Først - takk for fine bilder selv om jeg i helgen ikke får sett hele bildene på skjermen på reise-laptopen...
Hva om man sitter på en Asus EEE f.eks?
Til Admin, hvorfor ikke implantere "auto-skalering" på bilder kun i bilde forumet? Legg grensen litt over det som er lov, da tvinges folk til å laste opp i mindre format for ikke å tape seg i kvaliete. Jeg vet at vB tilater sånt.
Sånn,da er de i hvertfall byttet ut med mindre bilder på 1024p. Bruker man en minipc får man bare skru opp oppløsningen på skjermen om det er mulig.
Terningkast 6! Supre bilder, gratulerer!
Jeg har aldri kastet med inn i noen av de hete debattene om forumet, funksjoner, regler osv., men dette fortjener en kommentar:
Jeg er helt enig med Seilfly (og naturligvis trådstarter) at disse bildene hadde tapt seg mye ved reduksjon i oppløsningen. Men man må som alltid skille de lege lata og lege ferenda, og respekte de til en hver tid gjeldende regler, selv om de kan være gjenstand for velbegrunnet kritikk.
Gjennomgående i opphetede diskusjoner her på forumet synes det å være vanskelig for mange å skille mellom "hvordan reglene er" og hvordan "reglene burde være"; blir man flinkere til å håndtere dette skillet hadde man avverget mange frustrasjoner og misforståelser.
Mitt syn på temaet oppløsning:
Jeg skjønner egentlig ikke problemet med å kunne poste tråder som avviker fra pikselreglene hvis tråden er tydelig merket med at den avviker fra standarden (slik denne tråden er). De som har høyere oppløsning vil få stor glede av dette og de som sitter med mobiltelefon eller minipc får holde seg unna til de har mer egnet utstyr i hendene.
Hva er det som er det åpenbare motargumentet mot denne løsningen?
Jeg ser over at enkelte refererer til såkalte minipcer ved argumentasjon for lav oppløsning.
Synes det er ganske sprøtt at man skal skjære alle over en kam og sette oppløsningen tilbake til steinalderen fordi noen som sitter på flyplassen med en knøtt liten ASUS skal slippe og scrolle. Jeg bruker min minipc til mail, rask redigering av dokumeter før møter og enkel internett browsing utenfor kontoret og hjemmet. Ved internettnavigering forventer jeg ikke at innholdet skal være tilpasset min egentlig utdaterte skjermoppløsning, og jeg venter med å besøke bildegallerier og andre krevende sider til jeg kommer hjem.
For de her som måtte ha kjøpt en minipc i håp om et fullblods multimediemekka; huff.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.