar tid å skaffe, kunne selvfølgelig flyselskapet håndtert bedre, men i et slapsefyllt England er det neppe lett å skaffe et par busser på stående fot. Manglende informasjon, derimot, er flyselskapets ansvar.
Så kjører faktisk bussene dit de skal, men jeg skjønner ikke helt at det skal være flyselskapets ansvar å sørge for at det er drosjer på flyplassen. At de kunne satt opp bussen via flyplassen til sentrum, er selvfølgelig en annen sak.
Når det gjelder hotellet, så er det vel litt underlig å skylde på flyselskapet når alt de har er ei lenke til booking.com?
Det er helt klart at Ryanair kunne håndtert dette bedre, først og fremst ved å ha bedre informasjon ved ankomst og satt opp buss til sentrum, men bortsett fra det så virker det som lite treffende kritikk.