sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club
En liten trip-report SVG-BGO-SOG/FDE – SOG-BGO-SVG
Tenkte jeg skulle snekre sammen en TripReport igjen. Det er lenge siden, siste gang var da jeg var i London (2008) http://forum.scanair.no/showthread.php?t=31447
Har reist mye siden det, men jeg har ikke sett noen stor grunn til å lage en TripReport ut av det.
Kanskje ikke den mest spennende TripReporten, men for meg var dette en ny opplevelse, og nytt og spennende. Har ikke flydd på kortbanenettet i Norge før, og heller ikke med de minste flyene til WF eller med WF i det hele tatt. Fikk opplevt hvordan det er å fly propell, bortsett fra småfly da, samt de utmerkete STOL-egenskapene disse små kjerrene har.
Anledningen for denne reisen er at vi var invitert i bryllup i ei lita bygd som heter Fjærland. Bygden har ca 600 og noe innbyggere og ligger 30-45 min fra Sogndal. Dette var et bryllup ulikt alle anndre jeg har vært i, og til sammenligning med de andre var dette 150% bedre. :up:
Leg: SVG–BGO, flight DY129 12. August
Individ: LN-KHC – Boeing 737-31S (Levert første gang til Deutsche BA (DBA) i 1998)
Bilde av kjerra.
Ikke noe å si om denne flighten, denne var helt rutinemessig. Avgang på tid og nesten full kjerre. Ankomst på BGO ble foretatt med buss fra utland til innland.
Leg: BGO-FDE, flight WF128. - 12. August.
Individ: LN-WIR - DHC-8-100 Dash 8
Opprinnelig var vi booket på: Leg: BGO-SOG, flight WF0163 med LN-WIE - 12. August.
Glemte å ta bilde av LN-WIE, men jeg fikk et dårlig bilde av denne kjerra.
N85V, tilhørende Wells Fargo Bank Northwest NA Trustee. Noen som vet hva denne kjerra gjorde I Bergen? Crewet ble i alle fall ropt opp flere ganger på høytaleranlegget.
Men denne gikk dessverre ut da WF hadde tec på denne kjerra. Ble derfor ombooket til WF128.
Ca 30. minutter før boarding fikk vi beskjed om at flyet hadde tekniske problemer, men at de ville prøve å få re-routet et fly som kunne ta oss til Sogndal, og ny info ville komme 20.00.
Ny info kom før denne tid. De som skulle til Sogndal ble ombooket til flyet som skulle til Førde og busses til Sogndal. Og dette gjalt ikke bare de som skulle til Sogndal, det gjalt alle andre som skulle ha reist med dette flyet til andre destinasjoner, Stort pluss i boken min for hvor ryddig og effektivt WF fikk ryddet opp i dette. Men jeg må derimot dessverre gi et lite minus for kundebehandling på gate, var akkurat som om de ikke var interessert i spørsmålene vi hadde.
Saken var at vi skulle fly til Sogndal, bli hentet og kjørt til Fjærland, men med tanke på at det nå ble endringer i planene, så måtte vi og endre i planene.
Kjerra var fullpakket, og vi fant oss plass ved nødutgangen, dvs. sete 2C og 2D. Lite fly, masse hyggelige passasjerer som var lokale i både Førde og Sogndal, så praten gikk løst og ledig og stemningen ble riktig så god.
Landet i Førde, fikk kjapt bagasjen, og det ble litt venting før bussen kom og plukket oss opp.
Snakket med sjåføren om han stoppet før Sogndal, på vår destinasjon, Fjærland. Ingen problem han skulle stoppe der, det var jo på veien.
Vi var totalt 5 pax på bussen, og en del av de var de samme som vi hadde pratet så livlig med på flyet. Turen tok ca 1.5 time, men man kan si det slik, at tiden fløy!
Når vi begynte å nærme oss, så spurte vi hvor langt unna hotellet vårt var i forhold til busstoppet, og vi fikk til svar at han kunne kjøre oss til døren. Liten omvei var det, men ypperlig service!
Tenkte jeg skulle snekre sammen en TripReport igjen. Det er lenge siden, siste gang var da jeg var i London (2008) http://forum.scanair.no/showthread.php?t=31447
Har reist mye siden det, men jeg har ikke sett noen stor grunn til å lage en TripReport ut av det.
Kanskje ikke den mest spennende TripReporten, men for meg var dette en ny opplevelse, og nytt og spennende. Har ikke flydd på kortbanenettet i Norge før, og heller ikke med de minste flyene til WF eller med WF i det hele tatt. Fikk opplevt hvordan det er å fly propell, bortsett fra småfly da, samt de utmerkete STOL-egenskapene disse små kjerrene har.
Anledningen for denne reisen er at vi var invitert i bryllup i ei lita bygd som heter Fjærland. Bygden har ca 600 og noe innbyggere og ligger 30-45 min fra Sogndal. Dette var et bryllup ulikt alle anndre jeg har vært i, og til sammenligning med de andre var dette 150% bedre. :up:
Leg: SVG–BGO, flight DY129 12. August
Individ: LN-KHC – Boeing 737-31S (Levert første gang til Deutsche BA (DBA) i 1998)
Bilde av kjerra.
Ikke noe å si om denne flighten, denne var helt rutinemessig. Avgang på tid og nesten full kjerre. Ankomst på BGO ble foretatt med buss fra utland til innland.
Leg: BGO-FDE, flight WF128. - 12. August.
Individ: LN-WIR - DHC-8-100 Dash 8
Opprinnelig var vi booket på: Leg: BGO-SOG, flight WF0163 med LN-WIE - 12. August.
Glemte å ta bilde av LN-WIE, men jeg fikk et dårlig bilde av denne kjerra.

N85V, tilhørende Wells Fargo Bank Northwest NA Trustee. Noen som vet hva denne kjerra gjorde I Bergen? Crewet ble i alle fall ropt opp flere ganger på høytaleranlegget.
Men denne gikk dessverre ut da WF hadde tec på denne kjerra. Ble derfor ombooket til WF128.
Ca 30. minutter før boarding fikk vi beskjed om at flyet hadde tekniske problemer, men at de ville prøve å få re-routet et fly som kunne ta oss til Sogndal, og ny info ville komme 20.00.
Ny info kom før denne tid. De som skulle til Sogndal ble ombooket til flyet som skulle til Førde og busses til Sogndal. Og dette gjalt ikke bare de som skulle til Sogndal, det gjalt alle andre som skulle ha reist med dette flyet til andre destinasjoner, Stort pluss i boken min for hvor ryddig og effektivt WF fikk ryddet opp i dette. Men jeg må derimot dessverre gi et lite minus for kundebehandling på gate, var akkurat som om de ikke var interessert i spørsmålene vi hadde.
Saken var at vi skulle fly til Sogndal, bli hentet og kjørt til Fjærland, men med tanke på at det nå ble endringer i planene, så måtte vi og endre i planene.
Kjerra var fullpakket, og vi fant oss plass ved nødutgangen, dvs. sete 2C og 2D. Lite fly, masse hyggelige passasjerer som var lokale i både Førde og Sogndal, så praten gikk løst og ledig og stemningen ble riktig så god.
Landet i Førde, fikk kjapt bagasjen, og det ble litt venting før bussen kom og plukket oss opp.



Snakket med sjåføren om han stoppet før Sogndal, på vår destinasjon, Fjærland. Ingen problem han skulle stoppe der, det var jo på veien.
Vi var totalt 5 pax på bussen, og en del av de var de samme som vi hadde pratet så livlig med på flyet. Turen tok ca 1.5 time, men man kan si det slik, at tiden fløy!
Når vi begynte å nærme oss, så spurte vi hvor langt unna hotellet vårt var i forhold til busstoppet, og vi fikk til svar at han kunne kjøre oss til døren. Liten omvei var det, men ypperlig service!
Last edited: