En liten aha opplevelse ang SQ

Jeg synes ikke TG sin F var noe å skryte så veldig av. Det var vanlig F-klasse på linje med den gamle BA F-en eller hvem som helst annen som ikke er oppgradert på en stund. Så dette skjønner ikke jeg helt heller, men det er jo hver sin smak.

Nå har jeg IKKE testet CX eller SQ First, men kan ikke fatte og begripe at de som har investert så mye i nye First ikke skal være bedre enn TG. Men kompisen din har førstehåndskunnskap og det har jo ikke jeg.

Nå har jeg IKKE testet CX eller SQ First, men kan ikke fatte og begripe at de som har investert så mye i nye First ikke skal være bedre enn TG. Men kompisen din har førstehåndskunnskap og det har jo ikke jeg.

Har prøvd både ny og gammel SQ F, er ikke i tvil, den gamle er bedre. Mye bedre. :)

-A

Jeg synes ikke TG sin F var noe å skryte så veldig av. Det var vanlig F-klasse på linje med den gamle BA F-en eller hvem som helst annen som ikke er oppgradert på en stund. Så dette skjønner ikke jeg helt heller, men det er jo hver sin smak.

Ha i bakhodet at den det gjelder som regel reiser intra asia de få gangene han prøver ut disse selskapene , og er nok da fortrinnsvis business, ikke first når han sitter i premiumkabin. Hans erfaringer fra first (eller business for den saks skyld) utenom CX på IC-turer er nok begrenset, uten at jeg har noe inngående kjennskap til hans reisemønster som passasjer og ikke som crew (han bruker naturligvis som oftest CX pga privilegier som ansatt).

Denne personen er ikke av den typen tripreportforfattere f.eks. her på forumet som ser på sånne produkter med veldig kritiske øyne, ala plastfolie over salaten og aluminiumsfolie over varmmat, om du blir tiltalt med navn etc. men reisevant og med bakgrunn i ett selskap som konkurrerer i toppen. En person som jobber som crew i ett flyselskap som legger ned så mye arbeid og penger i premiumkabin på sine fly som CX gjør vil jeg tro har en relativt god bakgrunn til å uttale seg. Men til syvende og sist er alt personlige oppfatninger, og det er hver sin smak, og godt er nå det...

Last edited:
Intra-asiatisk F er det ganske lite av, i hvert fall på TG og CX (SQ har en del), og i tillegg er servicen ofte redusert på disse flygningene versus flygninger til USA/Europa/Oseania. Hovedproblemet til Thai er at de varierer svært mye fra gang til gang. Har hatt flygninger med de som er helt suverene til heller labert crew. Hva equipment angår er jo de ferskeste 747, samt 340-600 og leasede 777-300ER fra Jet bra. Har også prøvd den eldre 747 som er klart utdatert og ikke å anbefale.

Last edited:
Back