En liten incident på Sola idag

Replying to Topic 'En liten incident på Sola idag'

Originally posted by LN-MOW

Ser ikke helt problemstillingen. Faktum er at alle har vikeplikt for fly. Punktum.

Fly har vikeplikt for luftballonger, seilfly og brann/havari kjøretøy på oppdrag.

.... ut ifra bildet kan jeg ikke se at noen av disse kategoriene er involvert, med mindre de har kamuflert seg som en cateringtruck ... :smokin

Ser ikke helt problemstillingen. Faktum er at alle har vikeplikt for fly. Punktum.

Dersom bilen var parkert, så er det mye forlangt at den skal flytte seg selv fordi et fly kommer, eller hva?:sarc

...og hvor mange forumister må til for å skifte den berømte lyspæren...??:zzz

10! % mener at det er en 40 watts pære og 5 mener at det holder med stearinlys...;)

Hører rykter om at et Norwegianfly skadet seg på Sola i går også!

Pass det så DY purken ikke kommer å tar deg :sarc

Har ikke fått alle fakta på bordet, derfor er jeg forsiktig med å uttale meg. Dere får sende Leorim til DY hangaren for jeg kommer ikke på nett før i ettermiddag.

Den skadde står utenfor BU-hangaren :spin:

Dette sier vel sitt om tauegjengen på Sola.. både for det ene og andre selskapet.. :sarc

Høh? 2 ganger på noen få timer på Sola... Hva er oddsen for det? :)

Originally posted by KennethGS

Dersom bilen var parkert, så er det mye forlangt at den skal flytte seg selv fordi et fly kommer, eller hva?:sarc

Kjoeretoeyer skal heller ikke parkeres saa naere en taxevei .... men vi faar se hva rapporten sier.

Posted by Andrev
Høh? 2 ganger på noen få timer på Sola... Hva er oddsen for det?

Det kalles Murphy's Law ..... ;)

Originally posted by KennethGS

Kjoeretoeyer skal heller ikke parkeres saa naere en taxevei .... men vi faar se hva rapporten sier.

Ifølge Boarding.no: Motorstopp....

Da kan man desverre ikke velge hvor man vil parkere (noe jeg selv erfarte igår forøvrig)..

...men uansett vikeplikt så er det jo noen som ikke har viet omgivelsene nok oppmerksomhet under taksingen..
Cateringbilen er ikke akkurat liten, og det var ikke akkurat vingetippen den sneiet borti heller...

At motparten har vikeplikt innebærer ikke at det alltid er lurt å stå på retten sin... :sarc

Helt klart. Og som vanlig er det mest fornuftig aa vente til man har litt fakta paa bordet ... *hint hint til flere av dere/oss* ;)

De satser på å få LN-RPK i trafikk som planlagt, nå kl. 17:55 som SK4627 til LHR. Da må de ha jobba på høygir for å få den klar.

Sjekk disse bildene. Blir trekk i lønna til han taxa flyet dette :biggrin

Originally posted by Airwolf

De satser på å få LN-RPK i trafikk som planlagt, nå kl. 17:55 som SK4627 til LHR. Da må de ha jobba på høygir for å få den klar.

Sjekk disse bildene. Blir trekk i lønna til han taxa flyet dette :biggrin

Jeg har tidligere forsvart deg Airwolf med at du har din fulle rett til å mene hva du vil om hvilket som helst tema, fordi vi lever i den såkalte siviliserte og demokratiske delen av verden. Men med slike uttalelser som den siste setningen din; begynner jeg å undres på hvor sivilisert det hele er. Tror ikke de involverte i krasjen synest dette var morsomt i det hele tatt. Du får bare prise deg lykkelig over at DU er feilfri og aldri havner borti en kolisjon du har skylda i. En ting er å spøke med et selskap som helhet, men her tør jeg påstå at det er noen som har vært på jobb og gjort en helhjerta innsats for sitt selskap og sine kunder.

Sola-kollisjoner opp på Skandinavisk møte

http://www.boarding.no/art.asp?id=21373

Jeg lurer på om det har vært veldig mye overtid blant teknisk personell på Sola i det siste siden 3 såpass idiotiske tabber kan skje på så kort tid. Det er ikke bare viktig for flyvende personell å være opplagt mens en er på jobb, det er like viktig for de som vedlikeholder maskinene. Kansje en ide å sjekke overtidslistene.

Back