En kommende flyspotter kanskje?

Piddien

ScanFlyer Silver
Hei alle.
I juli i fjor var min da 15 år gamle datter i Roma med sin mor og onkel. Hun spurte om det var noe jeg ønsket meg der nede fra, og ja sa jeg selvfølgelig. Prøv å ta noen flybilder for meg så er jeg fornøyd.
Her kommer resultatet, og vær litt nådig i kommentarene, er hennes første forsøk på dette.

Minibuss.
11.jpg

757.
10.jpg

Så gikk det lille lommekameraet tomt for strøm, mye armer og bein, så kom hennes Nikon D-40 frem.

Minibuss..??
2.jpg

Større minibuss...
5.jpg

Usikker, noe RJ kanskje..??
6.jpg

Enda større minibuss....
7.jpg

Minibuss og 737.
3.jpg

Minibuss alene...
4.jpg

Til slutt kommer de to siste, som jeg personlig likte best.

Kø....
8.jpg

Take-off.
9.jpg

Sier takk til min kjære datter, og sier du skal nok få være med din far på mye flyspotting etter som tiden går.

Takk for titten, enjoy.

Kjekt å få se bilder fra Roma - det er ikke ofte ! Tror nok det ligger et godt potensiale her, stå på:)

Angående bilder "noe RJ kanskje", så er det en Embraer 195 LR - maskin fra Air Dolomiti ;)

Jøsses... !
Dette må da være en veldig fin begynnelse for å ta flybilder !:) :up:
Har nok sett mye rart her av både nybegynnere og andre... -Bare det å få horisonten noelunde i vater må være veldig bra !

Bildene av selve flyene var også veldig fine ! :up:

Se å sett et kamera på henne oftere du Per Einar ! :up:

Her er vi ikke nådige; dette er meget bra til å være første gang. Vi trenger flere kvinnelige flyspottere så absolutt, håper gnisten er tent for videre foto fra datteren din.

Takk for veldig hyggelige tilbakemeldinger. Hun var kjempenervøs og veldig glad etter at hun har sett linken og lest kommentarene. Tror hun blir lettere å få med seg til en flyplass i etterkant av denne tråden.
Takk igjen alle sammen.

What's there not to like? Knallbra, heier på at hun skal prøve seg mer fram med fineste flyspotterkameraet (som jeg også har - Nikon D40). Ser av exifen at største zoom er 55 mm - kjøp henne billigobjektivet 55-200mm. Jeg har uten VR (og mener jeg klarer meg godt uten), men perplekst nok tror jeg det med VR er billigere. Rett rundt 1000-2000lappen. Det er det eneste som mangler, mener jeg. Nærhet. Men nærhet er nødvendigvis ikke et must, sånn som på de to siste du selv valgte ut som favoritter :)

Hilsen ei som absolutt mener det bør bli flere jenter :p

Takk for alle hyggelige tilbakemeldinger. tror hun blir enkel å få med seg ut på "spotting" i tiden som kommer når hun er på besøk her hos meg.

Back